Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Fan vad jag ogillar BK "Arslet" Häcken: Göteborgs mest subventionerande lag varför ska de värva en Lugano de förtjänar inte en så elegant spelare ökar det deras digra publiksnitt med 15pers per match eller?
Hoppas de får ett till mellanår nu när förväntingar har snackats upp så att det sätter press på ledning och ledare...
Det är ju utan tvivel den klubb jag tror att ALLA supportrar till andra lag hade kunnat tänka sig åkte ur.
Samtidigt som det verkar som att alla jävla journalister och "proffstyckare" älskar den jävla klubben.
Som göteborgare är jag så enormt trött på att dom ens pratas om i t.ex GP eller liknande.
De påstår å ena sidan att de inte tillhör Göteborg utan Hisingen, å andra sidan tar de gladligen emot en ny dyr arena från kommunen trots att de har sämre snitt än ÖIS/GAIS och utöver de så har de dessutom mage att gnälla på att IFK för mer exponering och mediatid.
Rolig parentes är att om det var derbyt för typ 2 år sedan hade Häcken en "MDMF"-banderoll. Det blir en smula ironiskt när hela deras existens bygger på en global och multinationell jävla fotbollsturnering som de tjänar typ 100 miljoner per år på.
Utan den hade den klubben legat i division 1.