2015-05-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Mayweather pratade något om en match i september, vet vi mot vem? Hoppas den där lilla apan sänks som sin lilla epigon Adrien Broner sänktes av Marcos Maidana.

Vad hände med Broner efter det? Är han slut som boxare eller?

Mayweather fick frågan efter matchen och svarade Khan. Men det kommer inte hända då Mayweather slutar i September och Khan fastar i september (ramadan). Jag skulle vilja se Danny Garcis vs Floyd mayweather

Broner och Khan "rök" ihop efter matchen igår där Khan sa att han skulle ställa in sin fajt den 30e maj och istället möta Broner, Broner accepterade detta och de skakade tom med hand på detta. Broner kommer fighta Khan härnäst frågan är bara när

Många som vill fajtas med Khan? Bla Kell Brook,
Mayweather, Broner gissar även på att Pac är intresserad. Nån som vet varför? mycket pengar inblandat eller?
Citera
2015-05-03, 21:02
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bby1993
Mayweather fick frågan efter matchen och svarade Khan. Men det kommer inte hända då Mayweather slutar i September och Khan fastar i september (ramadan). Jag skulle vilja se Danny Garcis vs Floyd mayweather

Broner och Khan "rök" ihop efter matchen igår där Khan sa att han skulle ställa in sin fajt den 30e maj och istället möta Broner, Broner accepterade detta och de skakade tom med hand på detta. Broner kommer fighta Khan härnäst frågan är bara när

Mayweather, Broner gissar även på att Pac är intresserad. Nån som vet varför? mycket pengar inblandat eller?

Khan är verkligen inte en bra motståndare för Broner. En så pass inaktiv fighter som honom skulle ätas upp fullständigt av Khans in/ut och slagvolym kombinerat med hans kvickhet.
Citera
2015-05-03, 21:02
Medlem
analbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bby1993

Danny Garcia har otroliga problem mot skickliga boxare, kolla bara hans senaste matcher med Mauricio Herrera och Lamont Peterson. Floyd Mayweather skulle fullkomligt plocka isär honom.

Amir Khan är den största pengakon i England tillsammans med Carl Froch och kan fylla Wembley på en kvart. Men med lite mindre uppskattade framträdanden på senare tid emot Luis Collazo och Devon Alexander samt lite för mycket snack har hans värde på den amerikanska marknaden definitivt sjunkit. Däremot så uttalade han sig efter matchen och berättade att han varit i kontakt med Leonard Ellerbe och Mayweathers team som motståndare för hans nästa match vare sig det blir under ramadan eller inte, men med det sagt så är det här en fantasi som Amir Khan har underhållit förut i media och någon superfight med Mayweather har knappast kommit till, snarare har det bara varit ännu mer av en turn off för amerikanska fans.

Gör han ett liknande framträdande mot Chris Algieri (Nej han ska inte möta Broner) nu om några veckor som han gjorde mot Alexander lär han väl knappast vara en het kandidat för Mayweathers "sista" match. Isåfall blir det väl Garcia eller Thurman som vinner guldlotteriet.

Vi andra våta i byxan hoppas fortfarande på Brook.
Senast redigerad av analbastard 2015-05-03 kl. 21:05.
Citera
2015-05-03, 21:15
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Tror ni inte Mayweather vill avsluta karriären legendariskt med 50-0?

Hoppas på Kahn, sen 50-0 därefter hyllan.
Citera
2015-05-03, 21:51
Medlem
Månsans avatar
Mayweather är ganska enformig att se. Backar och undviker slag i tolv ronder. Fattar inte alls alla hyllningarna idag. Varken Floyd eller Pacquiao skakade motståndaren ett dugg vid något tillfälle. Pacquiao var aktiv och drev Floyd framför sig men saknade slagstyrka, måhända hämmad av sin skada. Matchen kunde gott ha dömts oavgjord enligt min uppfattning.
Citera
2015-05-03, 21:58
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Mayweather är ganska enformig att se. Backar och undviker slag i tolv ronder. Fattar inte alls alla hyllningarna idag. Varken Floyd eller Pacquiao skakade motståndaren ett dugg vid något tillfälle. Pacquiao var aktiv och drev Floyd framför sig men saknade slagstyrka, måhända hämmad av sin skada. Matchen kunde gott ha dömts oavgjord enligt min uppfattning.
Backa och undvika slag må vara lätt att skriva men är inte speciellt lätt att genomföra. Kolla Pacquias andra motståndare, Pacman landar i genomsnitt 28 slag per rond. Mot Mayweather 6-7 slag per rond. Mayweather var relativt orörlig och stod precis framför Pacquiao i merparten av fighten, varför gjorde Pacman inget då? Floyd backade självmant till hörnet flera gånger.

Pacquiao uppvisade hans totala brist på att cutta av ringen, att han enbart har ett bra slag i sin arsenal och att han enbart kan fightas på ett vis. Floyd är en mycket bättre boxare helt enkelt.

Pacquiao saknar inte slagstyrka, han måste dock landa slag för att kunna visa sin styrka. Hans skada köper jag inte för fem öre, tycker det är en billig ursäkt efter en fight han och Roach vet de förlorade. Canelo tog sin förlust mycket bättre, det är ingen skam i att förlora. Men det är definitivt inte bra att vara en dålig förlorare.
Citera
2015-05-03, 22:23
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Håller med Godzilla. Hade gärna velat se exempel på någon fler som försöker boxas defensivt likt Mayweather.
Citera
2015-05-03, 23:15
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
...NSAC sa att de inte hade hört något om en skada...

NSAC bekräftade på presskonferansen att Pacquiao hade begärt tillstånd att använda smärtstillande medel för axeln.

Alla som kan lite om boxning såg att Pacquiao avbröt sina attacker när smärtan blev för stor. Efter tredje ronden så var det tydligt att skadan blev värre.

Mayweather hade tur, men Pacquiao har haft tur i många av sina matcher också.

.
Citera
2015-05-03, 23:34
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
NSAC bekräftade på presskonferansen att Pacquiao hade begärt tillstånd att använda smärtstillande medel för axeln.

Alla som kan lite om boxning såg att Pacquiao avbröt sina attacker när smärtan blev för stor. Efter tredje ronden så var det tydligt att skadan blev värre.

Mayweather hade tur, men Pacquiao har haft tur i många av sina matcher också.

.
Det jag syftade på var att NSAC inte hade hört något alls om en skada vilket är ett måste för att få ta smärtstillande.

Jag påstår mig kunna lite om boxning men tycker inte alls att det var klart att Pacman avbröt sina attacker när smärtan blev för stor. Såg ingen smärta alls, det var en nyhet för mig när han sa det (om det stämmer vilket jag fortfarande har tvivel om). Det var ingen som nämnde någonting om att Pacman såg skadad ut under fighten, varken under sändningen eller från andra livekällor.

Om han nu skadade sig i tredje ronden, varför var hans fjärde rond en av de bättre för honom?

Tycker det är synd att Pacman inte uppvisade samma ödmjukhet efter fighten som innan.
Senast redigerad av Godzilla3 2015-05-03 kl. 23:38.
Citera
2015-05-04, 00:19
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Det jag syftade på var att NSAC inte hade hört något alls om en skada vilket är ett måste för att få ta smärtstillande.

Jag påstår mig kunna lite om boxning men tycker inte alls att det var klart att Pacman avbröt sina attacker när smärtan blev för stor. Såg ingen smärta alls, det var en nyhet för mig när han sa det (om det stämmer vilket jag fortfarande har tvivel om). Det var ingen som nämnde någonting om att Pacman såg skadad ut under fighten, varken under sändningen eller från andra livekällor.

Jag såg presskonferansen live och NSAC bekräftade att Pacquiao hade begärt tillstånd att få använda smärtstillande. Om matchen genomförts och Mayweather hade haft vetskap om att Pacquiao var helt försvarslös på sin högersida, så hade Pacquiao garanterat blivit knockad.

De flesta kommentatorer som jag hört sa att något var fel med Pacquiao. Du själv skrev att Pacquiaos beteende var underligt.

Jag såg att Pacquiao var skadad på många vis, bl.a. på hur han positionerade sig för att skydda sin högersida, på hur han fick avbryta attacker, på hans undvikande av högerkroken, och på hans fokusering på att enbart använda vänsterhanden.

Citat:
Om han nu skadade sig i tredje ronden, varför var hans fjärde rond en av de bättre för honom?...
.

I fjärde ronden var jag 100% säker på att Pacquiao var skadad, för jag har aldrig upplevt att han avbrutit sina attacker när han haft motståndaren skadad.

Bob Arum sa på presskonferansen efter matchen att Pacquiao hade blivit behandlad för att senorna eller musklerna i rotarorkuffen var avslitna eller delvis avslitna. Rotatorkuffen är ett samlingsnamn för en grupp av djupt liggande muskler som utgår från olika delar av skulderbladet och fäster i den översta delen av överarmsbenet. Musklerna är fyra till antalet och har som främsta uppgift att stabilisera axelleden, men de spelar även en viktig roll vid vridrörelser (rotationer) samt att lyfta armen i axelleden.

Smärtor i axeln på grund av skada i någon av rotatorkuffens senor eller muskler är relativt vanligt hos idrottsutövare och Bob sa att Kobe Bryant hade liknande skada, så Pacquiao hade den senaste tiden gått till samma doktor som Bryant, för efter upprepade trauman kan någon av senorna slitas av. Dessa skador förekommer hos personer som utövar axelkrävande idrotter, till exempel kastgrenar. Då man har en rotatorkuffruptur gör det ont att till exempel bära och lyfta föremål. Typiskt är också nattliga smärtor och att det gör ont att ligga på den skadade axeln

Tydligen kunde Pacquiao bl.a. inte slå sin högerkrok p.g.a. skadan, och när han försökte var smärtan ohållbar.

Både Manny Pacquiao och Freddie Roach var mycket nöjda med Pacquiaos insats i matchen eftersom skadan gjorde att Pacquiao i praktiken bara kunde använda en arm.
Citera
2015-05-04, 00:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Jag såg presskonferansen live och NSAC bekräftade att Pacquiao hade begärt tillstånd att få använda smärtstillande. Om matchen genomförts och Mayweather hade haft vetskap om att Pacquiao var helt försvarslös på sin högersida, så hade Pacquiao garanterat blivit knockad.

De flesta kommentatorer som jag hört sa att något var fel med Pacquiao. Du själv skrev att Pacquiaos beteende var underligt
Jag tyckte att Pacquiao inte kunde vara lika offensiv likt många andra av Mayweathers motståndare. Men det berodde mer på Mayweathers timing och defensiv. Jag såg bara inga tecken på skada såsom grimasering, att Roach frågade hur hans axel var mellan ronder. Jag tycker inte Pacquiao har en speciellt bra right hook så därför var jag inte förvånad att han inte använde den så värst mycket. Tyckte till och med att han försökte kontra med sin högerkrok mer än vad han brukar.

Jag köper inte den här historian av Pacman, jag tror det är damage control som de gick med på innan presskonferensen. Han nämnde inte ens skadan under intervjun efter fighten, utan där klagade han på att Mayweather inte stod still och rörde sig för mycket. Och försökte intyga att han vann fighten. När han insåg att folk inte köpte det reviderade de sin historia och hade en ny till presskonferensen.

Jag tyckte både Roach och Pacquiao var besvikna efter fighten.
Citera
2015-05-04, 01:05
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Jag tyckte att Pacquiao inte kunde vara lika offensiv likt många andra av Mayweathers motståndare. Men det berodde mer på Mayweathers timing och defensiv. Jag såg bara inga tecken på skada såsom grimasering, att Roach frågade hur hans axel var mellan ronder. Jag tycker inte Pacquiao har en speciellt bra right hook så därför var jag inte förvånad att han inte använde den så värst mycket. Tyckte till och med att han försökte kontra med sin högerkrok mer än vad han brukar.

Jag köper inte den här historian av Pacman, jag tror det är damage control som de gick med på innan presskonferensen. Han nämnde inte ens skadan under intervjun efter fighten, utan där klagade han på att Mayweather inte stod still och rörde sig för mycket. Och försökte intyga att han vann fighten. När han insåg att folk inte köpte det reviderade de sin historia och hade en ny till presskonferensen.

Jag tyckte både Roach och Pacquiao var besvikna efter fighten.

Jag förstår att du bildade dig en uppfattning efter att du sett intervjuerna efter matchen, men sanningen kom fram på presskonferensen. Att förvänta sig grimaser och liknande låter barnsligt för de existerar inte på elitnivå.

Pacquiao var besviken direkt efter matchen eftersom han trodde att han gjort tillräckligt för att vinna.

Kobe Bryants läkare, som Pacquiao använde, visste kanske att skadan skulle förvärras så fort Pacquiao försökte slå högerkrokar med full kraft, men det verkar som om de hade förhoppningar om att skadan skulle hinna läka i tid till matchen.

Att inte Mayweather insåg att Pacquiao var allvarligt skadad är kanske lite underligt, men det visar kanske att han inte hade studerat Pacquiao speciellt noga innan matchen.

Jo, både Freddie Roach och Manny Pacquiao var mycket nöjda med Mannys insats i matchen. Om Manny vunnit de två sista ronderna så hade domslutet blivit oavgjort. Det är ganska fantastiskt när man betänker att Pacquiao i praktiken bara kunde använda en arm.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in