Citat:
Ursprungligen postat av
vivalaboeg
Kläderna är äkta, lapparna sitter kvar om än med en bit bortriven. Har köpt två tröjor därifrån, 20% billigare minst. Ska du inte köpa en jacka för 5-10tkr så duger det fullgott. Det är inte sämre än att CC säljer SI till kunder i GB.
Det känns som du inte riktigt förstår innebörden av den text jag bifogar och Stone Island kamp för att märket inte ska urvattnas och förstöras. För det första så är det förhållandevis svårt att få licens för att få sälja SI, finns en massa krav man ska uppfylla plus att man måste ha en fysisk butik, vilket är bra.
För det andra, varför vill man köpa en tröja för ca 2000:- oavsett om det är 20% där hela eller bitar av etiketter saknas. Jag hade inte velat köpa en tröja för 500:- där det är åverkan på plagget. Ända anledningen jag kan se att man finner sig i detta är att man vill visa upp patchen.
Det Zoovillage gör är precis det som vi som bryr oss om kläder och kulturen inte vill att företag ska göra, det är början till att förstöra ett märke där tillverkaren kämpar för att uppehålla en kvalitet på produkterna till oss konsumenter.
Sedan är du helt ute och cyklar när du nämner din referens/exempel. Det är inte alls samma sak som när CC (misstänker du menar Casual Clothing i dk) säljer till GB. Det är helt normalt då CC uppfyller alla krav från SI och inte håller på med kopior, parallellimport och konkurrsförsäljning. Givetvis kan man köpa sina plagg var som helst i världen från godkännda SI återförsäljare.