2015-04-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Börjar det inte gå inflation i att häckla & skylla på domaren vid minsta motgång? Ja, straffen var feldömd - vilket syns tydligt på reprisbilder. Tyvärr har inte domarna tillgång till dessa år 2015, därav kommer misstag göras. På en microsekund bryter MFF snubben in från kanten och faller över ett ben nära straffområdslinjen. Jag är övertygad om att ni alla som häcklar också hade dömt straff i denna situation ifall ni dömt matchen. Nästa gång kommer spelaren vara "inne" men bara få frispark och då är det som vanligt domarens fel att ni förlorade en match eftersom ni blivit bestulna på en straff osv.

Tycker det är sjukt hur ofta spelare viker ner sig efter ett feldömt beslut istället för att knyta näven och vända skiten trots domarens insats. Ni behöver verkligen ge domaren tillgång till kameror a´la hockey så ni får hitta ngt annat att skylla på, antar att planernas skick kommer bli den nya "innegrejen" då.
Menar du att det skulle vara en ny företeelse att klaga på domaren?

Jag har svårt att se att domarinsatsen skulle ha påverkat utfallet av matchen i någon väsentlig mening men att det uppstår irritation mitt under match vid felaktiga beslut är varken nytt eller särskilt underligt. Visst är det inte klädsamt om tränare och spelare skyller en förlust på domaren efter matchen men det skedde heller inte igår.
Citera
2015-04-21, 08:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vem är "man" i sammanhanget? Menar du att Malmö kom billigt undan? På vilket sätt? Behöver man påminna om en stolp- och ribbträff? Jag skulle säga att det var betydligt närmare en större hemmavinst än 2-2.

Ja man kommer billigt undan när vi ska ha en en frispark i väldigt bra läge på övertid och det står 2-1, sedan borde man Malmö stängt matchen innan som jag sa men lyckades inte göra det.
Citera
2015-04-21, 08:22
Avslutad
Domaren påverkar ju spelet ganska mycket, så det är väl naturligt att kommentera hans insatser när man skall nyansera resultatet i en match?

Över tid så jämnar det ut sig när det gäller tur/otur med domarbesluten, men sett till en enskild match så är det en annan sak.
Citera
2015-04-21, 08:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det är tydligt att det är den här argumentations taktiken man måste ta till för att basha på Bajen och Bajare. Dvs ljuga ihop någonting och sedan argumentera emot det.

Är väl snarast media som gör det och inte ni. Läste faktiskt någon rubrik sent i natt om att MFF tog ned Hammarby på jorden. Baksidan med all uppmärksamhet och mediahypen. Den får ni ta tycker jag.
Citera
2015-04-21, 08:36
Medlem
Citat:
Domaren påverkar ju spelet ganska mycket, så det är väl naturligt att kommentera hans insatser när man skall nyansera resultatet i en match?

Över tid så jämnar det ut sig när det gäller tur/otur med domarbesluten, men sett till en enskild match så är det en annan sak.
Är det inte en skillnad i år att samtliga"storlag" har fått lite domarfördel hittills?

Jag vill inte ha som i hockey med paus för TV-granskning vid vart och vartannat domslut, powerbreak för reklam var tionde minut och att speakern ropar ut spelaren förnamn och publiken ska svara med efternamn tre gånger vid mål i allsvenskan. Hellre då att få bli lite upprörd och berörd då och då.

Ikväll gör Gnaget första matchen på plastgräs, slut på poängen?
Citera
2015-04-21, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är väl snarast media som gör det och inte ni. Läste faktiskt någon rubrik sent i natt om att MFF tog ned Hammarby på jorden. Baksidan med all uppmärksamhet och mediahypen. Den får ni ta tycker jag.
Läser inte så mycket i media då det bara är skit riktat till svenne-banan. Men på detta forum (och andra) snackas det hela tiden om att ta ner Bajen på jorden precis som vi utmålat oss till något sorts topplag.

Mediahypen handlar väl främst kring våran publiksucce? Vi säljer ut mot Åtvidaberg igen på lördag så på den fronten har inte MFF "plockat ner oss på jorden" iaf.
Citera
2015-04-21, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det inte en skillnad i år att samtliga"storlag" har fått lite domarfördel hittills?

Vet inte om det ligger någon poäng i det. Kanske lite väl tidigt på säsongen för att dra några slutsatser.
Citera
2015-04-21, 08:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Jag vill inte ha som i hockey med paus för TV-granskning vid vart och vartannat domslut, powerbreak för reklam var tionde minut och att speakern ropar ut spelaren förnamn och publiken ska svara med efternamn tre gånger vid mål i allsvenskan. Hellre då att få bli lite upprörd och berörd då och då.

Ikväll gör Gnaget första matchen på plastgräs, slut på poängen?

Att sitta efter och gnälla lite på domaren och diskutera "tänk om" är ju en del av sporten, sedan kan man ju konstatera att även i idrotter med tv-granskning begås en hel del misstag. För Bajen gäller det att ställa om nu, Åtvidaberg hemma och Örebro borta bör kunna sluta i 4 poäng innan vi möter ett revanschsuget gnaget, tills dess måste vi få igång vår anfallare för Linus har inte kommit igång alls.
Citera
2015-04-21, 09:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Läser inte så mycket i media då det bara är skit riktat till svenne-banan. Men på detta forum (och andra) snackas det hela tiden om att ta ner Bajen på jorden precis som vi utmålat oss till något sorts topplag.

Mediahypen handlar väl främst kring våran publiksucce? Vi säljer ut mot Åtvidaberg igen på lördag så på den fronten har inte MFF "plockat ner oss på jorden" iaf.

Har ju pratats från media om att Hammarby har gjort en succéinledning på säsongen. Även om ni har försökt tona ned bedrifterna så har inte media det.
Citera
2015-04-21, 09:21
Avslutad
Citat:
Har ju pratats från media om att Hammarby har gjort en succéinledning på säsongen. Även om ni har försökt tona ned bedrifterna så har inte media det.
Ja och det stämmer ju, men det betyder inte att Bajare anser Hammarby vara ett topplag som INTE skall torska bort mot MFF, eller hur?
Citera
2015-04-21, 09:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ja och det stämmer ju, men det betyder inte att Bajare anser Hammarby vara ett topplag som INTE skall torska bort mot MFF, eller hur?

Nä, fast jag tycker ni ska ta det med ett axelryck att media vinklar åt det här hållet och att vi gärna tar upp det. Det är baksidan av att man gillar att skriva om Hammarby. Frågan är om till exempel Sundsvall skulle fått samma rubriker med samma inledning. Sundsvalls seger igår är ju närmast sensationell och väldigt otippad. Knappt några rubriker alls.
Citera
2015-04-21, 09:28
Medlem
Citat:
Nä, fast jag tycker ni ska ta det med ett axelryck att media vinklar åt det här hållet och att vi gärna tar upp det. Det är baksidan av att man gillar att skriva om Hammarby. Frågan är om till exempel Sundsvall skulle fått samma rubriker med samma inledning. Sundsvalls seger igår är ju närmast sensationell och väldigt otippad.
Tidningarna och fotbollssajterna lägger fokus på det som genererar klick. Sundsvall genererar inga klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in