2015-04-16, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Rhett är en väldigt bra hockeyspelare när han är som bäst. Tyvärr är han väldigt ojämn.

Men för ett lag som KHK så är det givetvis en klassvärvning oavsett.
Rhett är förstås en klassvärvning för alla lag.

Fast jag tror ju att ett lag som Karlskrona inte har råd att tappa de där målen och poängen som kan bli helt avgörande för att hamna på kvalplats eller ingenmansland i sluttabellen, och tyvärr när Rhett inte är på topp så kostar han poäng och mål.

Klubbar som säg HV71, Skellefteå, Frölunda, Linköping och några till däremot har råd med att tappa lite mål och poäng och att sätta honom på bänken när han inte presterar. De här lagen har ju unga hungriga spelare beredda att offra mycket för att försöka ta en plats i laget så fort en chans bara ges och då har man råd att lite då och då bänka en spelare som Rhett.

Fast för Karlskrona så vore det ju vansinne att betala en sån lön han ska ha och inte kunna vara säkra på att han går på 100 match efter match i en grundserie.
Citera
2015-04-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Tweeten verkar borttagen, vad skrev dom?

http://www.vf.se/sport/ishockey/wikstrand-om-frolundas-syrliga-tweet
Citera
2015-04-16, 10:22
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.topnotch
KHKs framgång har varit att värva spelare som inte riktigt har blommat ut men som besitter viktiga egenskaper som intensitet och skridskoåkning och dessutom passar in i gruppen.

Sedan är jag rätt övertygad om att fler forwards kommer att värvas då några av de som sitter på kontrakt kommer att lånas ut.

När de gäller eventuell värvning av Rakhsani så är väl bara det att ett helt hockeyland redan har bestämt att KHK ska komma "toksist" tändvätska så de både räcker och bli över.
Jo jag vet, men den första säsongen i Hockeyallsvenskan sitter ju kvar i minnet där man gjorde ungefär likadant, behöll stora delar utav en division 1-trupp.
Dock ska det ju sägas att man har kunniga som styr skutan jämfört med då, då det var en gammal sossepolitiker som styrde.

De förlängningar som blivit har ju varit på de bästa spelarna den gångna säsongen och jag litar fullt ut på att Miro, Pelle och nu Ove får flera utav dessa att ta ytterligare kliv.
Citera
2015-04-16, 11:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
http://www.vf.se/sport/ishockey/wikstrand-om-frolundas-syrliga-tweet

Den tweeten var skitkul, mammagrisen Wikstrand verkar inte ta illa upp heller. Men tidningen är inte riktigt professionell.

Citat:
Att lägga ut en sån här bild känns inte särskilt professionellt va?

Ledande frågor känns väldigt fräscht.
Citera
2015-04-16, 13:02
Medlem
Headshrinkers avatar
Trio lämnar Frölunda, Görtz, E. Karlsson och Fernström.

Trist med dom två förstnämnda men den siste är man ju bara glad för att han inte får lira vidare.

Hans kommentar,

Fernström tvingas bort, och när Sportbladet pratar med honom är han besviken över beskedet.
Och känner att han inte fått tillräckligt med förtroende:
– Lasse (Johansson) har varit jättebra i slutspelet. Men jag är övertygad om att jag hade spelat lika bra om jag fått förtroendet, säger Fernström.

Jo, tjena!
Han har spelat +60 matcher på två säsonger och inte utvecklats ett smack.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20636557.ab
Senast redigerad av Headshrinker 2015-04-16 kl. 13:06.
Citera
2015-04-16, 13:05
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Samuel Påhlsson lägger av med hockeyn.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/forre-modokaptenen-lagger-av#Ishockey
Citera
2015-04-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Jo jag vet, men den första säsongen i Hockeyallsvenskan sitter ju kvar i minnet där man gjorde ungefär likadant, behöll stora delar utav en division 1-trupp.
Dock ska det ju sägas att man har kunniga som styr skutan jämfört med då, då det var en gammal sossepolitiker som styrde.

De förlängningar som blivit har ju varit på de bästa spelarna den gångna säsongen och jag litar fullt ut på att Miro, Pelle och nu Ove får flera utav dessa att ta ytterligare kliv.

Ja jag håller med dig detta året har rätt spelare fått förlängt, bara Galbraith som saknas.

Inställning är helt säkert viktigare än CV för Pelle o staben, hellre hungriga krigare som täcker puckar med pannan än spelare som.. ja sånna som Janne Karlsson skulle värvat.

Vart det nånting som höll SHL klass för KHK förra säsongen så var det boxplay, så brunkare som tex. Wiklund kommer bli mycket viktiga under kommande säsong.
Citera
2015-04-16, 15:19
Medlem
simonahs avatar
Janos Hari ser ut att lämna MODO.
Från hans twitter:

Citat:
Tack Modo för den här säsongen! Mot nya utmaningar. #modose
Senast redigerad av simonah 2015-04-16 kl. 15:24.
Citera
2015-04-16, 16:16
Medlem
Verbeeks avatar
.
Citera
2015-04-16, 18:03
Medlem
Någon på twitter har hört skvaller om att Ahnelöv är klar för Brynäs.
Senast redigerad av Johansson.Stefan 2015-04-16 kl. 18:09.
Citera
2015-04-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Janos Hari ser ut att lämna MODO.
Från hans twitter:

Låter onekligen så, gör inte så mycket tycker jag
Citera
2015-04-16, 18:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson.Stefan
Någon på twitter har hört skvaller om att Ahnelöv är klar för Brynäs.
Låter orimligt. Men Ahnelöv är duktigt och jag ser såklart gärna honom i Brynäs.

Är din twitterkälla något så när pålitlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in