2015-04-16, 20:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Du har så klart bättre koll och det stämmer nog det du säger. Kollar enbart statistik.

Jobs och Nilsen var och kollade på norska finalen, hoppas på en eller två vassa spelare, men inte för många.

Hur är amerikanen som var en sväng i Frölunda tidigare på säsongen? Tyckte han såg okej ut i SHL.

Vet inte riktigt vilken jänkare du menar faktiskt.

Norska finalen, den pågår just nu, eventuellt också på lørdag.
Citera
2015-04-16, 20:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Ja, visst är det märkligt att det bara är du som verkar ha uppmärksammat detta... Varför ser vi inga SHL-spelare som tar ett steg upp i karriären och lämnar sitt Svenska bottenlag och går till Oilers? Istället är det tvärtom att stjärnlaget Oilers spelare väljer att ta ett steg upp i karriären och gå till HA-lag!

Oilers senaste SHL-spelare har ju gått från att vara kassa i bottenlaget Modo, kassa i bottenlaget Örebro och kassa i HV, för att göra succé i Oilers...

Dessutom snittar SHL-klubbarna över 100 miljoner Norska.

Kanske är det just så att de passar bättre i øppnare hockey i andra ligor i stället før att stångas i køttmuren i Sverige.

Vi får se hur det går med Mattias T, vet att "han" pratar med många lag, lite fegt att gå till Stars även om Sjur Robert är där.
Citera
2015-04-16, 20:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vet inte riktigt vilken jänkare du menar faktiskt.

Norska finalen, den pågår just nu, eventuellt också på lørdag.
Luke Moffatt var namnet tror jag.

Har inget emot Trettenes, kanske utvecklas fint under Nilsen
Citera
2015-04-16, 20:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Luke Moffatt var namnet tror jag.

Har inget emot Trettenes, kanske utvecklas fint under Nilsen

Det førstår jag att du inte har. Men jag tror att han går till SHL om han flyttar østerut.

Moffat är ok i Storhamar, men inte mer. Var bra i final 2 men efter det har han varit ganska blek.
Citera
2015-04-16, 20:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det førstår jag att du inte har. Men jag tror att han går till SHL om han flyttar østerut.
Han är så pass bra alltså? Får väl hoppas han prioriterar mer speltid och en större roll i HA.
Citera
2015-04-16, 20:55
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Han är så pass bra alltså? Får väl hoppas han prioriterar mer speltid och en större roll i HA.

Landslagsdebut i år efter flera säsonger som ledande i U och J. Uttagen till All Star som ende spelare från Stavanger. Troligen med till VM i Tjeckien.

Vet att SR har tjatat som fan på honom och kanske blir det så men jag skulle tro att det kommer att avgøras efter VM (om han spelar där då).
Citera
2015-04-16, 20:55
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Kanske är det just så att de passar bättre i øppnare hockey i andra ligor i stället før att stångas i køttmuren i Sverige.

Vi får se hur det går med Mattias T, vet att "han" pratar med många lag, lite fegt att gå till Stars även om Sjur Robert är där.
Hur gör du bedömningen att Get-lag hade klarat sig galant i SHL, om nu ishockeyn är så annorlunda att sopspelare i SHL kan bli poängkungar i Norge? Kanske Oilers med sin öppna hockey hade klarat sig i Svenska Bandy-Elitserien?
Citera
2015-04-16, 21:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Hur gör du bedömningen att Get-lag hade klarat sig galant i SHL, om nu ishockeyn är så annorlunda att sopspelare i SHL kan bli poängkungar i Norge? Kanske Oilers med sin öppna hockey hade klarat sig i Svenska Bandy-Elitserien?

Før att jag øverdriver en smula. På samma sätt som du gør. Men med lite värvningar som passar SHL där några småttingar førsvinner och några elakare kommer in så...

Vänd på det så skulle inte ett random SHL lag med automatik gå in och dominera i GET, åtminstone inte med den bedømningsnivå som gäller i den ligan. Men vi kan fortsätta att diskutera det i en annan tråd kanske?
Citera
2015-04-16, 21:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Før att jag øverdriver en smula. På samma sätt som du gør.
Skulle Aldrig falla mig in

Citat:
Vänd på det så skulle inte ett random SHL lag med automatik gå in och dominera i GET, åtminstone inte med den bedømningsnivå som gäller i den ligan. Men vi kan fortsätta att diskutera det i en annan tråd kanske?
Blir nog en tämligen ensidig diskussion, min kunskap om den norska ligan sträcker sig ungefär från att det har ett roligt namn till ett dussin klick på eliteprospects
Citera
2015-04-16, 21:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Før att jag øverdriver en smula. På samma sätt som du gør. Men med lite värvningar som passar SHL där några småttingar førsvinner och några elakare kommer in så...

Svenska lag i finalen i CHL.
Vann ngt norskt lag någon match? över något lag från Sverige eller Finland?

Edit Stavanger slog tydligen Tappara efter straffar 4 sept 2014

Vålerenga förlorade alla sina matcher
Senast redigerad av perry2 2015-04-16 kl. 21:40.
Citera
2015-04-16, 21:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Svenska lag i finalen i CHL.
Vann ngt norskt lag någon match? över något lag från Sverige eller Finland?

Ja. Enga slog FBK och Oilers slog Bern i bägge møten (dit Holloway gick før att utvecklas och som har mest publik i Europa), Tappara hemma och Trinec borta. Missade slutspelet på målskillnad.

Året innan vann Oilers Continental Cup føre Donbass Donetsk.

Men det vet ju alla som har lite koll på hockey utanfør egna hallen.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-16 kl. 21:45.
Citera
2015-04-16, 22:16
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.topnotch
KHKs framgång har varit att värva spelare som inte riktigt har blommat ut men som besitter viktiga egenskaper som intensitet och skridskoåkning och dessutom passar in i gruppen.

Sedan är jag rätt övertygad om att fler forwards kommer att värvas då några av de som sitter på kontrakt kommer att lånas ut.

När de gäller eventuell värvning av Rakhsani så är väl bara det att ett helt hockeyland redan har bestämt att KHK ska komma "toksist" tändvätska så de både räcker och bli över.

Inte jag, jag tror Rögle kommer knipa jumboplatsen.

Vad sysslar Malmö och Rögle med egentligen? Jag har inte hört/läst om så mycket som ett enda nyförvärv till någon av föreningarna. Oscar Alsenfeldt till Malmö är väl egentligen det enda jag sett, men det är ju bara spekulationer än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in