Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Fast eftersom vi alla arbetar ideellt så misstänker jag att många tänker som jag, nämligen att om man har ont om tid så får man prioritera. 1.06 är liksom viktigare än 0.02.
Prioritering har alltid ett pris och innebär alltid en konsekvens, BFC.
Modereringen på ett forum som FB kommer alltid att vara en väsentlig del av verksamheten. Den är väsentlig både sett ur perspektivet FBs överlevande som forum och den är väsentlig ur ett medlemsperspektiv eftersom moderatorsåtgärder kan innebära inskränkningar för medlemmarna.
Att moderatorsåtgärderna baseras på medlemmarnas egna misstag gör det inte mindre angeläget att modereringen fungerar så bra som möjligt, eller hur?
Båda dessa perspektiv förutsätter en ständig debatt om moderering och regler. Det betyder nödvändigtvis inte att modereringen på FB är dålig...men den måste hela tiden granskas av medlemmarna.
Jag har under mina sex år som medlem i huvudsak haft positiva kontakter med moderatorer. Många moderatorer är bra, några är rätt sunkiga och några borde inte vara moderatorer...men så är det på alla stora forum.
Ta inte allting så personligt, dom moderatorer som mer sällan diskuteras i den här forumdelen sköter sig sannolikt bra. Min känsla är att du sällan av medlemmarna anklagas för olika saker.