2010-09-22, 18:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W124036
Ärligt talat men vad är vitsen med ögona egentligen?
eller ja...men för vanliga människor, det är inte alla som har en öppen sportbil, flygplan eller har skäl att dölja ansiktet

Visar man sig ute bland folk och använder den funktionen så tror dom att man är dum på riktigt eller folk skygg, det ser ju ganska muppigt ut...

och att t ex gå in på en bank eller postkontor är ju bara att glömma för då tar det väl 3 minuter sen ligger man på golvet med ett gäng konstaplar över ryggen

Handlar helt enkelt om att jackan fyllde ett syfte när den väl kom och sedan har traditionen och stilen levt vidare. Är det verkligen så svårt att lista ut själv? Den heter ju Mille Miglia av en anledning.

Jag gillar att Stone Island och Aquascutum-pikéer fortfarande nämns i casualdiskussionen. Ni är sannerligen medvetna, grabbar, det är ni.
Citera
2010-09-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag gillar att Stone Island och Aquascutum-pikéer fortfarande nämns i casualdiskussionen. Ni är sannerligen medvetna, grabbar, det är ni.
Skönt att Du har kommit in här nu så att Du kan styra upp skutan!

Under tiden tar jag på mig min (icke-casual) Stonie och går ut med hunden..
Citera
2010-09-22, 20:07
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Tycker du som är så medveten kan utveckla!
Citera
2010-09-22, 20:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Skönt att Du har kommit in här nu så att Du kan styra upp skutan!

Under tiden tar jag på mig min (icke-casual) Stonie och går ut med hunden..

Well, känns inte som att det ger så mycket att diskutera vintage Pole Jackets eller Quoddy's här inne. Men jag kan ju ha fel. Ville bara påpeka att nivån dom senaste sidorna varit otroligt låg och att den snarare hör hemma i gränslandet till chavs mer än casualkulturen.
Citera
2010-09-22, 20:23
Medlem
Azphyxias avatar
Fast Quoddys är ju inget vidare hett alltså :/
Citera
2010-09-23, 20:26
Medlem
Uncuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Fast Quoddys är ju inget vidare hett alltså :/

Jo då. Det är det
Citera
2010-09-23, 20:42
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncut
Jo då. Det är det

Poängen är att jag associerar det med skor som min mor hade konstant för x antal år sedan, får det helt enkelt inte att gå ihop.
Citera
2010-09-24, 00:14
Medlem
mankers avatar
Behöver tipps på någon schysst höst/vinterjacka. Behöver byta ut min gamla och tänka försöka hitta någon med lite mer stil men som ändå funkar under vintern
Citera
2010-09-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Behöver tipps på någon schysst höst/vinterjacka. Behöver byta ut min gamla och tänka försöka hitta någon med lite mer stil men som ändå funkar under vintern

CP Company Metropolis jackan är ju sjukt snygg. Mer stilfull går knappt att hitta.
Senast redigerad av mojojojojojo 2010-09-24 kl. 09:12.
Citera
2010-09-27, 11:15
Medlem
Hej

Jag har länge hållit ett öga på den här tråden då ni verkar kunniga om det här med casual kläder.
Min jacka blev stulen på flygplatsen i Moskva så jag impuls köpte en ny av märket Pal Zileri. vanligtvis så säljer dom kostymer men dom har även en del vår/höst jackor. Vad sätter nu för betyg på jackan? är den okay att använda?

http://img545.imageshack.us/i/bild1t.jpg/
Citera
2010-09-29, 16:28
Medlem
www.casualwarberg.se har ett märke som heter Mouli som ja anser väldigt casual !... Riktigt snygga saker.. även Scotch & Soda har riktigt feta prylar!
Citera
2010-09-29, 18:14
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torgnilz
www.casualwarberg.se har ett märke som heter Mouli som ja anser väldigt casual !... Riktigt snygga saker.. även Scotch & Soda har riktigt feta prylar!

Är du 14 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in