2015-04-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har fått namnet rövlappen i Malmö.

Designgrej. Det ska väl se ut som man har en undertröja som sticker fram. Inte särskilt snyggt.
Haha ja blöja var det första jag tänkte när jag såg Malmö i premiären
Nej jag håller med det är inte alls snyggt men framförallt så tycker jag den ser ut att (kunna) vara i vägen, varför skulle man vilja ha en för lång tröja när man ska röra på sig?
Citera
2015-04-08, 20:55
Medlem
ArneIIIs avatar
Inga guldspel av blåvitt direkt men ändå stabilt. Sveriges överlägset bästa kontringsspel dock!

Aleesami går från klarhet till klarhet. Såg inte vad han fick kort för. Snack?
Citera
2015-04-08, 20:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Inga guldspel av blåvitt direkt men ändå stabilt. Sveriges överlägset bästa kontringsspel dock!

Aleesami går från klarhet till klarhet. Såg inte vad han fick kort för. Snack?

Tycker nog kontringsspelet borde varit ännu bättre sett till hur spelet såg ut. Ni backar hem och Örebro pressade utan att komma någonstans. Det fanns omställningslägen som man inte tog tillvara på.
Citera
2015-04-08, 21:00
Moderator
easy_dans avatar
Skönt att ta med sig en poäng från en av seriens svåraste bortamatcher, även om det stundtals ser rätt risigt ut. Vinst i derbyt så är det närmast en drömstart.
Citera
2015-04-08, 21:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Tycker nog kontringsspelet borde varit ännu bättre sett till hur spelet såg ut. Ni backar hem och Örebro pressade utan att komma någonstans. Det fanns omställningslägen som man inte tog tillvara på.
Tänkte främst på första vad gäller kontringsspelet. Där tyckte jag det var prima.
Citera
2015-04-08, 21:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Skönt att ta med sig en poäng från en av seriens svåraste bortamatcher, även om det stundtals ser rätt risigt ut. Vinst i derbyt så är det närmast en drömstart.

Som sagt, ni har verkligen fått en smakstart. Jag såg inte matchen så kan inte kommentera hur matchen såg ut, men som jag skrev innan så visste säkert Nanne vad han gjorde.
Citera
2015-04-08, 21:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Man ska nog inte förvänta sig några spelmässiga stordåd borta mot Ellos.
Citera
2015-04-08, 21:29
Medlem
Petterrors avatar
Mer än nöjd med 1-1 mot Elfsborg. Tycker vi ser okej ut defensivt och jag är mycket imponerad över Saetra. Spelet ser ju sådär ut ibland men vi är nykomlingar och Elfsborg är ett av seriens bästa hemmalag. Hade förväntat mig ett mycket virrigare spel.

Hopf ska ha en stor applåd från mig, den jag klagat mest på.
Senast redigerad av Petterror 2015-04-08 kl. 21:33.
Citera
2015-04-08, 21:33
Medlem
P.Gs avatar
Boråsares syn på Svenssons äventyr i backlinjen? Två gula kort på två matcher med bud på rött idag.
Citera
2015-04-08, 21:36
Avslutad
Citat:

Finns två syner på det.

Antingen är Örebro överskattat 2015 och då är det inte imponerande

Eller så är Örebro 2015 precis så bra som det sägs för toppen och då tycker jag ifk gör mer än en klart godkänd match borta på konstgräs.
Citera
2015-04-08, 21:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Mer än nöjd med 1-1 mot Elfsborg. Tycker vi ser okej ut defensivt och jag är mycket imponerad över Saetra. Spelet ser ju sådär ut ibland men vi är nykomlingar och Elfsborg är ett av seriens bästa hemmalag. Hade förväntat mig ett mycket virrigare spel.

Hopf ska ha en stor applåd från mig, den jag klagat mest på.

Copy paste på den! Våra bästa spelare inledningsvis tillsammans med Birkir? Tycker Persson och Israelsson börjat bra också, skönt att centralblocket fått en fin start! Samtliga säsonger i Superettan har vi alltid inlett fruktansvärt virrigt centralt, även ifjol, men i år har det verkligen varit annorlunda.

Visst gör vi en mycket bättre match än i cupen, men det märkliga är att vi ändå inte gör en jättematch, åtminstone inte offensivt. Tycker dock verkligen vi inte agerat som något bottengäng de här två inledande matcherna, och fortsätter vi så här ska vi nog klara oss från bottenstriden med marginal (peppar peppar). Sen förstår jag ju såklart att allt det här inte kommer spela någon roll om vi torskar derbyt mot dif....
Citera
2015-04-08, 21:52
Medlem
nomadics avatar
Fy fan vad uddlösa vi blir framåt utan Crespo. Som jag har varit inne på tidigare så är det inte heller bara hans styrka och speed vi tappar när han är borta, Pode försvinner även han ur matcherna utan den typen av anfallsspelare bredvid sig. Holmberg räcker fortfarande inte riktigt till mot lag på övre halvan.

Vi skapar ju trots detta egentligen tillräckligt för att få med oss minst en pinne idag. Lite marginalerna mot oss idag med två stolpskott, missat friläge samt inte få med oss någon straff när bollen var uppe på blåvita händer i straffområdet. Vi hade behövt få första målet känns det som, nu kunde blåvitt bekvämt sjunka tillbaka och försvara sig med 8-9 man och bara invänta kontringsmöjligheterna.

Jaja, bara att bita ihop och komma igen. Nu väntar Falkenberg och Sundsvall närmast, dålig poängutdelning i dessa matcher skulle ge ångest på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Finns två syner på det.

Antingen är Örebro överskattat 2015 och då är det inte imponerande

Eller så är Örebro 2015 precis så bra som det sägs för toppen och då tycker jag ifk gör mer än en klart godkänd match borta på konstgräs.

Örebro 2015 är inte redo för någon toppstrid, det är det egentligen bara oinsatta journalister och supportrar till andra lag som har trott. Örebro 2015 ska vara ett lag för platserna 6-10 OM vi får vara skadefria då vi har en ruggigt tunn trupp. Med vår klart bästa anfallare långtidsskadad samt nu även vår bästa mittback borta så har vi det kämpigt.
Senast redigerad av nomadic 2015-04-08 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in