2015-04-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Låter orimligt. Men Ahnelöv är duktigt och jag ser såklart gärna honom i Brynäs.

Är din twitterkälla något så när pålitlig?

Inte min källa på något vis. Utan någon som skrivit ut det bara.
Tror inte på något förens det är officiellt.
Citera
2015-04-16, 19:01
Medlem
Giggsys avatar
Vilken klubb tar Galbraith då? Har FBK gjort klart med en ny målvakt sen PW lämnade?
Citera
2015-04-16, 19:02
Moderator
Gromguttens avatar
Andrew Engelage ryktas på väg mot Leksand. Har gjort ett mycket bra slutspel før Storhamar men jag trodde nog att han siktade høgre upp än så efter den här säsongen...

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vilken klubb tar Galbraith då? Har FBK gjort klart med en ny målvakt sen PW lämnade?

Ja. Haugen från Dynamo Minsk.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Låter orimligt. Men Ahnelöv är duktigt och jag ser såklart gärna honom i Brynäs.

Är din twitterkälla något så när pålitlig?

Fullständigt hoppløs de matcher jag såg honom i vintras. Men det kanske inte var så motiverande att spela med det gänget, inkl clownen.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-16 kl. 19:03. Anledning: Trippelpost
Citera
2015-04-16, 19:04
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Andrew Engelage ryktas på väg mot Leksand. Har gjort ett mycket bra slutspel før Storhamar men jag trodde nog att han siktade høgre upp än så efter den här säsongen...
Ja, jag vet inte, ser helst inte att man chansar på målvaktspositionen, norska ligan är väl något snäpp sämre än HA? Hade helst av allt haft kvar Jocke men tror han drar utomlands, vill även se Galbraith men ifall vi skulle ta oss till kval och få möta KHK så skulle han väl säkert sila som förrädaren och sopan Alsenfelt. Usch.
Citera
2015-04-16, 19:08
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ja, jag vet inte, ser helst inte att man chansar på målvaktspositionen, norska ligan är väl något snäpp sämre än HA? Hade helst av allt haft kvar Jocke men tror han drar utomlands, vill även se Galbraith men ifall vi skulle ta oss till kval och få möta KHK så skulle han väl säkert sila som förrädaren och sopan Alsenfelt. Usch.

Eh? Nej, det är den inte. De som nu spelar final skulle utan problem spela SHL. Att gå till Leksand är ett snäpp ner før honom som jag ser det.
Citera
2015-04-16, 19:11
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Borde inte Daniel Sørvik vara ett namn för svensk hockey?
Citera
2015-04-16, 19:16
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Eh? Nej, det är den inte. De som nu spelar final skulle utan problem spela SHL. Att gå till Leksand är ett snäpp ner før honom som jag ser det.
Det tvivlar jag starkt på. Många svenska Division 1 spelare samt mediokra HA spelare åker ju över till Norge och öser in poäng, Henrik Malmström, Jacob Berglund och Mikael Zettergren är ju alla på top 15 i poängligan till exempel. Vinnaren av poängligan platsade knappt i Malmö 13/14, var väl petad i KS om jag inte minns fel. Mängder med kanadensare som öst in poäng i ECHL som aldrig skulle platsat i SHL gör sig också riktigt bra i Norge.

Nej, dom bästa lagen kanske håller klassen av ett topplag i HA eller bottenlag i SHL, men knappast resten. HA lär väl iofs bli bra mycket sämre nästa säsong dock.
Citera
2015-04-16, 19:36
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det tvivlar jag starkt på. Många svenska Division 1 spelare samt mediokra HA spelare åker ju över till Norge och öser in poäng, Henrik Malmström, Jacob Berglund och Mikael Zettergren är ju alla på top 15 i poängligan till exempel. Vinnaren av poängligan platsade knappt i Malmö 13/14, var väl petad i KS om jag inte minns fel. Mängder med kanadensare som öst in poäng i ECHL som aldrig skulle platsat i SHL gör sig också riktigt bra i Norge.

Nej, dom bästa lagen kanske håller klassen av ett topplag i HA eller bottenlag i SHL, men knappast resten. HA lär väl iofs bli bra mycket sämre nästa säsong dock.

Kom gärna førbi och titta någon gång. Eller hitta en stream åtminstone, det är lättare att uttala sig om man kan jämføra.

Det är lite mer plats på isen - KHL-style - och de som gør många mål är ofta av Abbottypen och de funkar ju normalt sett inte i ganska fysiskt grøtiga SHL. Se bara på en spelare som Dan Kissel som øser in poäng i Oilers, jag kan inte tänka mig honom i svensk hockey alls, däremot i KHL eller Schweiz.

Jacob Berglund är førresten i kalasform just nu, har inte varit i närheten av detta tidigare. Banans bästa i tisdags i Stavanger.
Citera
2015-04-16, 19:43
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Eh? Nej, nu tar du i så du skiter på dig. Jag menar du såg väl vilken "succé" 2014 års bäste Get-spelare gjorde i SHL?
Citera
2015-04-16, 19:46
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Kom gärna førbi och titta någon gång. Eller hitta en stream åtminstone, det är lättare att uttala sig om man kan jämføra.

Det är lite mer plats på isen - KHL-style - och de som gør många mål är ofta av Abbottypen och de funkar ju normalt sett inte i ganska fysiskt grøtiga SHL. Se bara på en spelare som Dan Kissel som øser in poäng i Oilers, jag kan inte tänka mig honom i svensk hockey alls, däremot i KHL eller Schweiz.

Jacob Berglund är førresten i kalasform just nu, har inte varit i närheten av detta tidigare. Banans bästa i tisdags i Stavanger.
Du har så klart bättre koll och det stämmer nog det du säger. Kollar enbart statistik.

Jobs och Nilsen var och kollade på norska finalen, hoppas på en eller två vassa spelare, men inte för många.

Hur är amerikanen som var en sväng i Frölunda tidigare på säsongen? Tyckte han såg okej ut i SHL.
Citera
2015-04-16, 19:57
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Eh? Nej, nu tar du i så du skiter på dig. Jag menar du såg väl vilken "succé" 2014 års bäste Get-spelare gjorde i SHL?

Mitt lag tappade inga spelare till SHL så jag vet inte vem det var ens av de som inte vann vare sig liga eller slutspel. Men køttspelare som funkar i SHL gør det inte så bra i GET.

(Men før egen del tycker jag bara att det är bra om fler har den där synen på GET, då stannar spelarna och/eller flyttar hem eller hit. Oilers omsätter lite drygt 100 mill NOK och det är väl inte så många i SHL som gør det, men det är en annan tråd.)
Citera
2015-04-16, 20:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:
(Men før egen del tycker jag bara att det är bra om fler har den där synen på GET, då stannar spelarna och/eller flyttar hem eller hit. Oilers omsätter lite drygt 100 mill NOK och det är väl inte så många i SHL som gør det, men det är en annan tråd.)
Ja, visst är det märkligt att det bara är du som verkar ha uppmärksammat detta... Varför ser vi inga SHL-spelare som tar ett steg upp i karriären och lämnar sitt Svenska bottenlag och går till Oilers? Istället är det tvärtom att stjärnlaget Oilers spelare väljer att ta ett steg upp i karriären och gå till HA-lag!

Oilers senaste SHL-spelare har ju gått från att vara kassa i bottenlaget Modo, kassa i bottenlaget Örebro och kassa i HV, för att göra succé i Oilers...

Dessutom snittar SHL-klubbarna över 100 miljoner Norska.
Senast redigerad av Stegen 2015-04-16 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in