Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Welch sägs ju vara djupt troende, då finns 2 extra bra städer att bo i om man ska hitta kristna trosfränder, Örnsköldsvik och Jönköping.
Tror kanske inte att det är skälet trots allt, är faktiskt lika fundersam som dig varför inte Växjö kan hålla kvar honom. Ont om pengar kanske när alla "hjältar" ska ha mer betalt?
Är det så? Är inte Örebro den staden som har näst mest församlingar i Sverige? Bor det inte hundratusentals kristna i Stockholm, Göteborg? Är inte Livets Ord från Uppsala? Finns det inga frikyrkoförsamlingar i Luleå? Tar de troende på andra orter än i Jönköping och Örnsköldsvik inte emot sina trosfränder?
Har du varit i Jönköping? På er verkar det ju som att de kristna invaderat, intagit, erövrat och styr hela staden.
Nåja, jag är konfunderad över detta med Welch och hur jag än letar och söker så verkar upphovet till ryktet om hans flytt basera sig på ett twitterinlägg
https://twitter.com/enestubbe/status/582874876903604224
Något annat som upphov till går egentligen inte att hitta. Jag fattar inte varför Växjö inte skulle vilja ha honom kvar. De har ju förlängt med honom innan, så de och han måste ha varit nöjda med varandra.
Klubben torde ha pengar till lön, och det verkar som att det finns möjligheter att vinna om man är med i den där klubben.
Tycker faktiskt det är skitkonstigt. Handlar det om att Växjös sportchef tycker att det bara finns plats för en man som kan slåss i klubben???