2015-05-05, 11:27
Medlem
Tvonds avatar
Christoffer Forsberg fortsätter i Malmö, skrivit på 1 år kontrakt.

http://www.malmoredhawks.com/Nyheter/150505-Forsberg/

Malmö även intresserad av Jonas Holøs enligt inside redhawks. Holøs vore fin spets in på backsidan.

http://blogg.sydsvenskan.se/insideredhawks/2015/05/05/norsk-stjarnback-i-kikarsiktet-for-malmo-redhawks/
Citera
2015-05-05, 11:40
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Christoffer Forsberg fortsätter i Malmö, skrivit på 1 år kontrakt.

http://www.malmoredhawks.com/Nyheter/150505-Forsberg/

Malmö även intresserad av Jonas Holøs enligt inside redhawks. Holøs vore fin spets in på backsidan.

http://blogg.sydsvenskan.se/insideredhawks/2015/05/05/norsk-stjarnback-i-kikarsiktet-for-malmo-redhawks/
Samtliga svenska lag som har en backplats att fylla bör vara intresserade.

Malmös trupp skrämmer verkligen inte i nuläget. Frågan är om Thuresson är rätt man att leda ett lags offensiv.
Senast redigerad av Illusioner 2015-05-05 kl. 11:43.
Citera
2015-05-05, 13:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Samtliga svenska lag som har en backplats att fylla bör vara intresserade.

Malmös trupp skrämmer verkligen inte i nuläget. Frågan är om Thuresson är rätt man att leda ett lags offensiv.

Det kan jag hålla med om, dock ska det in spets, 3 forwards och två backar.

Bara vi kan hålla bandyklubben och KHK bakom oss är jag nöjd och vilket även är målet med säsongen.
Citera
2015-05-05, 17:39
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Pär Edblom är klar för Björklöven!
Löven ser ut att vara på väg att göra en riktigt bra silly om man ser till vilka övriga spelare som har ryktats till klubben. Edblom är en kanonvärvning på allsvensk nivå.

EDIT: Vafan håller jag på och tummenuppar andra lags värvningar?
Jag är ju hardcore, jag hatar alla.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2015-05-05 kl. 17:42.
Citera
2015-05-05, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Pär Edblom är klar för Björklöven!
Löven ser ut att vara på väg att göra en riktigt bra silly om man ser till vilka övriga spelare som har ryktats till klubben. Edblom är en kanonvärvning på allsvensk nivå.

EDIT: Vafan håller jag på och tummenuppar andra lags värvningar?
Jag är ju hardcore, jag hatar alla.

Han var kass när han var i Leksand så jag håller inte med dig.
Citera
2015-05-05, 17:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Kass i SHL ja. Grym i HA. Bra i kvalspel, hade inte protesterat om han kommit tillbaka till Leksand.

Tore säger att han räknar en forward som klar. Bör väl presenteras imorgon antar jag. Det ska in fyra forwards, en högerfattad back och en målis.

På ett sätt är det rätt kul att följa ett helt nytt lag med få gamla spelare kvar, så länge man inte råkar påminna sig själv att vi åkte ur SHL
Citera
2015-05-05, 18:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det kan jag hålla med om, dock ska det in spets, 3 forwards och två backar.

Bara vi kan hålla bandyklubben och KHK bakom oss är jag nöjd och vilket även är målet med säsongen.

Defensivt tänkande är gammaldags hockey. Man håller tätt bakåt och gasar framåt. Ungefär som när man knullar.
Citera
2015-05-05, 18:26
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Det ser jag enbart som en positiv egenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Defensivt tänkande är gammaldags hockey. Man håller tätt bakåt och gasar framåt. Ungefär som när man knullar.
Det beror ju på vad man har för roll ..i..i sitt hockeylag.
Citera
2015-05-05, 18:43
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Det ser jag enbart som en positiv egenskap.

Det beror ju på vad man har för roll ..i..i sitt hockeylag.

Jodå, men inte som ett lag. Piteå hockey på den tiden det begav sig hade en underbar filosofi: Desto mer pucken är i motståndarens zon ju färre mål släpper vi in. Man gasade allt som fanns, men man är fortfarande inte så högt upp i divisionerna.
Citera
2015-05-05, 19:31
Bannlyst
Begriper mig inte på det här med Noah Welch. Varför släpper Växjö honom? Det är ju minst lika dumt av dem som det var av Fuleå att släppa Aborten.

Fattar ingenting är det bara en massa dumma rykten som cirkulerar? Kommer Växjö presentera ett kontrakt? Eller har de blivit lika galna som mögelosten?

Varför skulle Welch vilja gå till MoDo? Ett desorienterat missköt lag bestånde av losers som bytt ut frälsaren mot foten. Borde inte passa Welch värderingar alls. Dessutom har inte klubben pengar.

Blir det ändå HV71 till slut? Troligen
Citera
2015-05-05, 19:43
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Begriper mig inte på det här med Noah Welch. Varför släpper Växjö honom? Det är ju minst lika dumt av dem som det var av Fuleå att släppa Aborten.

Fattar ingenting är det bara en massa dumma rykten som cirkulerar? Kommer Växjö presentera ett kontrakt? Eller har de blivit lika galna som mögelosten?

Varför skulle Welch vilja gå till MoDo? Ett desorienterat missköt lag bestånde av losers som bytt ut frälsaren mot foten. Borde inte passa Welch värderingar alls. Dessutom har inte klubben pengar.

Blir det ändå HV71 till slut? Troligen
Welch sägs ju vara djupt troende, då finns 2 extra bra städer att bo i om man ska hitta kristna trosfränder, Örnsköldsvik och Jönköping.
Tror kanske inte att det är skälet trots allt, är faktiskt lika fundersam som dig varför inte Växjö kan hålla kvar honom. Ont om pengar kanske när alla "hjältar" ska ha mer betalt?
Citera
2015-05-05, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Welch sägs ju vara djupt troende, då finns 2 extra bra städer att bo i om man ska hitta kristna trosfränder, Örnsköldsvik och Jönköping.
Tror kanske inte att det är skälet trots allt, är faktiskt lika fundersam som dig varför inte Växjö kan hålla kvar honom. Ont om pengar kanske när alla "hjältar" ska ha mer betalt?
Är det så? Är inte Örebro den staden som har näst mest församlingar i Sverige? Bor det inte hundratusentals kristna i Stockholm, Göteborg? Är inte Livets Ord från Uppsala? Finns det inga frikyrkoförsamlingar i Luleå? Tar de troende på andra orter än i Jönköping och Örnsköldsvik inte emot sina trosfränder?

Har du varit i Jönköping? På er verkar det ju som att de kristna invaderat, intagit, erövrat och styr hela staden.

Nåja, jag är konfunderad över detta med Welch och hur jag än letar och söker så verkar upphovet till ryktet om hans flytt basera sig på ett twitterinlägg https://twitter.com/enestubbe/status/582874876903604224

Något annat som upphov till går egentligen inte att hitta. Jag fattar inte varför Växjö inte skulle vilja ha honom kvar. De har ju förlängt med honom innan, så de och han måste ha varit nöjda med varandra.

Klubben torde ha pengar till lön, och det verkar som att det finns möjligheter att vinna om man är med i den där klubben.

Tycker faktiskt det är skitkonstigt. Handlar det om att Växjös sportchef tycker att det bara finns plats för en man som kan slåss i klubben???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in