Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Uppenbarligen har detta fungerat alldeles utmärkt och förväntat enl. plan.
Förutsätter inte det att du kan visa att det var en konspiration? När gjorde du det, eller har jag missat något?
Citat:
Hur menar du att de skulle göra det annorlunda än att iscensätta en terrorattack som de aldrig kommer ställas till svars för?
Ingen aning. Vad jag däremot kan säga är att det förmodligen vore svårt att hitta och anlita 19 radikala muslimer som är beredda att dö för USA:s elit.....och sedan lyckas dölja allt detta
Citat:
Och för att matcha dessa personer hittar man ett intakt pass som överlevde en krasch som pulveriserade både plan och byggnad
Och? Det fanns ännu ömtåligare saker ombord som överlevde kraschen, t ex ett handskrivet brev. Som sagt så skulle det inte varit något problem att lösa den här saken oavsett, t o m svensk polis hade lyckats.
Citat:
Hur byggnaderna kan kollapsa med sådan precision
Vad bestod precisionen i, och vad borde ha hänt annorlunda?
Citat:
och under sådana omständigheter,
Jaha? Utveckla, kanske?
Citat:
och hur de kemiska reaktionerna fortfarande håller de extremt höga temperaturerna aktiva i dammresterna i flera månader.
Vart skulle värmen ta vägen, menar du?
Citat:
Nu gällde det dock nanotermit, i och med den rekordfart som byggnaderna förlorade sin egen bärkraft och kollapsade.
Varför skulle det behövas nanaotermit för att den skulle förlora bärkraft, menar du? Varför skulle det inte räcka med stål som fått sin brandisolering bortslagen?
Citat:
Termit i väggarna kan inte förklara detta, och har heller inte föreslagits av NIST.
Kan inte förklara vad? Din påhittade idé om hur byggnaderna rasade?
Citat:
Vilka anledningar skulle detta vara?
T ex:
- utplantering av alla dessa termitladdningar med tillhörande detonationssladd utan att någon såg något och utan att någon tjallade
- att dessa termitladdningar klarade av att träffas av ett flygplan och sedan vistas en timme i väldigt höga temperaturer
Bara en fråga förresten, du som är termit-truther: Menar du att de s.k. squibsen på husen kan förklaras av raset i sig? Progress of a kind i sådana fall....
Citat:
Skada uppstod, men en sådan pulverisering genom en progressiv kollaps utan extern sprängningshjälp är inte möjlig av yttre skador i form av flygande bråte!!
1. Där ser man. Du har inte lust att berätta VARFÖR också? Eller tillhör du falangen som tror att upprepandet av detta mantra gör det sant?
2. Varför skrev du då "kollapsar flera våningar under förekommen skada" när du uppenbarligen ansåg att det visst fanns skada på aktuell våning?
Citat:
Jag tror att det är för många sammanträffanden på en och samma dag. Du menar att brandmännen kunde avgöra att flygande bråte skulle försätta hela jävla byggnaden i en vertikal kollaps?
De hörde ljuden, de såg buktningarna. De drog slutsatsen att skiten kunde braka samman. Media pratar med brandmännen under dagen, någonstans i ledet denna kaosfyllda dag blir det fel och man säger att den redan har kollapsat. Vad är det som är så konstigt med det?
Om vi jämför med alternativet:
"USA:s elit har kläckt en fantastisk plan som utförs till punkt och pricka, men på något så råkar världsmedia (som är med i konspirationen utan att avslöja den) försäga sig fastän alla visste precis vilket klockslag den skulle rasa?"
Kom inte och säg att min förklaring är mindre sannolik än din.....
Citat:
Vad har du att säga om allt annat i mitt inlägg (som du oförskämt valde att ignorera), olyckliga sammanträffanden?
Oförskämt? Blev du lite sådär härligt år 2015-kränkt?
Jag är inte intresserad av fåniga spekulationer om diverse människors förehavanden. Jag är i första hand intresserad av vad som fick byggnaderna att rasa. Den dagen ni truthers är överrens med mig om att skadorna som uppstod på wtc/pentagon/shanksville är i helt i linje med fyra flygplan som dundrar in byggnaden/marken så kan vi börja diskutera vem som visste vad.