2013-10-01, 23:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Haha, kollade precis på det klippet. Ja, väldigt talande. Älskar också i det tidigare avsnittet när Trout imiterar Cotto, haha. Jag vill fan se Trout igen. Skulle inte klaga på en rematch mot Canelo. Tror han skulle kunna vinna den fighten. Snart också bara en vecka kvar till Bradley mot Marquez. Bradley har inte power nog att stoppa Marquez, men vinner han så är det på decision. Det är så jävla svårt att tippa denna fight, för man vet inte vilken Bradley som kommer dyka upp. Om det är den Bradley som boxades mot Pacquiao har han en chans att ta hem det. Dyker Bradley från Provodnikov-fighten upp blir det en kort historia.

Jag tror Marquez KO/TKO
Haha, måste se den imitationen! Ska försöka leta upp avsnittet på tuben sen. Mayweather har också en bra imitation på Cotto som jag tror jag fångade i någon av 24/7-avsnitten, ganska spot on faktiskt. Tycker det är riktigt kul när man ser fighters imitera andra fighters, Rios har kört Martinez/Pacquiao/Mayweather o Donaire har gjort en Mayweather vet jag.

Håller med, Bradley-Marquez är en riktig huvudkliare men också det som gör det en så bra fight! När man tänker efter så är det ju en sjukt viktig fight för legacy. Jag lutar nog åt Marquez som du. Men kan Marquez knocka en Bradley som är en stor weltare? Hur mycket tog den där Provodnikovfighten ur Bradley? Många frågor som vi kommer få besvarade. Ska bli intressant att se formen på Marquez också.
Citera
2013-10-02, 17:05
Medlem
despondencys avatar
Bradley - Marquez är verkligen en intressant match. På pappret har Bradley exakt de vapen som krävs för att ge Marquez ett helvete. In och ut, vara fysisk, väldig stark och håller ned hakan och försvarar sig tekniskt väldigt sunt (när han inte får för sig att 'bevisa' något). Marquez är en fantastisk counterpuncher men jag tror att Bradley är uppriktig när han säger att han lärde sig en läxa i Provodnikov-fighten. Han kommer hålla fighten på distans, gå in och ut och se till att inte hamna i slagväxlingar där Marquez är på tok för bra. Marquez har aldrig varit svår att träffa; problemet har alltid varit att hans motståndare får mer tillbaka än vad de ger. Bradley måste se till att avståndet är korrekt hela tiden och aldrig hamna där Marquez kan placera sina kombinationer.

Men som Godzilla3 precis sade; frågan är hur mycket permanent skada Bradley ådrog sig mot Provodnikov. I 24/7 - part 1 så uppger Bradley att han hade sluddrande tal i flera månader(!) efteråt. Bradley är tuff rätt igenom och han kan ta Marquez bästa slag... om inte Provodnikov satte permanenta spår på Bradley. Då är det en helt annan fight. Intressant är också att se om Marquez kommer vara mer aggressiv som han var i fjärde matchen mot Pac. Att Bradley vill får Marquez att följa efter honom borde ju vara givet då Marquez boxas bäst på bakfoten men om vi kollar på Marquez senaste match så var det aggression och 'loopande' slag som vann matchen för honom. Inte som det brukar se ut...

Väldigt, väldigt intressant match.

Jag tippar Bradley på domslut men det blir tight och jag kommer aldrig räkna ut Marquez, 40 år gammal eller inte.
Citera
2013-10-03, 03:07
Medlem
nickoruts avatar
Sägs att Mayweather-Khan presenteras i dagarna. Fan vad besviken jag blir. Inte jätteförvånad, men fett besviken.

http://www.dailymail.co.uk/sport/boxing/article-2441733/Amir-Khan-fight-Floyd-Mayweather-Las-Vegas-year.html
Citera
2013-10-03, 12:09
Medlem
despondencys avatar
Khans promoters förnekar matchen och säger att deras möte med Devon Alexander fortfarande gäller.

Möjligt att detta är en 'feeler' från Mayweathers sida. Han läcker ut information om att fighten är på G innan något blivit sagt för att se reaktion från fans och media. Självklart en travesti att han skulle möta Khan när Khan precis gått life and death med en boxare han borde blåst ur ringen och som inte hade mer än godkänd slagkraft i lättvikten men ändå lyckades sätta Khan på mattan i weltervikt.
Senast redigerad av despondency 2013-10-03 kl. 12:10. Anledning: stavfel
Citera
2013-10-03, 16:56
Medlem
Om inte Khan, vem? Mayweathers nästa match kommer med all sannolikhet att ske @ 147 klassen.

"Madness is doing the same thing over and over again and expecting different results." = Stora, starka, långsamma, plattfotade. Nej tack! Tror att folk allt mer ser igenom illusionen i att en stor och stark karl ska lyckas mobba Floyd i ringen.

154+ divisionen är alla hot mot Floyd men aldrig att han kommer att möta nån av dem. Lara, GGG & Martinez.
Citera
2013-10-03, 18:12
Medlem
despondencys avatar
Alvarez försökte ju inte ens använda sin storlek emot Floyd och blev utklassad totalt som tack.

Går väl några rykten om att Danny Garcia skulle gå upp till welter och möta Floyd. Golovkin kan möta Ward efter att Ward skakat av lite rost emot Edwin Rodriguez och Martinez kan dra sig tillbaka, han är en stjärna men han är gammal och skadorna har hopat sig. Bättre att dra sig tillbaka på topp.

Jag har inga problem med Floyd och Garcia. Garcia ser ordinär ut men jag tror han boxas på samma nivå som sin motståndare. Ingen boxare som nästan blir blir utboxad av en antik Erik Morales spöar upp Lucas Matthysse om inte detta vore fallet. Make it happen! Floyd ska absolut inte upp i mellanvikt, det är rena idiotin. Han behöver ju inte ens tappa vätska för att väga in under weltervikt-gränsen.
Citera
2013-10-03, 20:30
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag är lite splittad angående Mayweather-Khan. Jag håller med despondency att Khan borde fighta en legitim (gärna någon som har en titel) motståndare innan han möter May. En långt ifrån imponerande vinst mot Julio Diaz räcker inte. Därför tyckte jag att fighten var en bra fight OM han slog Devon Alexander o tar en titel. Men samtidigt så håller jag också med ajuaju. Khan-fighten en bra fight enligt mig på flera plan, varav ett att det kommer bli en populär fight. Mayweather-Lara i all sin ära men den skulle inte sälja mycket, till och med sämre än Guerrero-fighten gjorde skulle jag tro. Det andra är att jag faktiskt tror att Khan har många redskap för att potentiellt slå Mayweather. Det han inte har är förmågan att hålla sig till sin plan, defensiven eller boxnings-IQ:n för att slå en Mayweather. Men det kommer bli intressant första fyra-fem ronderna typ som Judah-Mayweather vilket är mer än vad man kan säga Canelo gjorde. Khan har reach och speed-övertaget och har hyfsad power. I weltervikten tror jag han kommer passa bättre än lätt welter. Jag gillar den här fighten i slutändan.
Citera
2013-10-03, 23:56
Medlem
Ninjors avatar
Mayweather-sagan börjar kännas bra urvattnad. Tur är det att vi nuförtiden har så många andra intressanta boxare.

Rigondeaux går match i December om man får tro på Wikipedia. Kul , även fast jag inte har koll på motståndet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wilfredo_V%C3%A1zquez,_Jr.
Citera
2013-10-04, 00:16
Medlem
Vilken tid börjar matchen Klitschko mot Povetkin?
GO KLITSCHKO!!
Citera
2013-10-04, 07:00
Medlem
despondencys avatar
Godzilla3

Om Floyd möter Khan så kommer Floyd ha sin första vinst på knockout sen Ortiz. Jag tycker faktiskt att matchningen är ganska löjlig och då har jag ju inte ens nämnt hur otroligt jävla lite Khan förtjänar pengarna. Khans fysiska attribut är överskattade och de kommer inte betyda något emot Floyd.

Mayweather är inte bara vår generations bästa boxare, han är en av de bästa boxare som någonsin trätt in i ringen. Jag tycker det är tråkigt att folk tycker det är 'urvattnat' men visst har total dominans den effekten ibland. Folk borde skatta sig lyckliga att de får se en sådan fantastisk boxare gå upp i ringen och utklassa boxare decennier yngre och nu senast 10+ kg tyngre.

Kul att Rigondeaux får en till match i år. Också en boxare som, likt Floyd, är för bra för sitt eget bästa.

Angående helgens matcher så tror jag att W. Klitschko vinner stort på poäng; Povetkin kommer undvika honom och Klitschko har inte bråttom med att knocka sin motståndare, tyvärr. Tror även Cotto vinner på ett ganska bekvämt domslut; delvis på grund av att matchen går i Florida och vi kommer kunna räkna med ett enormt tryck från hans fans från Puerto Rico. Rodriguez är en duktig boxare men även denna något slitna version av Cotto bör vara för bra för Rodriguez. Jag hoppas att Cottos nya tränarbyte (undrar vilket i ordningen detta är...) tar fram kroppsslagen som saknats från hans arsenal på senaste tiden. Roach är en utmärkt offensiv tränare och det blir intressant att se ifall detta påverkar Cotto något, även om jag har svårt att tro det.
Citera
2013-10-05, 11:05
Medlem
Godzilla3s avatar
Skön fight Klitschko mot Povetkin. Tror på en TKO för Wlad. Det jag gillar dock är Povetkins atletiska attribut och fotarbete som inte är något man ofta ser mot Klitschko. Wach, Pianeta osv stod ju bara där och tog emot högern. Det dummaste man kan göra mot Wlad är att låta honom hålla distansen. Povetkin kan komma runt jabben och jobba på insidan där Wlad är svag. Det som är oroväckande är antalet högrar Povetkin tog emot mot Huck, en fight han enligt mig förlorade och blev ganska exposed. Jag tror Wlad kommer landa den raka högern till slut och då är det en tidsfråga tills det är över.
Citera
2013-10-05, 21:54
Medlem
DjPuttes avatar
Känns som att denna fight är en aning överhypad Povetkin har verktygen men knäcka En av K bros är mer svårt även om denna fight går av i Moskva!

Håller fighten 5 ronds så är det fan bra!

TKO V.K
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in