2015-04-20, 23:11
Medlem
Rykte på IFE:s forum på Svenska Fans iaf, vet inte hur illa det är??
Hoppas givetvis han kan spela men vi får helt enkelt se imorgon...
Hade gärna sett Hedlund som släpande forward och Zeneli på kanten som sagt...
Citera
2015-04-20, 23:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Missade hela Bajen-matchen, någon som kan summera? 3-1 borta mot Malmö med ett mål i slutminuterna känns inte som ett helt ruttet resultat, men hur var matchbilden?
Citera
2015-04-20, 23:48
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
[/b]

Jag var faktiskt rätt lugnt. Det fanns inte mycket som tydde på att Hammarby skulle börja skapa chanser. Hur många chanser hade de på hela matchen? Defensivt återigen en bra insats. Adu+Lewicki kommer man inte igenom så lätt. Det finns kvar att jobba på i offensiven, men det var ett fall framåt idag.

Lewickis mål är ju förresten ett Thern-mål. Från den positionen och i långa hörnet på en boll som går igenom så. Fantastisk spelare som snart spelar i landslaget.

Visst såg det stabilt ut, men när fotbollsgudarna stoppar en straff och låter två gå i virket, så blir man lite fundersam. Det var ingen matchanalys, utan bara en känsla om att det "brukar" sluta i skit när så mycket missas.

Ja, Lewicki är väl det nyförvärv som visat mest. Riktigt duktig stundtals.
Citera
2015-04-21, 00:00
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Surt att vi inte får frisparken vi ska ha vid 2-1, bra läge för kvittering. Malmö visserligen bättre men lyckas inte stänga matchen ens med en absurt dömd straff, nej där kommer man billigt undan.

Vem är "man" i sammanhanget? Menar du att Malmö kom billigt undan? På vilket sätt? Behöver man påminna om en stolp- och ribbträff? Jag skulle säga att det var betydligt närmare en större hemmavinst än 2-2.

Och som tidigare nämnt: Ja, det är frispark, men Besara får fan skylla sig själv. Det första han gjorde var att slänga sig i gräset ett par gånger, trots att Malmöspelarna var meter ifrån honom. Då kan man inte räkna med frispark i nästa läge.
Citera
2015-04-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte för fem öre att vi vinner, senast AIK vann i Borås var väl typ 2002 och Krister Nordin var en av målskyttarna.

Men med det sagt så sa jag inför säsongen att 6 poäng skulle va godkänt efter 4 omgångar och nu har vi 7 så oavsett vad kommer man inte känna den här grova besvikelsen även om vi nu åker på stortorsk.

Som aptitretare är det MFF-Hammarby ikväll och nu tror jag MFF vinner men vilken jävla inledning för deras del om det nu går annorlunda.

Ja det var ju ett tag sedan, såklart. Visst har vi visat på god form och visst är vi väldigt starka hemma, så vi är ju helt klart favoriter.

Är ändå inte alls säker, svårt att veta var vi står. Och var ni står för den delen. Det såg riktigt, riktigt bra för oss mot Norrköping, men Norrköping ser knappast särdeles bra ut just nu, så man ska nog inte dra för stora växlar av den matchen.
Citera
2015-04-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bajen bjuder MFF på hårt motstånd. Står bra upp i hela matchen. Den räddsla man hade för utklassning var obefogad. Bajen är för bra för det.
Lite mindre oflyt med domsluten hade det lika gärna kunna slutat lika.
glöm inte bort att malmö också hade oflyt... både stolpen och straffen skulle ha suttit
Citera
2015-04-21, 01:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte för fem öre att vi vinner, senast AIK vann i Borås var väl typ 2002 och Krister Nordin var en av målskyttarna.

Men med det sagt så sa jag inför säsongen att 6 poäng skulle va godkänt efter 4 omgångar och nu har vi 7 så oavsett vad kommer man inte känna den här grova besvikelsen även om vi nu åker på stortorsk.

Som aptitretare är det MFF-Hammarby ikväll och nu tror jag MFF vinner men vilken jävla inledning för deras del om det nu går annorlunda.

Senaste gången vi vann i borås gjorde Alm matchens enda mål

Men ja vårat bortafacit där ser nästan värre ut än i malmö, senaste åren ser det värre ut. Flertaler 3-0 torsk och nån 4-0.

Men jag ser det som ett tecken, Svensson lagar dålig tacos till lunch imorrn och smittar halva laget med magsjuka, vinst 4-1!

För att vara lite seriös, Bahoui har bra facit mot Elfsborg och Bangura likaså, han kanske känner lite att bevisa också sedan sin sejour där, hoppas båda skapar en bra glöd. Bakåt vet jag inte om jag vill ha Sauli (försökte stava hans efternamn flera gånger innan jag gav upp) eller Sonko.

Saknar helgi, han vore ett skitbra tillskott i truppen. Men på tal om truppen, vi måste ha en riktigt billig trupp i år, de flesta är ju jullar med några få tyngre. Hade nog hellre haft Helgi + en till försvarare istället för Etuhu (givet att han nu är en stor lönepost).
Citera
2015-04-21, 01:51
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Visst såg det stabilt ut, men när fotbollsgudarna stoppar en straff och låter två gå i virket, så blir man lite fundersam. Det var ingen matchanalys, utan bara en känsla om att det "brukar" sluta i skit när så mycket missas.

Ja, Lewicki är väl det nyförvärv som visat mest. Riktigt duktig stundtals.

Jag kände mig aldrig riktigt orolig förutom när Kennedy fick frispark då Robin inte var sig själv idag. De var ju ute och kollade pulsen i första och han brände passningar som han aldrig bränner annars.

Tyckte vi kontrollerade matchen riktigt ordentligt i andra. Var säker på att vi var betydligt närmre ett tredje mål än Hammarby ett andra. Och om de gjort ett andra så kändes det som att vi hade kapacitet att avgöra ändå.
Citera
2015-04-21, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresden
glöm inte bort att malmö också hade oflyt... både stolpen och straffen skulle ha suttit
Straffen (som var feldömd enligt Cmore, skulle vara frispark) var väl inte ens nära?

Stolpträffen däremot är väl så nära det går.

Å andra siden blev väl Bajen "bestulna" på en straff där spelaren förstärkte för mycket + haft frispark innan 3-1 målet.

Med det sagt. Båda lagen hade bara två skott på mål i första. I andra var väl spelet jämnare än första. Malmö var dock det klart bättre laget, vilket inte är oväntat när man är mästare, har hemmaplan och möter en nykomling som är vana att spela på plast. Å ande sidan så brukar nykomlingar ta lite oväntade poäng i början av säsongen.

Var det inte ovanligt många spelare som halkade? Ex vid Lewicis(?) mål.
Citera
2015-04-21, 06:33
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Kan någon svara på varför Nanne och hela Bajen fokuserade på domaren mellan 91-92? Vann en minut åt MFF, som sen ledde till 3-1?

Ja, Besara skulle kanske haft frispark - men är det inte bättre att inte göra MFF tjänster och låta tiden gå?

Lewicki skulle inte haft straff. Men det skulle inte Bajens högerback/ytter heller, årets filmning.

Yotuns arm var nog helt omedveten (tillochmed hammarbyfotboll.se skriver mer eller mindre det).

Frisparken precis utanför vårt straffområde är så billig...

Segern är till 100% rättvis.
Citera
2015-04-21, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresden

Börjar det inte gå inflation i att häckla & skylla på domaren vid minsta motgång? Ja, straffen var feldömd - vilket syns tydligt på reprisbilder. Tyvärr har inte domarna tillgång till dessa år 2015, därav kommer misstag göras. På en microsekund bryter MFF snubben in från kanten och faller över ett ben nära straffområdslinjen. Jag är övertygad om att ni alla som häcklar också hade dömt straff i denna situation ifall ni dömt matchen. Nästa gång kommer spelaren vara "inne" men bara få frispark och då är det som vanligt domarens fel att ni förlorade en match eftersom ni blivit bestulna på en straff osv.

Väx upp.

Axen var patetisk & skyllde på domaren. Hammarby skyllde på domaren. Jag tycker fan det är tröttsamt. Hade handbollslandslaget varit på fotbollsspelares mentala nivå så hade de ju suttit & storlipat efter matcherna

Tycker det är sjukt hur ofta spelare viker ner sig efter ett feldömt beslut istället för att knyta näven och vända skiten trots domarens insats. Ni behöver verkligen ge domaren tillgång till kameror a´la hockey så ni får hitta ngt annat att skylla på, antar att planernas skick kommer bli den nya "innegrejen" då.

Heder åt Henke Larsson som inte håller på med sånt trams. Istället knyter de näven efter två sunkiga 0-0 matcher och smyger med lite bakom alla självutnämnda real lag i svensk fotboll.

Och själv tog jag en whiske efter Atakoras andra mål och blundade ögonen och fantiserade om ett utlovat RIMJOBB som kommer i Oktober när Bojanic skjutit hem guldet. Blir nog en whiskey i sommar när Smarrason återvänder till olympia efter en ekonomisk utlåning för att spetsa truppen i guldracet
Citera
2015-04-21, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jaja, skönt Bajen blev nedtagna på jorden. Välkomna till Allsvenskan, ni är nykomlingar, lugna ner er i er hybris. Hur många gråtande krönikor lär vi få se i media imorgon?
Det är tydligt att det är den här argumentations taktiken man måste ta till för att basha på Bajen och Bajare. Dvs ljuga ihop någonting och sedan argumentera emot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in