2014-04-21, 23:56
Medlem
Longiness avatar
Någon som har tips på butiker i London som det kan vara värt att ta en sväng till?
Tack på förhand.
Citera
2014-04-22, 03:06
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longines
Någon som har tips på butiker i London som det kan vara värt att ta en sväng till?
Tack på förhand.
Spana in Selfridges, House of Fraser, Debenhams bla. Där lär du hitta plagg från en mängd olika casualmärken. Sedan finns ju även exklusiva Harrods som kan vara värt ett besök
Citera
2014-04-24, 15:06
Medlem
Lite info jag anser vara viktigt att ta del av.

Varor av varumärket Stone Island har sålts via Zoovillage trots att den skandinaviska agenten inte sålt plagg till e-handlaren.
– Vi har blivit kontaktade av kunder som fått varor där etiketterna varit bortklippta, säger Nitty Grittys vd Marcus Söderlind till Habit Sko&Mode.

Fallet uppdagades då Nitty Gritty blev kontaktade av kunder som köpt plagg från Zoovillage av märket Stone Island där etiketterna har varit bortklippta. Nitty Gritty som är agent för varumärket i Skandinavien har inte heller sålt till e-handlaren. Trots påtryckningar vill Zoovillage inte plocka bort plaggen utan fortsätter att marknadsföra och sälja produkter under varumärket på sajten.

– Det är tyvärr inte första gången det händer. Det kan handlar om rena kopior, plagg köpta från konkursutförsäljningar eller parallellimporterade. Det är också viktigt för oss som agent eftersom Stone Island i Italien undrar vad som händer på vår marknad och hur och till vem vi säljer deras plagg, säger Marcus Söderlind, vd för Nitty Gritty.

– Det är också viktigt för butikerna som säljer varumärket att det går rätt till och därför har vi skickat ut ett brev till våra kunder och butiker. Det är även bra information till slutkund. Om de undrar var varumärket säljs så kan de kontakta oss för en lista med återförsäljare.

Om det är ett generellt problem inom e-handeln och förekommer ofta kan inte Marcus Söderlind svara på.

– Vi tycker att det tråkigt att en så pass stor aktör agerar på det här viset. Det har hänt oss att varor dykt upp hos mindre handlare på nätet men då har det räckt med ett telefonsamtal och så har aktören plockat bort plaggen.

Nitty Grittys brev till kunderna;
” Nitty Gritty är agent för Stone Island på den skandinaviska marknaden.Vi har under den senaste tiden blivit kontaktade av ett antal kunder som köpt Stone Islands varor från nätbutiken Zoovillage. När de beställda kläderna anlänt till kund så har alla etiketter varit bortklippta på plaggen. Kunderna har därför kontaktat oss för att få veta hur det kommer sig, samt om kläderna är äkta.
Vi känner oss därför manade att meddela att vi aldrig någonsin sålt Stone Island till Zoovillage och vi har därför ingen aning om hur de fått tag på kläderna, eller om de är äkta”.
Citera
2014-04-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disromance
Lite info jag anser vara viktigt att ta del av.

Varor av varumärket Stone Island har sålts via Zoovillage trots att den skandinaviska agenten inte sålt plagg till e-handlaren.
– Vi har blivit kontaktade av kunder som fått varor där etiketterna varit bortklippta, säger Nitty Grittys vd Marcus Söderlind till Habit Sko&Mode.

Fallet uppdagades då Nitty Gritty blev kontaktade av kunder som köpt plagg från Zoovillage av märket Stone Island där etiketterna har varit bortklippta. Nitty Gritty som är agent för varumärket i Skandinavien har inte heller sålt till e-handlaren. Trots påtryckningar vill Zoovillage inte plocka bort plaggen utan fortsätter att marknadsföra och sälja produkter under varumärket på sajten.

– Det är tyvärr inte första gången det händer. Det kan handlar om rena kopior, plagg köpta från konkursutförsäljningar eller parallellimporterade. Det är också viktigt för oss som agent eftersom Stone Island i Italien undrar vad som händer på vår marknad och hur och till vem vi säljer deras plagg, säger Marcus Söderlind, vd för Nitty Gritty.

– Det är också viktigt för butikerna som säljer varumärket att det går rätt till och därför har vi skickat ut ett brev till våra kunder och butiker. Det är även bra information till slutkund. Om de undrar var varumärket säljs så kan de kontakta oss för en lista med återförsäljare.

Om det är ett generellt problem inom e-handeln och förekommer ofta kan inte Marcus Söderlind svara på.

– Vi tycker att det tråkigt att en så pass stor aktör agerar på det här viset. Det har hänt oss att varor dykt upp hos mindre handlare på nätet men då har det räckt med ett telefonsamtal och så har aktören plockat bort plaggen.

Nitty Grittys brev till kunderna;
” Nitty Gritty är agent för Stone Island på den skandinaviska marknaden.Vi har under den senaste tiden blivit kontaktade av ett antal kunder som köpt Stone Islands varor från nätbutiken Zoovillage. När de beställda kläderna anlänt till kund så har alla etiketter varit bortklippta på plaggen. Kunderna har därför kontaktat oss för att få veta hur det kommer sig, samt om kläderna är äkta.
Vi känner oss därför manade att meddela att vi aldrig någonsin sålt Stone Island till Zoovillage och vi har därför ingen aning om hur de fått tag på kläderna, eller om de är äkta”.

Kläderna är äkta, lapparna sitter kvar om än med en bit bortriven. Har köpt två tröjor därifrån, 20% billigare minst. Ska du inte köpa en jacka för 5-10tkr så duger det fullgott. Det är inte sämre än att CC säljer SI till kunder i GB.
Citera
2014-04-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Kläderna är äkta, lapparna sitter kvar om än med en bit bortriven. Har köpt två tröjor därifrån, 20% billigare minst. Ska du inte köpa en jacka för 5-10tkr så duger det fullgott. Det är inte sämre än att CC säljer SI till kunder i GB.

Det känns som du inte riktigt förstår innebörden av den text jag bifogar och Stone Island kamp för att märket inte ska urvattnas och förstöras. För det första så är det förhållandevis svårt att få licens för att få sälja SI, finns en massa krav man ska uppfylla plus att man måste ha en fysisk butik, vilket är bra.

För det andra, varför vill man köpa en tröja för ca 2000:- oavsett om det är 20% där hela eller bitar av etiketter saknas. Jag hade inte velat köpa en tröja för 500:- där det är åverkan på plagget. Ända anledningen jag kan se att man finner sig i detta är att man vill visa upp patchen.

Det Zoovillage gör är precis det som vi som bryr oss om kläder och kulturen inte vill att företag ska göra, det är början till att förstöra ett märke där tillverkaren kämpar för att uppehålla en kvalitet på produkterna till oss konsumenter.

Sedan är du helt ute och cyklar när du nämner din referens/exempel. Det är inte alls samma sak som när CC (misstänker du menar Casual Clothing i dk) säljer till GB. Det är helt normalt då CC uppfyller alla krav från SI och inte håller på med kopior, parallellimport och konkurrsförsäljning. Givetvis kan man köpa sina plagg var som helst i världen från godkännda SI återförsäljare.
Citera
2014-04-25, 14:57
Medlem
Timpsiiis avatar
Någon som vet var denna västen skulle kunna finnas? NK kanske?

http://www.belstaff.eu/men/outerwear/jackets-and-coats/the-waistcoat-british-racing-green/71116013-99.html?start=79
Citera
2014-04-26, 03:12
Medlem
Istok91s avatar
Vart kan jag köpa Adidas Stockholm skorna?
Här är en bild på de http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/2008/06/12/ad_stockholm.jpg
Citera
2014-04-26, 16:42
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Vart kan jag köpa Adidas Stockholm skorna?
Här är en bild på de http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/2008/06/12/ad_stockholm.jpg

ebay.co.uk

vill du köpa från butik får du vänta till hösten då dom släpps igen
Citera
2014-04-27, 01:23
Medlem
Fastnat lite och vill utveckla mitt intresse för kulturen. Någon som har tips på bra fanbärare och inspiratörer angående stilen?
Citera
2014-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlistairMarabouman
Fastnat lite och vill utveckla mitt intresse för kulturen. Någon som har tips på bra fanbärare och inspiratörer angående stilen?

Börja med lite böcker. Tex Casuals som finns för en hundring hos Adlibris.
Citera
2014-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlistairMarabouman
Kika lite brittiska filmer osv. http://www.imdb.com/list/ls056176157?ref_=tt_rls_1 Hel uppsjö av de. The Business är favoriten om man gillar 80-tals looken. Modernt är det bara att kika runt på läktaren.
http://www.youtube.com/watch?v=HPXf-KJvUf8
Bortser man ifrån den fascistiska sången och gesterna är det en samling relativt välklädda grabbar. Påtal om det var jag förbi Terrace i veckan som både fått in en del Fila och K-way jackor som går loss på under tusenlappen!

Boken SSL tipsade om är också läsvärd. 80s casuals släppte ju en casuals classic bok med men inte bläddrat i den.
Citera
2014-04-29, 23:45
Medlem
Behöver lite hjälp!

Vet någon vart det går att få tag i goggles (Stavning?) till min Location jacka? För en har försvunnit och själva gummit runt omkring så vore tacksamt om ni visste vart man kunde köpa det!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in