2015-04-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Den backsidan skriker mellanmjölk offensivt sett. Har inte Leffe lärt sig att ska man hävda sig i toppen är en spelande PP-back extremt viktigt.

Färjestad har lämnat ett kontrakt till Nygren.
Citera
2015-04-11, 11:45
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad har lämnat ett kontrakt till Nygren.

Det vet jag. Men Leffe måste ju ha en plan också ifall Nygren väljer att inte skriva på kontraktet.
Citera
2015-04-11, 11:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, känns som att han är på väg. Samtidigt vill väl Osten få ner lönen. Vad kan Ledin tänkas tjäna? Inga avstängningar va så någon med kvalificerade gissningar?

Hade gärna haft kvar honom, han är ändå en riktigt skön karaktär att ha i laget, plus den lokala förankringen. Stämmer som Osten också säger att han varit mer osynlig efter Tollefsens ingripande.

Ge Ledda ett år till. Fjärdelina med Fabbe och Foppa då. Pff-kedjan. Pyser nog in en eller annan viktig poäng i vinter.

HV71 har betalat minst hälften av lönen dessa två säsonger. Luleå Hockey är säkert beredda att betala sin del vilket i praktiken innebär att Ledin får halverad lön.

Å andra sidan, det är inte helt ovanligt att äldre spelare, i slutet av karriären, får en förändrad roll och kanske lön därefter. Många bra spelare har ju kunnat tjäna in de riktigt stora pengarna när de är i sina bästa år. Jag kan tänka mig att Janne Sandströms lön har stått ganska still de senaste åren. Ingen monsterlön men han tjänar nog ändå rätt bra.

Det är inga lätta frågor det här. Men om till och med Mark Messier spelat fjärdelina i slutet av karriären så?
Citera
2015-04-11, 11:57
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Vem hamnar med Foppa och K-fab då, Granström?

Jag hopps inte det. Jag gillar inte när man toppar två kedjor och sen har någon slags checkingline. Du blir sårbar då. Jag menar, vad gör du om en spelare från lagets superkedja skadas just före slutspelet?

Det är bättre att ha anfallspar som du försöker spela ihop och så har du en tredjelänk till det. Sprid ut kompetenserna och försök få hyfsat jämna kedjor. Sen toppar du i PP och BP.

Självklart ska man ha en kedja som klarar av att spela 0-0 mot motståndarnas bästa kedjor. Men jag gillar inte det där när du sätter dina bästa i en kedja och tre defensiva i en annan.
Citera
2015-04-11, 12:00
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Chris Abbott ska spela i Luleå. Finns inget mer att säga här, allt annat är ett jävla svek mot allt som man tänker sig inom hockey, han är ju tamejfan LuleåHockey.
Alla andra fittlags supportrar behöver inte tänka till kring detta heller, Abbott i Kalskskrona eller nått, brrrr.

Om det innebär att vi kan ta in en klasscenter istället? Väljer du fortfarande Chris före?
Han tjänade alltså 200 000 - 250 000 förra säsongen.
Citera
2015-04-11, 12:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jo jag vet att en trupp brukar ha åtta backar. Men Leffe snackade ju om sex backar för att fylla på med juniorer sedan. Sen vet jag också att det kan vara snack.

Men man vill ju höra att de i varje fall har en PP-back på gång.

Jag vet inte hur Leffe är som person. Är han försiktig eller är han en som tar risker och snackar mycket?

För Leffe har ju två strategier?

1. Han snackar vitt och brett om hur man ska värva en jättebra PP-back. Lyckas man inte med det så står han med brallorna nere.

2. Han håller låg profil och letar efter en PP-back. Lyckas han värva den där backen så ligger han rejält på plus i förtroendekapitalet.
Citera
2015-04-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
HV71 har betalat minst hälften av lönen dessa två säsonger. Luleå Hockey är säkert beredda att betala sin del vilket i praktiken innebär att Ledin får halverad lön.
HV skrev fast Ledin för sex år på 270 i månaden.

LHF har betalat i storleksordningen 130-150 för att ha Ledin i laget. Resten har HV betalat.

Men även om Ledin skulle "nedlåta sig" till att spela för 100 i månaden så finns det inte plats kvar i laguppställningen. Särskilt inte efter förlängingen med Forsberg.
Citera
2015-04-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Chris Abbott ska spela i Luleå. Finns inget mer att säga här, allt annat är ett jävla svek mot allt som man tänker sig inom hockey, han är ju tamejfan LuleåHockey.
Behåller man Chris så blir det ingen annan förstecenter. Köper du det?

Alltså, det finns rätt bra namn där ute som är fullt möjliga. Killar som är en nivå bättre än Chris på det mesta, möjligen "hjärta" undantaget.

Wallmark, Granström, Lagace och Ekarv. Där har du fyra centrar redan.

Wallmark 2:a, Granström 3:a, Ekarv 4:a och så kan man flytta ut Lagace på kanten i någon kedja och han kan fungera som C-backup.

Det behövs en förstacenter, men du får inte in mer än en center till i laget utan att behöva skeppa massa folk till Asplöven och det var inte därför de värvade Ekarv - för att begrava honom i Allsvenskan.
Citera
2015-04-11, 13:45
Medlem
wemas avatar
Johan Ryno kan tänka sig spela i Modo.
Citera
2015-04-11, 15:11
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Hade vart gött att spela kval mot Ryno till nästa vår, inte svårt att få honom ur spel precis.
Citera
2015-04-11, 15:51
Medlem
Patrik Blomberg klar för två år för Malmö men kommer under det första året vara utlånad till Pantern!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/11/malmo-varvar-hem-blomberg/
Citera
2015-04-11, 15:55
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Tack, men nej tack. Dock tycker jag frågeställningen är lite konstig eftersom det inte funnits någon kontakt mellan dem än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in