Citat:
Ursprungligen postat av
m4tt145
Det tvivlar jag starkt på. Många svenska Division 1 spelare samt mediokra HA spelare åker ju över till Norge och öser in poäng, Henrik Malmström, Jacob Berglund och Mikael Zettergren är ju alla på top 15 i poängligan till exempel. Vinnaren av poängligan platsade knappt i Malmö 13/14, var väl petad i KS om jag inte minns fel. Mängder med kanadensare som öst in poäng i ECHL som aldrig skulle platsat i SHL gör sig också riktigt bra i Norge.
Nej, dom bästa lagen kanske håller klassen av ett topplag i HA eller bottenlag i SHL, men knappast resten. HA lär väl iofs bli bra mycket sämre nästa säsong dock.
Kom gärna førbi och titta någon gång. Eller hitta en stream åtminstone, det är lättare att uttala sig om man kan jämføra.
Det är lite mer plats på isen - KHL-style - och de som gør många mål är ofta av Abbottypen och de funkar ju normalt sett inte i ganska fysiskt grøtiga SHL. Se bara på en spelare som Dan Kissel som øser in poäng i Oilers, jag kan inte tänka mig honom i svensk hockey alls, däremot i KHL eller Schweiz.
Jacob Berglund är førresten i kalasform just nu, har inte varit i närheten av detta tidigare. Banans bästa i tisdags i Stavanger.