2015-04-09, 22:11
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Sensation var det när Örebro vann i cupen. Idag var det bara synd att laget närmast segern inte vann.

Har Malmö imponerat emot något lag som antingen inte spelar i superettan/lägre eller är nykomlingar som pissade på sig redan i spelargången?

Förmodligen inte då de inte spelat några sådana matcher utanför de kriterierna och även om det "bara" blev 0-0 i dag så var inte prestationen så tokusel som folk verkar säga.
Citera
2015-04-09, 22:12
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Riktigt jävla bra match. AIK ska uppenbarligen inte föra matcher. Idag gör vi egentligen allting rätt. I särklass den bästa matchen i serien hittills.

Sköna dueller och skaplig hets. AIK närmast segern, så visst känns det lite surt att vi inte får in en boll. Men en poäng hade man uppenbarligen tagit på förhand.

Malmö är ruskigt vassa på att bygga spel, men kommer inte riktigt till i sista fasen. Tycker vi avväpnar väl.

Bra AIK! Vinn nu för i helvete mot Gövleborg.

Jävligt fin insats. Kul o se att vårt försvarsspel stod pall för Malmö borta, man blev lite orolig efter derbyt och premiären. Bangura, Ofori och Panos såg riktigt spelsugna ut. Goitom en annan nivå.

Skön match i matchen mellan Lewicki och Panos. Den där Cibicki ser verkligen ut som en tjej i yngre tonåren, kan inte väga mer än 50-60 kilo?
Citera
2015-04-09, 22:12
Medlem
50-öring.s avatar
Hade jag varit Elfsborgare eller Göteborgare hade inte jag blivit orolig. Snarare glad. Både Malmö och AIK såg tämligen svaga och enformiga ut. Rätt mycket mellanmjölk över lagen idag.
Citera
2015-04-09, 22:14
Medlem
Ernst.Hugos avatar
AIK läste sönder MFF idag. Låg högt med fyra spelare och täppte igen. Det innebar långbollar och utan Kiese Thelin är vi... sådär i luften.

Johanesson är sämst. På båda hållen. Helt magiskt dålig.
Citera
2015-04-09, 22:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Är väldigt nöjd över dagens insats, MFF borta är aldrig enkelt men försvarsmässigt var det väl utfört samtidigt som vi skapa dom farligaste chanserna. I det stora hela är det absolut rättvist med kryss men vilken inledning av Malmö.. Trodde min känsla på stortorsk skulle infria sig men vi växer in med råge och jag gillar verkligen att Goitom & Blomberg verkar trivas utmärkt med varann, nu såg man ett samspel som lovar gott men något ännu mer positivt är Bangura, fy så bra han är och nu såg man inte bara glimtar av den gamle Bangura, hans mottagningar & agerande man vs man och förmågan att vända upp och gå på avslut är en fröjd för ögat.

Malmö hade ett par farliga instick men sådär jättefarligt blev det aldrig (närmast ett kanonläge var det när Cibicki fick bollen ren framför Carlgren men förstatouchen var direkt dålig) och vid lägena var det bara när Sana fick sin retur vid en hörna (?) som man var riktigt övertygad om att bollen skulle in.

Åt vårt håll grämer man sig en aning åt Goitoms friläge och Brustads jättechans i slutminuterna men som sagt så är det rättvist med kryss och jag är väldigt nöjd, en underhållande match för att sluta 0-0 och den kanske svåraste bortamatchen är avklarad. Nu gäller det bara att vi är fokuserade mot serieledarna Gefle och inte tappar det fullständigt likt Peking hemma förra året.

Åt Malmös del syns det verkligen att Eikrem är klass, hans norske kompanjon Berget har sina styrkor men idag var han inte särskilt bra.

Och är Rosenberg alltid lika grinig?

EDIT: Sen måste jag också creda Ofori, en kämpe med mycket boll i sig. Får skriva mer individuellt senare
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-04-09 kl. 22:19.
Citera
2015-04-09, 22:22
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
AIK läste sönder MFF idag. Låg högt med fyra spelare och täppte igen. Det innebar långbollar och utan Kiese Thelin är vi... sådär i luften.

Johanesson är sämst. På båda hållen. Helt magiskt dålig.

Jag såg matchen på TV och håller inte alls med om att domaren var dålig. Han höll en hög nivå och tillät tufft spel, och i jämförelse med typ Lerjéus var det riktigt bra klass.
Citera
2015-04-09, 22:24
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag såg matchen på TV och håller inte alls med om att domaren var dålig. Han höll en hög nivå och tillät tufft spel, och i jämförelse med typ Lerjéus var det riktigt bra klass.

Kanske bara bitter överlag nu.

Men kändes som en hel del felbedömningar. Feldömda inkast, frisparkar vid klockrena dueller, hands (på Johansson).

Edit: Men ja, det beror nog mest bara på att jag är allmänt lack och lyckas hänga upp mig på småskit. Du har helt rätt i att han höll en bra nivå.
Citera
2015-04-09, 22:26
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Jävligt fin insats. Kul o se att vårt försvarsspel stod pall för Malmö borta, man blev lite orolig efter derbyt och premiären. Bangura, Ofori och Panos såg riktigt spelsugna ut. Goitom en annan nivå.

Skön match i matchen mellan Lewicki och Panos. Den där Cibicki ser verkligen ut som en tjej i yngre tonåren, kan inte väga mer än 50-60 kilo?

Framförallt känns det oerhört bra att backlinjen fungerar. Visst har det bara gått två matcher in på serien, med i både Cupen och försäsongsmatcherna har Sonko Sundberg verkligen tagit chansen. Känns jättekul att han nu är spikad ordinarie. Även Carlgren bra.

Ofori dräller tyvärr med bollen ibland, men han jobbar allt som oftast tillbaka sina misstag. Skönt att ändå se Panos gå in stenhårt, då det visar att han är 100% hel. Lundholm är alltjämt för valpig men fyller en funktion mot sämre lag. Jag har varit kritisk mot honom i alla tider, men visst kan man fortsätta ge honom speltid mot sämre lag. Han är ändå en kämpe som likt Ofori oftast reparerar sina misstag.

Positivt också att vi undvek skador. Är speciellt orolig för att Pertan ska ge vika då vi ändå är rätt tunna i defensiven. Lite orolig för Panos var man också.

Kul att vi kan leverera utan Nabil också. Bangura kan visa sig ovärderlig. Betydligt bättre idag med både fötter och fart. Bedrövlig i premiären mot Halmstad.

På något sätt känns truppen väldigt mycket bredare. Vet inte hur det ska gå för Eliasson och Saletros nu. Visst kommer vi få skador, men det är tjockt på positionen. Hade också gärna sett Gravius och Nikolic få speltid sporadiskt under året. Och när ska Sheriff plockas upp? Han är nästa Ibra!
Citera
2015-04-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Märklig insats av Malmö, varför slog man så mycket långt? Blev aldrig någon rytm i spelet heller; långboll från mittback, Rosenberg stångas och ger en knuff i ryggen, frispark till AIK. Repeat. Malmö skapade bara på fasta. AIK borde vunnit, som gjorde en lysande taktisk insats. Malmös vänsterback är om möjligt ännu sämre än Ricardinho. Jävlarimig vad dålig han var, gick upp och stötte hela tiden och misslyckades, försökte stöta med nickdueller när han är ett äpple hög, ingen koll på vad han har i sin omgivning och nickar onödigt ut till hörna, framåt gjorde han INGENTING. Jo Inge Berget såg också tämligen värdelös ut, en kopia av Elmander liksom. Eikrem däremot, Malmö måste ge honom bollen så ofta som möjligt, men av någon anledning bestämde man sig för att spela utan ett mittfält idag. Som sagt, väldigt märklig taktik.
Anledning var väl att Gnaget vann slaget om mitten tämeligen tydligt, framförallt när Bangura tog plats och sög in bollarna, och då hade Hareide inte så många kort kvar.
Citera
2015-04-09, 22:32
Medlem
Måste vara höga odds på att vi tar poäng i derbyt. Riktigt usla är laget men främst Pelle.
Citera
2015-04-09, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Anledning var väl att Gnaget vann slaget om mitten tämeligen tydligt, framförallt när Bangura tog plats och sög in bollarna, och då hade Hareide inte så många kort kvar.

De försökte inte ens spela genom mittfältet. De hade ju mer boll också. Var inte precis så att de försökte och sedan misslyckades. Speciellt i första var de väldigt sugna på att överbelasta på AIKs högerkant, men det gick ju sådär.
Citera
2015-04-09, 22:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Måste vara höga odds på att vi tar poäng i derbyt. Riktigt usla är laget men främst Pelle.

Äh, vi kör en given PO taktik mot Bajen.. 8 i försvar och 2 som jagar boll därframme.. Om vi ska behöva styra matchen kan vi lika gärna skippa hela skiten, för det är vi sämst på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in