2015-04-18, 14:38
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
ja vi har ju sett hans enorma produktion i landslaget, och ritola sallinen kähkönen är dussinlirare....
Ja det är dom?
Citera
2015-04-18, 14:54
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Ja det är dom?
Kähkönen är väl en dussinlirare, inget jättespeciellt, men det är knappast så att FBK förra säsongen hade någon center i klass med Sallinen. Det kommer dom förmodligen inte ha denna säsongen heller om dom inte ska värva mer centrar.
Citera
2015-04-18, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag gillar att du fortsätter att vara kaxig trots att ditt lag har en kurva som pekar stadigt neråt. Ni åkte ut i playin och föreningen har börjat dra i handbromsen. Högmod går före fall.

Snarare tvärtom. Man har sparkat personal för att kunna öka spelarbudgeten. Uttala dig inte om saker du inte har koll på.
Citera
2015-04-18, 15:13
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Snarare tvärtom. Man har sparkat personal för att kunna öka spelarbudgeten. Uttala dig inte om saker du inte har koll på.
Han har pålitliga källor. Du ska få se när säsongen drar igång vem som har rätt.

Citera
2015-04-18, 16:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Stor intervju i Kvällsposten med Mats Lusth om sparkningen.

http://www.expressen.se/kvp/sport/mats-lusth-det-kom-som-en-stor-chock/

Förstår inte varför man gör sådan stor grej av att man vill byta tränare när man steppar upp en division. Man kanske bara vill in med nya krafter.
Citera
2015-04-18, 16:22
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Förstår inte varför man gör sådan stor grej av att man vill byta tränare när man steppar upp en division. Man kanske bara vill in med nya krafter.

Grisen har ju varit med en stund, har varit lyckad i rollen och skall få sin trøja hissad. Det är klart att folk undrar vad fan som händer.
Citera
2015-04-18, 17:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Grisen har ju varit med en stund, har varit lyckad i rollen och skall få sin trøja hissad. Det är klart att folk undrar vad fan som händer.

Kan ju vara just därför. Kompetensen kanske inte anses räcka till för SHL. Inget ovanligt då alla har ett kompetenstak som man slår huvudet i när det börjar gå uppåt. Tröjan får han ju för sin tid som spelare vilket man ska skilja på.
Citera
2015-04-18, 17:07
Medlem
Citat:
Jag gillar att du fortsätter att vara kaxig trots att ditt lag har en kurva som pekar stadigt neråt. Ni åkte ut i playin och föreningen har börjat dra i handbromsen. Högmod går före fall.

Drar i handbromsen?
Klart jag kan vara kaxig så Färjestad är klart mäktigast i hockey Sverige. Laget som gått först i ledet för att utveckla elitserien och shl. Vad har ditt Fuleå gjort?

Sedan är det inte färdigvärvat för Färjestad,sedan kommer det troligtvis komma in något nytt under säsongen.

Och skulle man tex ta Rajala så kan du väl inte påstå att man drar i handbromsen!
Citera
2015-04-18, 17:57
Medlem
Erik Andersson (Nils bror) verkar vara på gång till Malmö!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/18/erik-andersson-en-man-for-redhawks/
Citera
2015-04-18, 18:16
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Drar i handbromsen?
Klart jag kan vara kaxig så Färjestad är klart mäktigast i hockey Sverige. Laget som gått först i ledet för att utveckla elitserien och shl. Vad har ditt Fuleå gjort?

Sedan är det inte färdigvärvat för Färjestad,sedan kommer det troligtvis komma in något nytt under säsongen.

Och skulle man tex ta Rajala så kan du väl inte påstå att man drar i handbromsen!

Tycker du att elitseriens utveckling med Loob och hans lakejer varit så jävla positiv då?
Citera
2015-04-18, 18:26
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Att man avskedar personal är just att dra i handbromsen. Det är snarare du som inte har koll. Att sparka personal är motsatsen till att expandera.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Han har pålitliga källor. Du ska få se när säsongen drar igång vem som har rätt.

Brynäsmaffians vassaste kniv visar sig igen ser jag.

http://www.farjestadbk.se/artikel/63876/
Kämpa!

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Man avskedar personal och det gör man p.g.a. ekonomiska skäl. Det är samma sak som att dra i handbromsen. Föreningen Färjestad har uppenbarligen ekonomiska problem. Man drar i handbromsen för att försöka få kontroll på läget. Laget har tusen pers mindre i snitt per match än i glansdagarna.

Jag förväntar mig inte att en inbiten - och uppenbarligen cyklopögd - Färjestadssupporter ska förstå detta. Det gör jag inte så jag klandrar inte dig för din ignorans. Att däremot Brynäsmaffian börjar gapa och visar sin dumhet - eller nej, där blir jag inte heller förvånad.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-04-18 kl. 18:35.
Citera
2015-04-18, 18:45
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Att man avskedar personal är just att dra i handbromsen. Det är snarare du som inte har koll. Att sparka personal är motsatsen till att expandera.

En annan tjomme räknade skott men du tycker att laget med størst kansli är moralisk vinnare?

Tror det är bra att fokusera på det faktiskt folk kommer før att se på, och det är väldigt sällan en stor stab. Åtminstone om man måste betala før dem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in