Är väldigt nöjd över dagens insats, MFF borta är
aldrig enkelt men försvarsmässigt var det väl utfört samtidigt som vi skapa dom farligaste chanserna. I det stora hela är det absolut rättvist med kryss men vilken inledning av Malmö.. Trodde min känsla på stortorsk skulle infria sig men vi växer in med råge och jag gillar verkligen att Goitom & Blomberg verkar trivas utmärkt med varann, nu såg man ett samspel som lovar gott men något ännu mer positivt är Bangura, fy så bra han är och nu såg man inte bara glimtar av den gamle Bangura, hans mottagningar & agerande man vs man och förmågan att vända upp och gå på avslut är en fröjd för ögat.
Malmö hade ett par farliga instick men sådär jättefarligt blev det aldrig (närmast ett kanonläge var det när Cibicki fick bollen ren framför Carlgren men förstatouchen var direkt dålig) och vid lägena var det bara när Sana fick sin retur vid en hörna (?) som man var riktigt övertygad om att bollen skulle in.
Åt vårt håll grämer man sig en aning åt Goitoms friläge och Brustads jättechans i slutminuterna men som sagt så är det rättvist med kryss och jag är väldigt nöjd, en underhållande match för att sluta 0-0 och den kanske svåraste bortamatchen är avklarad. Nu gäller det bara att vi är fokuserade mot serieledarna Gefle och inte tappar det fullständigt likt Peking hemma förra året.
Åt Malmös del syns det verkligen att Eikrem är klass, hans norske kompanjon Berget har sina styrkor men idag var han inte särskilt bra.
Och är Rosenberg alltid lika grinig?
EDIT: Sen måste jag också creda Ofori, en kämpe med mycket boll i sig. Får skriva mer individuellt senare