2015-05-15, 16:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Apropå egna talanger, vad har ni för några hos era respektive klubbar som inom ett par år kan blomma ut ordentligt?

Vi har framförallt två killar som imponerat på mig de få gånger man sett dem. Den första är Isac Lidberg, född 98 som fått lira en hel del U-21 på sistone och har mäktat med 5 mål på 3 matcher. Stor och stark som alltid ser till att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Han vet vart målet står.

Den andra är Dusan Jajic, också född 98, som vi värvade inför den här säsongen ifrån Haninge/Brandbergen. Spelskicklig central mittfältare som påminner mig mycket om en viss Petter Andersson. Har inte gjort så mycket poäng ännu men bidrar mycket i spelet offensivt såväl som defensivt.
Vi hade Rubio som vi skeppade iväg till Schalke. Det var nog den mest lovande spelare jag sett från våra led på år; något oslipad men väldigt spelintelligent. Vad vi har nu har jag dålig koll på.
Citera
2015-05-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tror fortfarande inte han är rätt man att leda oss till ett SM-guld. Vi har i ärlighetens namn mött ganska mediokert motstånd på senare tid och jag ser inte att det skulle vara Pelles taktiska förmågor som gjort att vi vunnit dessa matcher. Jag önskar att jag har fel, men han känns inte riktigt rätt, varesig på plan eller i intervjuer.

Enig. Falle har varit skadad och han har "tvingats" starta med Karlström istället. Nu när Falle är tillbaka såg vi Walker-Falle på centrala mittfältet direkt igen gäsp..
Citera
2015-05-15, 16:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Hammarby tenderar förvisso ha domaren på sin sida vilket kan vara lite lurigt

Hahaha, den var bra!
Citera
2015-05-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hahaha, den var bra!
Ja, tillika väldigt sann!
Citera
2015-05-15, 16:13
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Hur tänker du nu?
Citera
2015-05-15, 16:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M

Inte hemma iaf. Det är snarare tvärtom att domaren ska visa sig på styva linan och inte falla för publiktrycket. Men ni kanske har någon relevant statistik som säger motsatsen?
Citera
2015-05-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Inte hemma iaf. Det är snarare tvärtom att domaren ska visa sig på styva linan och inte falla för publiktrycket. Men ni kanske har någon relevant statistik som säger motsatsen?

har du någon relevant statistik som stödjer följande?
Citera
2015-05-15, 17:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du någon relevant statistik som stödjer följande?

Bara 15 års gående på hemmamatcher. Men självklart kan jag avfärdas som partisk. men det kan ju också dem som har ett horn i sidan till laget.

Edit: speciellt Martin Hansson var ju helt jävla hopplös på gamla Söderstadion.
Senast redigerad av gato12 2015-05-15 kl. 17:26.
Citera
2015-05-15, 17:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Hur tänker du nu?

Kennedy får ju straff varje match han spelar.
Citera
2015-05-15, 17:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Det har du förstås statistik på...? Tror nog Lasse Vibe får med sig en hel del också. Är man en bra spelare brukar man få med sig en del domslut, ganska naturligt.
Citera
2015-05-15, 18:10
Medlem
Wads avatar
Citat:
Nej det får han inte.

När man säger att vi har tur med domsluten så väljer man att blunda för när domarna gått emot oss. Straffen mot Malmö tex.
Citera
2015-05-15, 18:33
Medlem
Citat:
Hur många straffar har Bajen fått från starten av förra säsongen tills nu? Vet att ett antal av dessa är tveksamma. Alltså 50/50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in