2015-04-08, 22:32
Medlem
feldgraus avatar
Så jävla skönt! Svårt att bedöma första halvlek med tanke på sikten från bortasektionen (både avstånd och rök konstant), men andra halvan där verkade stabil.

Borde kunnat hålla bollen bättre i andra halvlek. Örebro inte alls ofarliga även utan Kamara, tycker nog ni är ett lag för skiktet under absoluta toppen.

Mest positiva att vi vinner utan att spela bra. Det här hade varit ett givet kryss förra säsongen. Viktigt också att Vibe får näta.

Det står mellan oss och Gefle i år.

/feldgrau
Citera
2015-04-08, 22:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Skönt med en seger igen, vad jag förstod var det bollinnehavet och det egna passningsspelet som hackade för blåvitt. Precis som mot Åtvid.

Man får nog ha i åtanke att Seb inte direkt är ens i närheten av någon form och att detta dessutom är ett projekt vi sjösatt med JL/Gren som är inne precis i första fas.

Med tanke på den lilla tid JL har haft i klubben är det värvningsmässigt kanon, träningsmässigt/fysiskt kanon och resultatetmässigt perfekt so far.

Det enda som egentligen saknas är väl det egna spelet och att kunna föra matcher på ett mer kontrollerat sätt. Å andra sidan är ÖSK borta inte ett dåligt lag alls. De slog ut både Elfsborg och Malmö samt var höstens bästa lag 2014. Så med det sagt samt det faktum att vi som sagt precis påbörjat detta med Lennartsson känns det optimistiskt.

Lyssnade bara på radio och enligt den så var Alesami hur bra som helst men i Sportbladet får han en etta.

Vad fan? Vilket är närmast verkligheten?

Utöver det verkar man kunna konstatera det här att Grens nyförvärv hittills är typ helt klockrena.
Aleesami har sett skitbra ut sista 2-3 matcherna (inklusive den idag enligt vad jag läst överallt förutom just AB.)
Rogne ser hur stabil ut som helst och kommer bara växa ytterligare
Mikkelsen som det lilla jag sett är oförskämt bra för att vara fjärdeanfallare. Kan inte vara många lag om något som har 4 bättre anfallare än Blåvitt i årets allsvenska. Skulle väl vara MFF då dom har bäst spelare överallt känns det som.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-08 kl. 22:57.
Citera
2015-04-08, 22:58
Medlem
Busstations avatar
Rätt tafatt match av oss där Göteborg börjar klart bättre medan Örebro jobbar sig långsamt men säkert in i matchen. Andra halvlek tycker jag Örebro är betydligt bättre än Göteborg som förövrigt börjar maska direkt efter 0-1 målet, och borde fått åtminstone ett mål med sig om fotbollsgudarna vore villiga.

Tycker ett kryss vore rättvisast, men är inte speciellt bitter ändå. Nästa match SKA vi vinna. Inga ursäkter.
Citera
2015-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Boråsares syn på Svenssons äventyr i backlinjen? Två gula kort på två matcher med bud på rött idag.

Det är helt underbart att starta anfallen med honom men det kommer inte att hålla mot de bättre lagen. Tror inte att hans fantastiska spelförståelse väger upp för hur långsam och kort i rocken han är. Det fungerar mot sämre lag. Men om inte Jon Jönsson blir frisk snart så kommer vi få problem.
Citera
2015-04-08, 22:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Rätt tafatt match av oss där Göteborg börjar klart bättre medan Örebro jobbar sig långsamt men säkert in i matchen. Andra halvlek tycker jag Örebro är betydligt bättre än Göteborg som förövrigt börjar maska direkt efter 0-1 målet, och borde fått åtminstone ett mål med sig om fotbollsgudarna vore villiga.

Tycker ett kryss vore rättvisast, men är inte speciellt bitter ändå. Nästa match SKA vi vinna. Inga ursäkter.

Som blåvitt supporter är jag nyfiken på hur bra detta ÖSK är kontra det vi såg i höstas. Det är ju såklart jättesvårt att säga men vad hade din lekmannasyn varit på det?

För jag personligen tror ju ÖSK kommer ta en hel del poäng på Behrn Arena och således är jag rätt nöjd med 3p samt att vi ändå vinner såpass komfortabelt.
Citera
2015-04-08, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Åslund har Bajen som femma efter tio omgångar, något han skriver att han hävdat sen tidigare. Intressant. Jag håller på ett ungefär med. Man ska vara där och hota om topp-5 iaf.
Citera
2015-04-08, 23:11
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Som blåvitt supporter är jag nyfiken på hur bra detta ÖSK är kontra det vi såg i höstas. Det är ju såklart jättesvårt att säga men vad hade din lekmannasyn varit på det?

För jag personligen tror ju ÖSK kommer ta en hel del poäng på Behrn Arena och således är jag rätt nöjd med 3p samt att vi ändå vinner såpass komfortabelt.

Tidigt att säga, men skulle tro vi är snäppet sämre. Iaf just nu. Sobralense som var en viktig del av vår fina höst har lämnat och vi har länge haft problem med att just våra yttrar har svårt att göra poäng. Problemet med målskyttet spelar också in på att vi blivit väldigt beroende av Crespo som gjorde väldigt mycket poäng på hösten och skapa ytor för spelarna runt sig. Kalle lyckas inte komma upp i nivå och Pode får det svårt att spela utan en Crespo som djupledslöper så han får utrymme.

Samtidigt har vi haft en fin försäsong där vi spelat bra och får vi tillbaka Crespo och Moberg och lyckas hålla truppen intakt tror jag ändå vi kan få en fin säsong, men som sagt ÖSKs akilleshäll är helt klart den tunna truppen, vilket blir väldigt tydligt en dag som denna. Är det något som inte fungerar eller någon som har en dålig dag har vi svårt att ersätta denna spelare. Har vi en hel startelva tror jag vi skulle kunna vara ett Topp fem lag, men med tanke på truppsituationen får vi nog räkna med åtminstone ett antal placeringar längre ner när det är dags att summera säsongen om vi inte får in bra nyförvärv i nästa transferfönster.
Citera
2015-04-08, 23:13
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Åslund har Bajen som femma efter tio omgångar, något han skriver att han hävdat sen tidigare. Intressant. Jag håller på ett ungefär med. Man ska vara där och hota om topp-5 iaf.

Jag tror Bajen ska vara nöjda med topp tio när säsongen ska sammanfattas. Hybris är vanligt på Söder.
Citera
2015-04-08, 23:16
Medlem
eternussermos avatar
Flera spelare har fått diarré i Häcken
http://www.expressen.se/gt/sport/hacken-har-drabbats-av-akut-magsjuka/
Citera
2015-04-08, 23:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Hade varit värre med diarré i munnen som Markus Rosenberg drabbats av.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-08 kl. 23:22.
Citera
2015-04-08, 23:21
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Fan vad skön läsning. Vi lär väl dock förlora ändå.
Citera
2015-04-08, 23:22
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det står mellan oss och Gefle i år.

Vad är det för skillnad mellan blåvitt och Gefle år 2015? Gefle bygger inte enbart sitt anfallsspel på att invänta att motspelaren tappar boll...

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Som redan sagts så är vi ju ett helt annat lag utan Crespo av förståeliga skäl. Att tappa en sådan klasspelare är ju värre för oss än vad det skulle vara för er att tappa Vibe då vår trupp är betydligt tunnare. Vi har ingen naturlig ersättare för honom i truppen heller, förutom inlånade 18-årige jamaicanen Seaton som hoppade in idag.

Vi tvingas därför bygga vårt anfallsspel annorlunda än i höstas, just nu liknar det snarare hur det såg ut förra våren under Peo Ljung. Dvs vi rullar runt, runt, runt så att motståndaren hinner samla försvaret och sedan kör vi fast.

Jag vet att det är svårt för er blåvita att förstå men vi saknar även Sobralense något oerhört i år. Han var helt magisk i höstas och en av huvudanledningarna till vår framgång då. Den bolltouchen och blicken för spelet är det ingen som är i närheten av att ha i laget nu, det blir lite skillnad att spela den tyvärr fortsatt ojämne DG på vänsterkanten då han egentligen är raka motsatsen till Sobra som spelare.

Med det sagt så är vi egentligen just nu ett annat lag som spelar på ett annat sätt än i höstas, iaf så länge Crespo är fortsatt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in