2015-04-08, 23:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag tror Bajen ska vara nöjda med topp tio när säsongen ska sammanfattas. Hybris är vanligt på Söder.

Antteri är ju siriussupporter, jag tror som dig att vi slutar runt tionde plats, och om du tror vi har hybris titta på tipstråden för hur allsvenskan slutar så ser du att den enda hybris som finns är hos andra lags supportrar.
Citera
2015-04-08, 23:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag vet att det är svårt för er blåvita att förstå men vi saknar även Sobralense något oerhört i år. Han var helt magisk i höstas och en av huvudanledningarna till vår framgång då. Den bolltouchen och blicken för spelet är det ingen som är i närheten av att ha i laget nu, det blir lite skillnad att spela den tyvärr fortsatt ojämne DG på vänsterkanten då han egentligen är raka motsatsen till Sobra som spelare.

Inte så svårt att förstå till viss del

Sannolikt en av allsvenskans största grundtalanger de senaste 5-7 åren av alla importer. men det blir problematiskt när Sobra hatar att springa och är tjockare än random snubbe i klacken.

Spelsinne/passningsfot var helt magisk. Hans huvud och inställning. Mja.
Citera
2015-04-08, 23:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Fan vad skön läsning. Vi lär väl dock förlora ändå.
Själv hoppas jag det är riktigt smittsamt
Citera
2015-04-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Fan vad skön läsning. Vi lär väl dock förlora ändå.

Äh kom igen nu för fasiken. Vi är järnkaminer och inga sillmjölkar, eller hur.
Citera
2015-04-08, 23:28
Medlem
Cruachans avatar
Jag gillar inte att IFK Göteborg har två raka, det bådar inte gott. Örebronx borta är ingen lätt uppgift. Om det vill sig illa kan de ha skapat sig ett litet avstånd här efter de närmaste matcherna.

Inget ont om göteborgarna som skriver här - de hör till forumets mest läsvärda - men jag "hatar" fan Göteborg. Det gör ont att se er ta poäng.

På något sätt ändå skönt att allsvenskan lockar både avgrundsdjupa tankar, men även otrolig lycka. Balansen kommer först i november, när vi återigen är på topp.

Ovisst inför morgondagens match. AIK har inte känts särskilt heta trots allt, men någon gång måste ju sviten brytas.
Citera
2015-04-08, 23:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Äh kom igen nu för fasiken. Vi är järnkaminer och inga sillmjölkar, eller hur.

Med den namnmässigt mest anonyma trupp jag sett Djurgården haft på jag vet inte hur länge.

Och vilken tränare sen.

Djurgården skulle för min del kunna dundra rakt ner till superettan faktiskt. Hade knappt blivit förvånad. Har ingen aning vart jag har dom kvalitetsmässigt.
Citera
2015-04-08, 23:30
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag gillar inte att IFK Göteborg har två raka, det bådar inte gott. Örebronx borta är ingen lätt uppgift. Om det vill sig illa kan de ha skapat sig ett litet avstånd här efter de närmaste matcherna.

Inget ont om göteborgarna som skriver här - de hör till forumets mest läsvärda - men jag "hatar" fan Göteborg. Det gör ont att se er ta poäng.

Men så ska det ju vara.
Låt oss njuta för en gångs skull, det var längesen en säsong började i dur för vår del.
Tämligen säker på att MFF ändå springer hemma det mot slutet, men visst fan känns det hittills optimistiskt.

Tills Rosenberg gör 3 mål och hånar klacken på söndag och säsongen är förstörd. Men det är väl det fantastiska med allsvenskan.

ÖSK var ju 1 mål från att säga till mig "jaha, då var den här säsongen över" idag t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Med den namnmässigt mest anonyma trupp jag sett Djurgården haft på jag vet inte hur länge.

Och vilken tränare sen.

Djurgården skulle för min del kunna dundra rakt ner till superettan faktiskt. Hade knappt blivit förvånad. Har ingen aning vart jag har dom kvalitetsmässigt.

Hyssj....

Men jag håller med dig. Jag är rätt orolig ärligt talat och har svårt att begripa den positiva stämning som varit inför säsongen bland många supportrar. Men som vanligt kommer vi kämpa in i det sista, varje minut och sekund. Vilket borde räcka.
Citera
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag tror Bajen ska vara nöjda med topp tio när säsongen ska sammanfattas. Hybris är vanligt på Söder.
Åslund är väl Gnagare? Och Anteri17 håller på Sirius.

10:a skulle jag vara nöjd med!
Citera
2015-04-08, 23:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Antteri är ju siriussupporter, jag tror som dig att vi slutar runt tionde plats, och om du tror vi har hybris titta på tipstråden för hur allsvenskan slutar så ser du att den enda hybris som finns är hos andra lags supportrar.
Exakt. Vi har absolut ingen hybris resultatmässigt. Själv är jag glad bara vi håller oss kvar och inledningen ser ju klart positiv ut. Vi satsar långsiktigt och den här säsongen måste målet vara att helt enkelt etablera oss i allsvenskan. Vi får inte göra samma misstag som tidigare med skyhög resultatmässig press samtidigt som vi inte har materialet men jag tror inte det är någon risk. Ingen Bajare jag känner tror på riktigt att vi på allvar ska kunna utmana i toppen. Det ligger ett, eller flera år framåt i tiden.
Citera
2015-04-08, 23:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Exakt. Vi har absolut ingen hybris resultatmässigt. Själv är jag glad bara vi håller oss kvar och inledningen ser ju klart positiv ut. Vi satsar långsiktigt och den här säsongen måste målet vara att helt enkelt etablera oss i allsvenskan. Vi får inte göra samma misstag som tidigare med skyhög resultatmässig press samtidigt som vi inte har materialet men jag tror inte det är någon risk. Ingen Bajare jag känner tror på riktigt att vi på allvar ska kunna utmana i toppen. Det ligger ett, eller flera år framåt i tiden.
Japp, och ändå verkar de andra lagens supportrar tro att vi har en gigantisk hybris, har fått svara på ett gäng såna påståenden.

Vi är rätt luttrade efter fem-sex års ökenvandring.
Citera
2015-04-08, 23:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Hyssj....

Men jag håller med dig. Jag är rätt orolig ärligt talat och har svårt att begripa den positiva stämning som varit inför säsongen bland många supportrar. Men som vanligt kommer vi kämpa in i det sista, varje minut och sekund. Vilket borde räcka.

Ja, hur har tongångarna i DIF låtit. Var inne och glodde lite på SF efter Elfsborgs-matchen och då var det ju redan folk som ville ha bort Pelle. Är det majoriteten som vill ha bort PO redan nu eller hur ser ut det?

Jag gillade det lilla jag såg av Sam Johnon. Däremot förstår jag inte vad Falsetas/Walker gör som centralt mittfältspar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in