2015-04-29, 01:05
Medlem
Hur mycket varierar ni er när det gäller klädmärken? Jag personligen har svårt att hitta plagg som jag tycker åtminstone utseendemässigt mäter sig med Stone Island. Sen så hittar man såklart några plagg av andra märken som är snygga, men SI har mängder av plagg man vill ha.

Men det känns lite sisådär att alltid ha SI, men har dock andra märken när det gäller pikéer osv. Jag tycker helt enkelt att SI patchen är en mycket snygg detalj på en tröja.
Citera
2015-04-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Hur mycket varierar ni er när det gäller klädmärken? Jag personligen har svårt att hitta plagg som jag tycker åtminstone utseendemässigt mäter sig med Stone Island. Sen så hittar man såklart några plagg av andra märken som är snygga, men SI har mängder av plagg man vill ha.

Men det känns lite sisådär att alltid ha SI, men har dock andra märken när det gäller pikéer osv. Jag tycker helt enkelt att SI patchen är en mycket snygg detalj på en tröja.

Det här är ju casualtråden, så mitt svar borde vara "självklart ska du ha SI dagligen", men nä. Variation är bra. Jag lever inte casualdrömmen fullt ut, långt ifrån. Men det går att variera sig ändå. Det går att klä sig typiskt casual även utan dom gamla 80-90tals märkena.

För övrigt, något jag inte gillar med dagens casuals är rutig skjorta utanför byxorna och en pullover över. Det är tyvärr inte stil och klass över det. Stoppa in stjortan innan pullovern åker på. Många unga kör den stilen på instagram.
Citera
2015-04-30, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Lite roligt att se vilka kändisar som bär SI. Tänkte skriva de jag vet har burit SI och fastnat på bild, fyll gärna på med fler som jag inte vet.

Adam Alsing
Darin (som någon nämnde tidigare)
Måns Zelmerlöw
Jason Statham
Steven Spielberg
Drake
Wayne Rooney
Pep Guardiola
Luis Enrique (Barcas tränare)
Liam Gallagher

Johan Garpenlöv (Gammalt hockeyproffs)
Citera
2015-05-01, 08:23
Medlem
RoffePerssons avatar
Jag läste nånstans att i England så är det "inte en äkta casual som vill bli sedd, klädd i dessa rutor" (Aqua och Burberry)
Är det nån som vet hur väl det stämmer? Det är helt enkelt för många vanliga medelklassnissar som klär sig i kläder med dessa rutor (från dessa märken), lite som att det i regel bara är yngre förmågor som bär en SI patch på ärmen, om de ens bär SI längre..
observera att detta gäller England, Sverige ligger dom bekant ca 10 år efter, så här beror det väl på plånboken att valparna dyker upp i samma SI sweather 4 dagar i veckan.

Men detta är vad jag läst alltså, att firmagrabbarna i princip har lämnat rutmönstren helt och att även SI är påväg att försvinna från läktarna. Patchen rök för några år sen, nu verkar hela märket bli mer och mer ointressant.

Är det någon som varit på plats på senare tid, som kan bekräfta detta, alt dementera? Och jag nämner det igen, detta handlar om de Engelska läktarna, och de stora firmorna. inte Sverige.
Jag kan dock inte länka då jag inte kommer ihåg var jag läste det, men det var en brittisk sida iaf. Sorry för utebliven länk..

Mvh /Roffe.
Citera
2015-05-01, 14:32
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som köpt från Cruisefashion här? Man drar sig för att använda sig utav dom när man läser kommentarer via deras facebook iaf, tänkte höra om nån annan här har andra erfarenheter?
Citera
2015-05-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som köpt från Cruisefashion här? Man drar sig för att använda sig utav dom när man läser kommentarer via deras facebook iaf, tänkte höra om nån annan här har andra erfarenheter?

Vad säger dom på facebook? Har beställt Nemen där en gång för nåt år sen, när det var slut på andra ställen.

Såg nu att det fanns lite trevligt Nemen nu också.
Citera
2015-05-01, 15:53
Medlem
Citat:

Har handlat därifrån utan problem. Frågan är vad du ska ha som bara finns i UK nu? Pundet är ju grisigt dyrt igen.
Citera
2015-05-01, 16:27
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Har handlat från dom ca tre gånger. Första gången tog det ungefär en vecka innan något hände med min beställning, jag fick ett mail om att båda varorna var slut. Dom två andra gångerna så har det gått hur bra som helst.
Citera
2015-05-01, 17:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkter
Vad säger dom på facebook? Har beställt Nemen där en gång för nåt år sen, när det var slut på andra ställen.

Såg nu att det fanns lite trevligt Nemen nu också.
https://www.facebook.com/cruisefashiononline?fref=ts
Om du kollar till vänster där en bit ner "Posts to page" så kan man läsa om kunder har problem med att support mm inte svarar, är otrevliga, problem med återbetalning, glömt att tagit bort "blipp" grejen på plaggen, plagg som gått sönder etc, långa utdragna leveranstider. Verkar dock gälla mest kunder från det egna landet.

Citat:
Ursprungligen postat av LjugHeffner
Har handlat därifrån utan problem. Frågan är vad du ska ha som bara finns i UK nu? Pundet är ju grisigt dyrt igen.
Var ett par moncler plagg som fanns i min storlek och som man inte behöver ringa till dom för att möjliggöra beställning (något många andra som säljer moncler har som policy)

Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Har handlat från dom ca tre gånger. Första gången tog det ungefär en vecka innan något hände med min beställning, jag fick ett mail om att båda varorna var slut. Dom två andra gångerna så har det gått hur bra som helst.
Hur gick det då för dig att få återbetalning när produkterna var slut?, gick det snabbt/smidigt? Hur lång leveranstid när det gick bra?
Citera
2015-05-01, 17:34
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tvättade min cp-jacka och den har tappat färg. Tvättat den många gånger innan på samma program utan problem. Stora fula fläckar här och där. Är jackan blöt syns det dock inte. Tvättat utan tvättmedel och duschat ner den, då ser den normal ut men sen när den torkat syns slitningarna.

Någon som vet vad man kan göra åt detta?
Citera
2015-05-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tvättade min cp-jacka och den har tappat färg. Tvättat den många gånger innan på samma program utan problem. Stora fula fläckar här och där. Är jackan blöt syns det dock inte. Tvättat utan tvättmedel och duschat ner den, då ser den normal ut men sen när den torkat syns slitningarna.

Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Svårt att säga då det är svårt att veta vad som orsakat det. Kan ha legat kvar nåt medel i tvättmaskinen (om du har delad tvättstuga dvs) som inte är bra för din jacka. Jag hade gått till en lokal kemtvätt o rådfrågat. Dom brukar ha knep i överflöd för fläckar och missfärgningar.
Citera
2015-05-01, 20:59
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:

Hur gick det då för dig att få återbetalning när produkterna var slut?, gick det snabbt/smidigt? Hur lång leveranstid när det gick bra?
Jadå det gick fort. I mailet frågade dom om jag ändå ville ha den enda produkten som dom hade i lager, men jag tackade nej eftersom det då hade blivit mycket dyrare än här hemma pga fraktavgiften.
Ett par dagar efter att jag hade svarat så var pengarna återbetalada, inga konstigheter.

Leveranstiden har varit ca 7-10 dagar, som vanligt från UK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in