Citat:
Ursprungligen postat av
rayjoh
Du ser inte motsattsförhållandet i att nanotermiten brann snabbt för att hinna försvaga byggnaden och att nanatermiten brann långsamt i flera månader?
Det är inte fråga om någon utdragen brand i det avseendet, men om kemisk aktivitet och långlivade temperaturer i resterna. Det är inte motsägelsefullt på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Förutsätter inte det att du kan visa att det var en konspiration? När gjorde du det, eller har jag missat något?
Ingen aning. Vad jag däremot kan säga är att det förmodligen vore svårt att hitta och anlita 19 radikala muslimer som är beredda att dö för USA:s elit.....och sedan lyckas dölja allt detta
Ja, du har missat för tok för mycket. Hela poängen är ju att det inte fanns några terrorister som var "beredda att dö för USA:s elit".
Citat:
Och? Det fanns ännu ömtåligare saker ombord som överlevde kraschen, t ex ett handskrivet brev. Som sagt så skulle det inte varit något problem att lösa den här saken oavsett, t o m svensk polis hade lyckats.
Hur många pass återfanns utöver det pass som tillsammans med en lägligt placerad ryggsäck avslöjade terroristerna efter att Ariel Sharon och Ehud Barak pekat ut terrorcellen?
Citat:
Vad bestod precisionen i, och vad borde ha hänt annorlunda?
Att byggnaderna kollapsade precist och vertikalt på grund av utbruten eldsvåda orsakat av två flygplan, samt en tredje på grund av flygande material från de två.
Citat:
Vart skulle värmen ta vägen, menar du?
Den skulle successivt avta och så småningom upphöra, dock betydligt snabbare än vad som dokumenterats. Enbart högteknologiska kemiska ämnen kan förklara den fördröjningen.
Citat:
Varför skulle det behövas nanaotermit för att den skulle förlora bärkraft, menar du? Varför skulle det inte räcka med stål som fått sin brandisolering bortslagen?
På grund av:
1. De uppnådda temperaturerna
2. Förekomsten av aktiv nanotermit i resterna
3. Den pulveriserande effekten
Citat:
T ex:
- utplantering av alla dessa termitladdningar med tillhörande detonationssladd utan att någon såg något och utan att någon tjallade
- att dessa termitladdningar klarade av att träffas av ett flygplan och sedan vistas en timme i väldigt höga temperaturer
Bara en fråga förresten, du som är termit-truther: Menar du att de s.k. squibsen på husen kan förklaras av raset i sig? Progress of a kind i sådana fall....
Du hänger ju inte med. Hur tror du att en "konspiration", ett iscensatt terrordåd verkställs egentligen? Av sig självt? Nej, av personer med god insikt, kunskap och makt. Det är här alla namnen kommer in i bilden, som du varken vill kommentera eller kännas vid.
Krolls Associates ansvarade för säkerheten vid WTC på kontrakt utfärdat av bla. Larry Silverstein, som i sin tur fick sitt försäkringskontrakt bevlijat genom Lewis Eisenberg, båda med beslutsposter i ADL. Säkerheten på berörda flygplatser kontrollerades av ICTS International, ett israeliskt säkerhetsbolag, varav ena ägaren råkar vara son till den domare (Alvin Hellerstein) som antog samtliga fall relaterade till attackerna.
Stål från brottsplatsen som skulle analyseras skeppades till Kina genom ett beslut av en israelisk medborgare (Michael Chertoff) på justitiedepartementet, som även fann det lägligt att skicka hem de israeliska agenter som skulle utredas för spionage i samband med attackerna. Kommissionen leddes av en annan israelisk medborgare med beslutsrätt, Philip Zelikow.
(Jag upprepar mig då det är ett synnerligen intressant spår!)
Om vi antar att man smugglade in stora mängder nanotermit i byggnaderna så skulle detta givetvis kunna genomföras om parterna är ense. Om jag inte helt missminner jag så skall det ha uppgetts att det förekommit en del märkliga aktiviteter i tornen innan attackerna. Får återkomma om det.
Så här skulle det väl kunna se ut:
Kontrollera och ha tillgång till utredning, forensik och tekniska bevis - Chertoff, Zelikow mfl.
Kontrollera undersökningsutrymmet på brottsplatsen - Chertoff, Zelikow mfl.
Kontrollera insynen vid smuggling av nanotermit el.dyl. - Krolls Associates, Silverstein, Eisenberg
Kontrollera säkerhetstjänsten - George Tenet mfl.
Kontrollera kongressen - Rahm Emanuel mfl.
Citat:
1. Där ser man. Du har inte lust att berätta VARFÖR också? Eller tillhör du falangen som tror att upprepandet av detta mantra gör det sant?
2. Varför skrev du då "kollapsar flera våningar under förekommen skada" när du uppenbarligen ansåg att det visst fanns skada på aktuell våning?
1. Därför att en byggnad som i sig inte får direkt kontakt med kollisionsobjektet och börjar brinna inte kan pulveriseras utan extern sprängningshjälp. Det är helt absurt, både enligt mig, fysiker och rivningsexperter.
2. ?? Det förekom uppenbarligen skada.
Citat:
De hörde ljuden, de såg buktningarna. De drog slutsatsen att skiten kunde braka samman. Media pratar med brandmännen under dagen, någonstans i ledet denna kaosfyllda dag blir det fel och man säger att den redan har kollapsat. Vad är det som är så konstigt med det?
Det som är konstigt är att alla de märkligaste sammanträffanden inträffar på en och samma dag, inte att någon säger något fel någon gång.
Citat:
Om vi jämför med alternativet:
"USA:s elit har kläckt en fantastisk plan som utförs till punkt och pricka, men på något så råkar världsmedia (som är med i konspirationen utan att avslöja den) försäga sig fastän alla visste precis vilket klockslag den skulle rasa?"
Kom inte och säg att min förklaring är mindre sannolik än din.....
Alla visste inte. Det är inte så en "konspiration" fungerar. Media var även förberedd för en Ehud Barak klädd i sin bästa skjorta och som kort efter den första kraschen pekade ut de ansvariga, det innebär för den delen inte att de kände till någon eventuell inblandning av vare sig Barak eller uppdragsgivaren, om det nu skulle vara så. Men någon visste naturligtvis det, någon med en chefsbefattning av något slag... någon som kan beordra ett manus.