Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Mayweather pratade något om en match i september, vet vi mot vem? Hoppas den där lilla apan sänks som sin lilla epigon Adrien Broner sänktes av Marcos Maidana.
Vad hände med Broner efter det? Är han slut som boxare eller?
Troligen blir det mot Keith Thurman, en PBC fighter i Haymons stall som senast golvade tuffe Robert Guerrero till en poängvinst på NBC. Även om han defintivt är hårdslående och är en mycket kapabel och underskattad boxare i sin egen rätt, tror jag fortfarande Mayweather inte behöver svettas särskilt mycket sp länge han är motiverad så som han var inför den här fighten. Thurman är fortfarande lite av en oslipad diamant, och jag tror Mayweather lärde sig av sin läxa ifrån första fighten med Chino.
Annars står väl Amir Khan och Danny Garcia redo, men med Swifts minst sagt mediokra insats mot Peterson i April så skulle jag bli ytterst besviken om den matchen blev aktuell. Khan likaså, den enda Mayweather fighten i september som skulle få min mage o kittla är en uppgörelse med Kell Brook, men med Brook fortfarande relativt okänd utanför storbrittanien är det ett riskabelt och tveksamt alternativ. Håll dina tummar på Thurman.
Angående Broner så hälsar han att han är mycket välmående i sugardaddy Al Haymons stall där han gladeligen senast tog emot en payday i en minst sagt antiklimatisk affär mot John Molina. Men oroa dig inte, med både Terence Crawford och Lucas Matthysse hotfullt i horisonten lär det inte dröja länge innan du återigen får se The Problem stapla ut ur arenan så som han gjorde mot den där hårdslående jäveln Maidana. Jag njöt så senast som i tisdags av just det klippet.