Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Det står mellan oss och Gefle i år.

Vad är det för skillnad mellan blåvitt och Gefle år 2015? Gefle bygger inte enbart sitt anfallsspel på att invänta att motspelaren tappar boll...
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Som blåvitt supporter är jag nyfiken på hur bra detta ÖSK är kontra det vi såg i höstas. Det är ju såklart jättesvårt att säga men vad hade din lekmannasyn varit på det?
För jag personligen tror ju ÖSK kommer ta en hel del poäng på Behrn Arena och således är jag rätt nöjd med 3p samt att vi ändå vinner såpass komfortabelt.
Som redan sagts så är vi ju ett helt annat lag utan Crespo av förståeliga skäl. Att tappa en sådan klasspelare är ju värre för oss än vad det skulle vara för er att tappa Vibe då vår trupp är betydligt tunnare. Vi har ingen naturlig ersättare för honom i truppen heller, förutom inlånade 18-årige jamaicanen Seaton som hoppade in idag.
Vi tvingas därför bygga vårt anfallsspel annorlunda än i höstas, just nu liknar det snarare hur det såg ut förra våren under Peo Ljung. Dvs vi rullar runt, runt, runt så att motståndaren hinner samla försvaret och sedan kör vi fast.
Jag vet att det är svårt för er blåvita att förstå men vi saknar även Sobralense något oerhört i år. Han var helt magisk i höstas och en av huvudanledningarna till vår framgång då. Den bolltouchen och blicken för spelet är det ingen som är i närheten av att ha i laget nu, det blir lite skillnad att spela den tyvärr fortsatt ojämne DG på vänsterkanten då han egentligen är raka motsatsen till Sobra som spelare.
Med det sagt så är vi egentligen just nu ett annat lag som spelar på ett annat sätt än i höstas, iaf så länge Crespo är fortsatt borta.