Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Din definition av "spöa skiten ur" är nog inte den gängse.
När den allmänna meningen var att Bajen skulle bli ett topplag dömde du ut deras chanser.
Johan Persson framhölls som en floppvärvning.
Sett till dina skills som tippare blir jag som bajare lite orolig för dina nyvunna sympatier.
Du lär f ö vara ensam om att se Saetra som en avgörande värvning för Bajens höst.
Och ditt eviga rantande vid den här tiden ifjol om att Sirius skulle chocka och bli ett topplag. På vägen missade du att alla andra placerade dem nånstans i mitten. När det visade sig stämma övergick du till att hävda hur rätt du hade i att de skulle klara sig bra...
Vi är i fel forum för att diskutera uttrycks egentliga mening. Sirius var överlägsna Bajen under sextio minuter (jag tror Nanne gjorde något dubbel- eller trippelbyte som ändrade på det). Sedan kom dessa byten, och ett vårsvagt Sirius hade inte modet att hålla uppe spelet. Denna kombinationen gjorde att man kan få intrycket av att matchen totalt var jämnare än den var. Sanningen är att Ogbu missade öppet mål till 3-0 i andra halvlek.
Jag har redan förklarat min pragmatiska åsikt i frågan. Det står i tidigare inlägg. Klart och tydligt.
Jag tycker fortfarande Johan Persson är överskattad av många Bajare och SE-kännare. Hammarby kan gott spela med Besara + Israelsson på det balanserande mittfältet istället. Det hade jag nog valt iaf. Jag har väl aldrig skrivit något gott om Persson, om du nu vill fortsätta stalka mina poster. Däremot har jag förmågan att förklara varför han ändå kan göra det bättre med en begränsad roll i Hammarby, jämfört med ett stort ansvar i Öster. Märk skillnaden, även om så väldigt många på forumet inte kan hålla lite fler tankar än en i huvudet.
Jag har inga större sympatier. Däremot är denna upplaga av Bajen kul att följa, och man spelar en riktigt bra fotboll. Därför önskar jag Hammarby, men även MFF, lite extra lycka under 2015.
Du har inte en aning om hur jag är som tippare. På forumet har ett år gått bra med min speldagbok, ett år dåligt. Men det är en bråkdel av det som är viktigt, just spel på svensk fotboll. Där har det gått bättre än för de 95% som är torskar. Ganska så mycket bättre till och med.
Saetra var en tydlig del i det. Tillsammans med lite andra orsaker som att man hela tiden utvecklade sitt spel, satte det bättre och bättre, och blev fysiskt överlägsna på hösten. Som enskild spelare blev han jävligt viktig, inte minst för ett nyförvärv.
Återigen står det klart och tydligt i det något mer seriösa, analyserande inläggen att jag tyckte Sirius skulle ha som mål att som dödssämst komma på övre halvan. Den vedertagna uppfattningen var att det var hybris. Tråden finns kvar för allas beskådan.
.................................................. ..
Fan vad lågt i tak det är för att vara ett yttrandefrihetsforum. Det är alltid så här. Minsta lilla åsikt som skiljer från normen - ja då kommer massan mot en.
Bidra istället. Det är ett fåtal som är läsvärda här inne. All jävla cred till dem. Fan, ge dig (och er andra träffade) tid till lite ordentliga analyser och resonemang. Så jävla mycket bajsnödiga skitinlägg. Värdelöst rent ut sagt.
Det är en remarkabel skillnad gentemot trådarna som berör internationell fotboll. Där finns det iaf en ambition om att höja fotbollsdebatten. Och då i sak, inte övertrevlighet. Det har gått 32 sidor, och inte en ordentlig laganalys utav spelet på plan har kommit in, bortsett lite halvt från mig. Att slå sig för bröstet? Nej, men återigen, bidra istället. Jag är inte rätt användare att förlöjliga.