2015-05-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Seriöst då - varifrån denna besatthet?
Har funnits i Skellefteå sedan åtminstone 80-talet när LHF gick om.

Träffade företrädare för en del klubbar i den kommunen på 90-talet och trodde de var lugna med att LHF var i ES eftersom Skellefteå HC var i Div 1 (som det hette då).

Fel hade jag.

I hockeykretsarna i den staden var de ungefär som bodensare var en gång i tiden gentemot Luleå. Jag förstod det inte men det är bara som det är.
Citera
2015-05-07, 21:57
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Har funnits i Skellefteå sedan åtminstone 80-talet när LHF gick om.

Träffade företrädare för en del klubbar i den kommunen på 90-talet och trodde de var lugna med att LHF var i ES eftersom Skellefteå HC var i Div 1 (som det hette då).

Fel hade jag.

I hockeykretsarna i den staden var de ungefär som bodensare var en gång i tiden gentemot Luleå. Jag förstod det inte men det är bara som det är.

Vad jag vet har inte Luleå varit nånting som Skellefteå AIK:are brytt sig särskilt mycket om. Några vassa pitebor och ett antal finnar gjorde klubben till svenska mästare för snart 20 år sen. Det tyckte alla i norr var kul – men sen?

Kunnandet har liksom inte räckt till den enormt uppblåsta självbild lulefansen haft trots alla år av slutspelsnederlag. Särskilt extra djävligt jobbigt blir det förstås sen att grannklubben söderut fortsätter att vara en dominant i svensk klubbhockey
Citera
2015-05-07, 22:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vad jag vet har inte Luleå varit nånting som Skellefteå AIK:are brytt sig särskilt mycket om. Några vassa pitebor och ett antal finnar gjorde klubben till svenska mästare för snart 20 år sen. Det tyckte alla i norr var kul – men sen?

Kunnandet har liksom inte räckt till den enormt uppblåsta självbild lulefansen haft trots alla år av slutspelsnederlag. Särskilt extra djävligt jobbigt blir det förstås sen att grannklubben söderut fortsätter att vara en dominant i svensk klubbhockey

Syftar du på laget som førlorade nykomlingsmøtet i finalen? Att dra upp just historia där blir, tja lite historieløst.

Men vad detta har med Sillytråden att gøra vet inte jag.
Citera
2015-05-07, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Särskilt extra djävligt jobbigt blir det förstås sen att grannklubben söderut fortsätter att vara en dominant i svensk klubbhockey
Öhh, fortsätter att vara dominant

Ni har harvat runt i lingonserierna i över tusen år. När den ryska rubeln var stark fick ni en tillfällig uppgång pågrund av att alla andra lagens spelare drog till KHL.

Trots detta torskar ni tre av fem finaler och den här sista blir ni totalt nedpissade. Under säsongens seriespel blev ni totalt utspelade av samtlig topp-fem lag. Nu börjar KHL-folket komma tillbaka till sina klubbar. Och ni värvar Ritola Nästa säsong blir inte rolig för er alls.

SKÄMSKUDDE PÅ DIG!!!
Citera
2015-05-07, 22:36
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Inte mycket. Jag drar mig skyndsamt tillbaka
Citera
2015-05-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Syftar du på laget som førlorade nykomlingsmøtet i finalen? Att dra upp just historia där blir, tja lite historieløst.

Detta från han som håller på laget som aldrig lirat i SHL?

Kalle-Kotte frågade varför folk är besatta av Osten. Osten är sportchef i Luleå Hockey och brukar ligga bakom värvningar. Där har du silly-kopplingen min vän.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Öhh, fortsätter att vara dominant

Ni har harvat runt i lingonserierna i över tusen år. När den ryska rubeln var stark fick ni en tillfällig uppgång pågrund av att alla andra lagens spelare drog till KHL.

Trots detta torskar ni tre av fem finaler och den här sista blir ni totalt nedpissade. Under säsongens seriespel blev ni totalt utspelade av samtlig topp-fem lag. Nu börjar KHL-folket komma tillbaka till sina klubbar. Och ni värvar Ritola Nästa säsong blir inte rolig för er alls.

SKÄMSKUDDE PÅ DIG!!!
Håller med, var en stor skämskudde på hela SHL att vi kunde vinna grundserien så överlägset trots att vi var totalt värdelösa.
Klart den blir rolig, vi har längtat tillbaka till lingonserien. Har taggat sedan april.
Citera
2015-05-07, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Håller med, var en stor skämskudde på hela SHL att vi kunde vinna grundserien så överlägset trots att vi var totalt värdelösa.
De andra lagen la sitt fokus på att vinna guld istället för att konstant plocka poäng mot uträknade bottengäng och tja ett av de lagen lyckades vinna guldet oxå, frågor på det usling?
Citera
2015-05-07, 22:47
Medlem
Citat:
De andra lagen la sitt fokus på att vinna guld istället för att konstant plocka poäng mot uträknade bottengäng och tja ett av de lagen lyckades vinna guldet oxå, frågor på det usling?
Att det var konstigt att Brynäs och LHC inte lyckades slå ut oss tidigare med tanke på vilka uslingar de mötte.
Citera
2015-05-07, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Att det var konstigt att Brynäs och LHC inte lyckades slå ut oss tidigare med tanke på vilka uslingar de mötte.
Jag har bara förakt för allt vad ni står för era kommundopade jävlar
Citera
2015-05-07, 23:03
Medlem
Citat:
Jag har också förakt för kommunen, de borde kunna göra betydligt mer för ishockeyn i stan än att bara subventionera hyrorna lite grann.
Citera
2015-05-07, 23:46
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:

Nej fan, jag hejar då minsann på Skellefteå när de möter Växjö, LHC, Färjestad eller Frölunda och HV åkt ur.
Jag tycker å andra sidan att det är jättekul att Skellefteå blivit stora genom att ha producerat ifrån de egna leden, men sedan så vill man ju inte att de ska komma ifatt HV guldmässigt.

Påtal om avundsjuka så är ju tydligen vi HV-fans avundsjuka på Växjö också...

Fan, är det bara jag som fått blodad tand och vill se ett tungt namn till i HV innan vi spikat truppen i september?
Eller varför inte göra en chansning och ta in någon ifrån slovakiska eller österrikiska ligan? Kanske är för riskabelt dock, men vem vet?
Fan vad jag älskar sillyn!
Citera
2015-05-07, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Fan, är det bara jag som fått blodad tand och vill se ett tungt namn till i HV innan vi spikat truppen i september?
Vi behöver inga fler vi har redan gått på knock-out. I så fall är det väl kanske någon back och det är väl där Noah kommer in i bilden. Kan inte se att någon annan ska kunna lyckas värva ihop nått bättre. Ganska så otroligt att det löste sig så snabbt och smidigt denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in