2015-01-30, 23:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Berget som ST, och mehmeti, nej de är inte toppklassen som får Malmö att promenera hem allsvenskan.
Däremot berget på kanten, Molins, Sana, där snackar vi klass.

Offensiva, GRYMMA ytterbackar i Yotun och Tinnerholm.

Hur mycket ahr du sett av Berget och Yotun egentligen?

Vet du att de är klass eller antar du bara?
Citera
2015-01-30, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Spelarna är för vana vid det jäkla 4-4-2...
Japp, det gick ju katastrofalt dåligt i Europa med 5-3-2.

Väl magstarkt att kalla Rosenberg den enda vettiga anfallaren när du förmodligen aldrig sett Berget spela, när vi har Molins och när (om) Mehmeti blir bättre igen. Sedan har Cibicki knappast varit dålig när han fått spela. Det skadar inte heller att vänta med att hylla Yotún, trots dennes höga antal landskamper.

Att dra paralleller till Real Madrid kan vi överlåta till Göteborg (GP), Malmö FF är Malmö FF.
Citera
2015-01-30, 23:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Att dra paralleller till Real Madrid kan vi överlåta till Göteborg (GP), Malmö FF är Malmö FF.

Det var väl ändå Real Malmö som var först i tidningarna, 2004?

/feldgrau
Citera
2015-01-31, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det var väl ändå Real Malmö som var först i tidningarna, 2004?

/feldgrau
Jo, det hade jag faktiskt glömt av. Det var så länge sedan. Hur som helst så kan vi väl komma överens om att överlåta sådant till tramsmedia?

Bortsett från en något tunn backlinje så ser Malmös trupp, om värvningarna faller någorlunda väl ut samt att Molins kommer tillbaka innan sommaruppehållet i speldugligt skick, helt löjligt stark ut.

Ska bli intressant att se hur Blåvitt och AIK förstärker när/om Vibe & Bahoui försvinner. Det är väl de enda egentliga lagen som eventuellt skulle kunna rå på MFF i år? Elfsborg känns trötta och Hammarby kommer förmodligen sluta någonstans i övre mitten, 6-10.
Citera
2015-01-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, det hade jag faktiskt glömt av. Det var så länge sedan. Hur som helst så kan vi väl komma överens om att överlåta sådant till tramsmedia?

Bortsett från en något tunn backlinje så ser Malmös trupp, om värvningarna faller någorlunda väl ut samt att Molins kommer tillbaka innan sommaruppehållet i speldugligt skick, helt löjligt stark ut.

Ska bli intressant att se hur Blåvitt och AIK förstärker när/om Vibe & Bahoui försvinner. Det är väl de enda egentliga lagen som eventuellt skulle kunna rå på MFF i år? Elfsborg känns trötta och Hammarby kommer förmodligen sluta någonstans i övre mitten, 6-10.
Vad får dig att tycka att Elfsborg känns "trötta"? Jag tycker att både Lundevall och Manns är riktigt bra värvningar. De hade dock behövt en riktigt bra anfallare. Ranegié gick ju till Kina, men det hade en varit en klockren värvning annars.
Citera
2015-01-31, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vad får dig att tycka att Elfsborg känns "trötta"? Jag tycker att både Lundevall och Manns är riktigt bra värvningar. De hade dock behövt en riktigt bra anfallare. Ranegié gick ju till Kina, men det hade en varit en klockren värvning annars.
Var knappast något reellt hot i fjol, Svensson blir inte yngre, allmän känsla bara. Manns inte dålig men knappast bättre än Hult. Lundevall bra värvning men räcker inte för att eventuellt vara med i något guldrace? Med "trötta" menar jag typ stabil placering 3-4 utan att vara särskilt nära guldet.
Citera
2015-01-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag var inte imponerad av Hammarbys värvningar vid den tidpunkten. Jag tycker nog man hade kunnat gå efter fler etablerade AS-spelare - för den dragkraften har klubben. Nu har de lite mer chansrika Norge-värvningar uppfyllt mycket av det man hoppades på, men som inte alls var säkert vid tidpunkten i vintras. Man har förstärkt med Saetra, Hallenius, Söderqvist, någon islänning (?) och Halmstads-talangen + chansningen i Haglund. Att jag då kan delvis byta åsikt ett år efter ett annat inlägg är ren pragmatism, något som tydligen du tycker är av ondo.

Sirius spöade faktiskt skiten ur Hammarby i en match förra året, så jag vet inte riktigt var jag har fel där. Och läser fler än ett inlägg, tagit ur sitt sammanhang, så ser du extremt klart vad jag ville av Sirius inför förra året. Det var att utmana i toppen - med chans att gå upp. Med ett absolut minikrav att vara på övre halvan. Nu underpresterade man under två långa perioder, och förlorade många matcher man chansmässigt var överlägsna i - ändå så fick jag rätt. Att en bra säsong kunna gå upp, hade varit fullt möjligt för klubben, och man nådde det jag minst krävde. Så återigen, vad säger du med ditt inlägg?

Din definition av "spöa skiten ur" är nog inte den gängse.

När den allmänna meningen var att Bajen skulle bli ett topplag dömde du ut deras chanser.

Johan Persson framhölls som en floppvärvning.

Sett till dina skills som tippare blir jag som bajare lite orolig för dina nyvunna sympatier.

Du lär f ö vara ensam om att se Saetra som en avgörande värvning för Bajens höst.

Och ditt eviga rantande vid den här tiden ifjol om att Sirius skulle chocka och bli ett topplag. På vägen missade du att alla andra placerade dem nånstans i mitten. När det visade sig stämma övergick du till att hävda hur rätt du hade i att de skulle klara sig bra...
Citera
2015-01-31, 01:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Din definition av "spöa skiten ur" är nog inte den gängse.

När den allmänna meningen var att Bajen skulle bli ett topplag dömde du ut deras chanser.

Johan Persson framhölls som en floppvärvning.

Sett till dina skills som tippare blir jag som bajare lite orolig för dina nyvunna sympatier.

Du lär f ö vara ensam om att se Saetra som en avgörande värvning för Bajens höst.

Och ditt eviga rantande vid den här tiden ifjol om att Sirius skulle chocka och bli ett topplag. På vägen missade du att alla andra placerade dem nånstans i mitten. När det visade sig stämma övergick du till att hävda hur rätt du hade i att de skulle klara sig bra...

Vi är i fel forum för att diskutera uttrycks egentliga mening. Sirius var överlägsna Bajen under sextio minuter (jag tror Nanne gjorde något dubbel- eller trippelbyte som ändrade på det). Sedan kom dessa byten, och ett vårsvagt Sirius hade inte modet att hålla uppe spelet. Denna kombinationen gjorde att man kan få intrycket av att matchen totalt var jämnare än den var. Sanningen är att Ogbu missade öppet mål till 3-0 i andra halvlek.

Jag har redan förklarat min pragmatiska åsikt i frågan. Det står i tidigare inlägg. Klart och tydligt.

Jag tycker fortfarande Johan Persson är överskattad av många Bajare och SE-kännare. Hammarby kan gott spela med Besara + Israelsson på det balanserande mittfältet istället. Det hade jag nog valt iaf. Jag har väl aldrig skrivit något gott om Persson, om du nu vill fortsätta stalka mina poster. Däremot har jag förmågan att förklara varför han ändå kan göra det bättre med en begränsad roll i Hammarby, jämfört med ett stort ansvar i Öster. Märk skillnaden, även om så väldigt många på forumet inte kan hålla lite fler tankar än en i huvudet.

Jag har inga större sympatier. Däremot är denna upplaga av Bajen kul att följa, och man spelar en riktigt bra fotboll. Därför önskar jag Hammarby, men även MFF, lite extra lycka under 2015.

Du har inte en aning om hur jag är som tippare. På forumet har ett år gått bra med min speldagbok, ett år dåligt. Men det är en bråkdel av det som är viktigt, just spel på svensk fotboll. Där har det gått bättre än för de 95% som är torskar. Ganska så mycket bättre till och med.

Saetra var en tydlig del i det. Tillsammans med lite andra orsaker som att man hela tiden utvecklade sitt spel, satte det bättre och bättre, och blev fysiskt överlägsna på hösten. Som enskild spelare blev han jävligt viktig, inte minst för ett nyförvärv.

Återigen står det klart och tydligt i det något mer seriösa, analyserande inläggen att jag tyckte Sirius skulle ha som mål att som dödssämst komma på övre halvan. Den vedertagna uppfattningen var att det var hybris. Tråden finns kvar för allas beskådan.

.................................................. ..

Fan vad lågt i tak det är för att vara ett yttrandefrihetsforum. Det är alltid så här. Minsta lilla åsikt som skiljer från normen - ja då kommer massan mot en.
Bidra istället. Det är ett fåtal som är läsvärda här inne. All jävla cred till dem. Fan, ge dig (och er andra träffade) tid till lite ordentliga analyser och resonemang. Så jävla mycket bajsnödiga skitinlägg. Värdelöst rent ut sagt.

Det är en remarkabel skillnad gentemot trådarna som berör internationell fotboll. Där finns det iaf en ambition om att höja fotbollsdebatten. Och då i sak, inte övertrevlighet. Det har gått 32 sidor, och inte en ordentlig laganalys utav spelet på plan har kommit in, bortsett lite halvt från mig. Att slå sig för bröstet? Nej, men återigen, bidra istället. Jag är inte rätt användare att förlöjliga.
Citera
2015-01-31, 02:43
Medlem
Kukmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Med andra ord så tror du alltså att Hammarby kommer sluta före AIK med Bangura - Goitom - Bahoui på topp.

När det gäller Kennedy så verkar det som att hälften av bajarna tror att han kommer dominera och andra halvan tror att han kommer vara bänkad, det blir minst sagt intressant att följa.

5 veckor kvar till derbyt, då vet vi mer.
Bahoui tror jag kommer lämna imorgon, Bangura platsade inte ens i Celtic samt imponerade inte i Huddinge, Är väl i så fall Goitom som är enda spelaren som garanterat kommer prestera.

Som jag sagt tidigare så kommer AIK inte ens top 5 iår, dom har tappat för många spelare och kommer inte hinna få dom nya att hålla tillräcklig hög klass.
Citera
2015-01-31, 03:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukmacka
Bahoui tror jag kommer lämna imorgon.
Vart ska han?
Citat:
, Bangura platsade inte ens i Celtic samt imponerade inte i Huddinge, Är väl i så fall Goitom som är enda spelaren som garanterat kommer prestera.

Som jag sagt tidigare så kommer AIK inte ens top 5 iår, dom har tappat för många spelare och kommer inte hinna få dom nya att hålla tillräcklig hög klass
Platsa inte ens? Låter som att det är nåt å skämmas över men den historian är förbi. Det är bara i AIK han presterat och kommer han ens upp i närheten av samma nivå han hade förut kommer han bli en tillgång, det är den bästa offensiva spelaren jag sett i AIK när han var på topp. Hans grundtalang är en fröjd för ögat.

Hur är Goitom den enda som är given att prestera? Hans förgående vårsäsong var usel, senare lossna det rejält.

Inte ens topp 5? Jo tjena.
Tappat för många spelare? Karikari & Lalawele var bara skönt å bli av med, Borges var ett nödvändigt tapp, Kennedy likaså. Tunga förluster är Milosevic och Moro.

Med din logik om tappade spelare borde väl Göteborg kriga om allsvenskt kontrakt?
Citera
2015-01-31, 05:59
Medlem
Kukmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vart ska han?

Platsa inte ens? Låter som att det är nåt å skämmas över men den historian är förbi. Det är bara i AIK han presterat och kommer han ens upp i närheten av samma nivå han hade förut kommer han bli en tillgång, det är den bästa offensiva spelaren jag sett i AIK när han var på topp. Hans grundtalang är en fröjd för ögat.

Hur är Goitom den enda som är given att prestera? Hans förgående vårsäsong var usel, senare lossna det rejält.

Inte ens topp 5? Jo tjena.
Tappat för många spelare? Karikari & Lalawele var bara skönt å bli av med, Borges var ett nödvändigt tapp, Kennedy likaså. Tunga förluster är Milosevic och Moro.

Med din logik om tappade spelare borde väl Göteborg kriga om allsvenskt kontrakt?
Ser ingen kvalite förutom Bahoui som gör AIK till ett topplag. Om Bangura,och Etuhu inte lever upp till förväntningarna har man ungefär som kvalite som Bajen och Dif, alltså utanför top 5, dock i mitten av tabellen .

Per Karlsson på en skada och försvaret ser krassligt ut.

Brustad var dock en bra värvning tror jag.
Citera
2015-01-31, 11:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukmacka
Ser ingen kvalite förutom Bahoui som gör AIK till ett topplag. Om Bangura,och Etuhu inte lever upp till förväntningarna har man ungefär som kvalite som Bajen och Dif, alltså utanför top 5, dock i mitten av tabellen .

Per Karlsson på en skada och försvaret ser krassligt ut.

Brustad var dock en bra värvning tror jag.

Om Bangura och Etuhu inte lever upp till önskad nivå, vilka (minst) 5 lag är bättre än AIK på pappret? I övrigt vill jag nog hävda att Carlgren, Goitom, Ofori och i viss mån just Karlsson (även om han är bedrövlig offensivt) håller hög klass i Allsvenskan och således för en toppstrid.
Senast redigerad av svulle 2015-01-31 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in