Citat:
Vem fan bryr sig om lite knark? Många skötsamma medborgare har knarkat i sin ungdom. Inte fan sitter man i hytten påverkad med avsikt att köra ihjäl en stackare på E4an. De trevligaste människorna jag träffat är de människor som är ex. narkomaner/kåkfarare, i vuxen ålder när de lagt sitt liv bakom sig är dessa så satans ödmjuka, pålitliga och trevliga. Skärp du dig, den här killen kommer inte vara ett jävla rötägg i trafiken, vart annan jävla ungdom röker knark idag.
Jag bryr mig inte ett dugg om någon har använt knark eller ej. Fast ska man köra lastbil senare på dagen så är man nog lika dum i huvudet som när man skulle köra full. Man bär ett viss ansvar i detta yrke!
Inte finns det någon som druckit alkohol/tagit droger som tagit för sig att senare köra ihjäl någon. Men vad händer om man då kör ihjäl ett barn? Föräldrarna får då leva med faktumet att någon som inte kunde låta bli att dricka/knarka kört ihjäl deras barn.
Du påstår att dem trevligaste människor du har träffat är de som är
ex. narkomaner/kåkfarare. Alltså dem som har
slutat med detta. Klart att dem kan var trevligt men nu snackar jag missbrukare som knarkar i dagsläget. Inte vill jag ha en kollega som är missbrukare.
Många skötsamma medborgare har knarkat i sin ungdom? Yeah right, tror inte det. Kanske du har men långt ifrån alla!
Kortfattat: Vill man köra lastbil skall man avstå från både droger och alkohol när man skall köra senare. Kan man inte det så är man en fara för både sig själv och övriga trafikanter och ska då inte ge sig in i detta yrke! Alla yrkeschaufför borde var enig om denna synpunkt.
Så skärp dig själv och sätt säkerheten i fokus istället!