2015-04-10, 11:41
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Glöm heller inte hur man på banderoller runt stadion hyllar det faktum att man inte vann SM-guld vissa år. Nej dom flesta malmöiter är som oss andra supportrar, kvitterar man i slutminuten på hemmaplan jublas det lika mycket som hos alla andra.

Gnälls otroligt mycket i malmöled på allt möjligt, vet inte om det är en mentalitet som är att föredra framför att vara nöjd med kryss borta.

Så sant som det är sagt. Finns sannolikt ingen gnälligare publik än den malmöitiska. Det kan iofs vara bra för det visar oftast på att man sällan eller aldrig är nöjd och alltid strävar efter att bli bättre, skickligare i det man gör. Rätt hanterat är det en tillgång. Tyvärr är det finns det en klick individer som inte kan omsätta sitt missnöje och gnäll till positiv utveckling utan enbart ägnar sig åt att se det negativa och inte tar tag i sig själva eller sitt liv. Väldigt många av dessa verkar ingå i Malmöklubbarnas supporterskara...
Citera
2015-04-10, 11:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Alltså... Det här kan ju faktiskt vara vår chans, att Lerjéus dömer alltså..

Om båda lag ställer in skorna på plan så kanske vi får en rättvis och välbedömd match.
Citera
2015-04-10, 11:46
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Så sant som det är sagt. Finns sannolikt ingen gnälligare publik än den malmöitiska. Det kan iofs vara bra för det visar oftast på att man sällan eller aldrig är nöjd och alltid strävar efter att bli bättre, skickligare i det man gör. Rätt hanterat är det en tillgång. Tyvärr är det finns det en klick individer som inte kan omsätta sitt missnöje och gnäll till positiv utveckling utan enbart ägnar sig åt att se det negativa och inte tar tag i sig själva eller sitt liv. Väldigt många av dessa verkar ingå i Malmöklubbarnas supporterskara...

Fast jag menar inte bara publiken, jag tycker det gnälls från alla håll. Tränare, spelare, publik, supportrar och media.
Citera
2015-04-10, 12:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Finns det något bra ni kan ta med er från matchen? 1 - 1 borta mot Häcken är trots allt inte helt dåligt, top-tippat lag 2015 with all things considered.

Ja, vi kan ta med oss att vi kan äga boll utan att göra något med den. Det känns "positivt"
Citera
2015-04-10, 12:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Att se aik stå och fira 0-0 efter att ha maskat sig genom hela matchen, ja jävlar... Höga ambitioner

Ganska underhållande match annars. 0-0 kanske var rättvist. Saknade dock Adu idag. Rakip skötte sig fint men Adu behövs verkligen... Lerjeus, din jävla horunge!

Det är ju inte var dag man tar poäng från en av Europas största och bästa klubbar. Klart man firar järnet. Vi andra som får vara med och lira mot MFF får ju mest vara glada. Tar man poäng är det ju bara kanon förstår du väl.
Citera
2015-04-10, 12:48
Medlem
svulles avatar
Förstår inte problemet. AIK gör en bra insats på bortaplan mot en motståndare vi har ruskigt svårt för. Samtidigt kör våra tillresta kamrater över Malmö på läktaren och stämningen är god hela matchen. Det ter väl sig helt naturligt att spelarna då dela tackar tillresta supportrar och spexar lite.

Att säga att drt firades är ju att dra det hela till överdrift. Om inte annat så såg man ju det i intervjuer med spelarna och Alm att man knappast var helnöjda med resultatet sett till hur matchen var. I någon mån förtjänade vi att vinna.
Citera
2015-04-10, 12:51
Medlem
L-illuminatos avatar
Fan vad jag ogillar BK "Arslet" Häcken: Göteborgs mest subventionerande lag varför ska de värva en Lugano de förtjänar inte en så elegant spelare ökar det deras digra publiksnitt med 15pers per match eller?

Hoppas de får ett till mellanår nu när förväntingar har snackats upp så att det sätter press på ledning och ledare...
Citera
2015-04-10, 12:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Fan vad jag ogillar BK "Arslet" Häcken: Göteborgs mest subventionerande lag varför ska de värva en Lugano de förtjänar inte en så elegant spelare ökar det deras digra publiksnitt med 15pers per match eller?

Hoppas de får ett till mellanår nu när förväntingar har snackats upp så att det sätter press på ledning och ledare...

Det är ju utan tvivel den klubb jag tror att ALLA supportrar till andra lag hade kunnat tänka sig åkte ur.
Samtidigt som det verkar som att alla jävla journalister och "proffstyckare" älskar den jävla klubben.

Som göteborgare är jag så enormt trött på att dom ens pratas om i t.ex GP eller liknande.

De påstår å ena sidan att de inte tillhör Göteborg utan Hisingen, å andra sidan tar de gladligen emot en ny dyr arena från kommunen trots att de har sämre snitt än ÖIS/GAIS och utöver de så har de dessutom mage att gnälla på att IFK för mer exponering och mediatid.

Rolig parentes är att om det var derbyt för typ 2 år sedan hade Häcken en "MDMF"-banderoll. Det blir en smula ironiskt när hela deras existens bygger på en global och multinationell jävla fotbollsturnering som de tjänar typ 100 miljoner per år på.
Utan den hade den klubben legat i division 1.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-10 kl. 12:58.
Citera
2015-04-10, 12:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato

Jag har dem lite som årets flopp. Förutom bröderna Gustafsson så har de flesta nyckelspelare haft sin peak och nyförvärven, förutom Lugano då som bara kommer att vara där i tre månader, så är det rätt mediokra spelare. Varken Rexhepi eller Sudic håller en särskilt hög allsvensk klass.
Citera
2015-04-10, 13:18
Avslutad
Har dif några spelare som är osäkra till derbyt?

Bajen har:
Silverholt, 90% att han bli spelklar från en streckning.
Haglund, 10% chans. Lär matchas in i U-21 ett par matcher innan det är dags för allsvenskan.

*Tar i trä* Annars ser det ut som samtliga i truppen är redo för tillvället.
Citera
2015-04-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Har dif några spelare som är osäkra till derbyt?

Bajen har:
Silverholt, 90% att han bli spelklar från en streckning.
Haglund, 10% chans. Lär matchas in i U-21 ett par matcher innan det är dags för allsvenskan.

*Tar i trä* Annars ser det ut som samtliga i truppen är redo för tillvället.

Haris Radetinac är nog osäker till spel (såvitt jag känner till).

Det är ett minus, för annars hade vi att ställa upp med vårt mest attackerande lag: Faltsetas som sittande, Radetinac och Jensen på kanterna, Mrbati som offmitt och sen Johnson och Jawo på topp.

Vet ej i övrigt.

Jag hoppas på 5-0 till Djurgården.
Citera
2015-04-10, 13:53
Medlem
RoyJoness avatar
Ja Häcken kunde ju avvaras till Superettan. Men om man fick välja ett annat göteborgslag som ersättare - blir det ÖIS eller GAIS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in