2015-05-04, 20:25
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF flyttar upp fyra juniorer till. David Bernhardt, Albin Lundin, Lukas Löfquist och Robin Jensen. Sedan tidigare har Daniel Bernhardt och Lukas Vejdemo också blivit upplyfta till A-truppen. Alla dessa är såklart med och konkurrerar om en plats i a-laget men tror de flesta kommer bli utlånade eller spela j20 denna säsong. Men mycket viktigt att behålla dessa spelare.
Känns dock lite läskigt att Jonathan Davidsson inte har fått a-lagskontrakt än.

Kommer Söderström vara tvåa bakom Tellqvist?
Citera
2015-05-04, 21:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Nej, nej, nej.
Citera
2015-05-04, 21:20
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Inte än. Utlånad till allsvenskan är tanken. sen vet man inte hur det utvecklas.
Citera
2015-05-04, 21:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Inte än. Utlånad till allsvenskan är tanken. sen vet man inte hur det utvecklas.
Tanken är väl mer att när Tellan lägger av så kan förhoppningsvis Mantas ta spaden och Söderström dörren. Men det kräver att Mantas tar större steg nästa säsong än vad han gjorde i år. Annars kan nog den yngre vara där och hugga.
Citera
2015-05-04, 23:06
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tanken är väl mer att när Tellan lägger av så kan förhoppningsvis Mantas ta spaden och Söderström dörren. Men det kräver att Mantas tar större steg nästa säsong än vad han gjorde i år. Annars kan nog den yngre vara där och hugga.

Tycker Mantas gjorde det ok. Tellan började riktigt bra men var ärligt talat inte så bra mot slutet. Skada sägs vara anlednigen. Är skraj att Tellan kommer gå ner sig. Men både Mantas och Söderström kan nog vara bra förstamålvakter till säsongen 16/17.
Söderström lär väl iofs dra till nordamerika hyfsat snart. Var ändå förstamålis i jvm med ett år kvar som junior. Så han hinner vi väl inte få så mycket användning av.
Citera
2015-05-05, 00:45
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kevin Clark i Hamburg Freezers är tydligen klar för hittills okänd klubb. Någon med info? Här visar Luleå Hockey intresse i artikel från 23e februari.

Edit. Clark kom 2a i DELs poängliga gångna säsongen.

Säger inte så mycket egentligen. Jag hoppas vi siktar högre än så.
Citera
2015-05-05, 02:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Tycker Mantas gjorde det ok. Tellan började riktigt bra men var ärligt talat inte så bra mot slutet. Skada sägs vara anlednigen. Är skraj att Tellan kommer gå ner sig. Men både Mantas och Söderström kan nog vara bra förstamålvakter till säsongen 16/17.
Söderström lär väl iofs dra till nordamerika hyfsat snart. Var ändå förstamålis i jvm med ett år kvar som junior. Så han hinner vi väl inte få så mycket användning av.
Mantas gjorde det okej, absolut. Men ska man vara ett förstaval i SHL så måste man göra det bättre. Han har sån otrolig potential den killen!

Nä, Tellan håller annars skulle han lägga av. Och att Söderström skulle dra snart tror jag inte alls. För ung även om han skulle varit utespelare. Eller jag kanske önskedrömmer
Citera
2015-05-05, 09:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Mantas gjorde det okej, absolut. Men ska man vara ett förstaval i SHL så måste man göra det bättre. Han har sån otrolig potential den killen!

Nä, Tellan håller annars skulle han lägga av. Och att Söderström skulle dra snart tror jag inte alls. För ung även om han skulle varit utespelare. Eller jag kanske önskedrömmer

Nä Söderström drar inte än men om kanske två år. Är man förstemålvakt i jvm med ett år kvar är man väl hett villebråd.
Litar på Tellan men han blir inte bättre med åren.
Citera
2015-05-05, 10:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Mantas var riktigt bra før Litauen i VM, nu nosade de uppåt istället før nedåt och det var mycket hans førtjänst.
Citera
2015-05-05, 10:53
Avslutad
Cehin till Rögle är det senaste ryktet. Gärna för mig , en jävla sopa.
Citera
2015-05-05, 11:02
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Cehin till Rögle är det senaste ryktet. Gärna för mig , en jävla sopa.

Åslin, Cehlin, Guter, Kähkönen kanske hade varit bra i Allsvenskan men man kan ju undra varför SHL-lag vill ha dessa losers.
Citera
2015-05-05, 11:21
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kevin Clark i Hamburg Freezers är tydligen klar för hittills okänd klubb. Någon med info? Här visar Luleå Hockey intresse i artikel från 23e februari.

Edit. Clark kom 2a i DELs poängliga gångna säsongen.
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-jagar-poangmaskin#Ishockey

Citat:
Hur många spelare rör det sig om? Är Noah Welch och Byron Ritchie två av dessa?
– Två är klara, två ligger vi i slutförhandling med. Men jag kommer inte att kommentera några enskilda namn förrän vi går ut med de offentligt.

Citat:
Är Kevin Clark en av de spelare som är klara eller som du ligger i slutförhandling med?
– (Tystnad). Jo, jag vet vem Clark är och jag har koll på honom, men som sagt, jag vill inte kommentera enskilda namn.

Fri tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in