2015-04-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vilka 3 spelare tycker ni djurgårdare är viktigast för erat lag i år?

Det blir viktigt att hitta rätt mittfältskonstellation. Höie ser jag som en av seriens bästa målvakter, vilket han var ifjol. Att Jawo blir lika bra som för två år sedan och att Johnson levererar.
Citera
2015-04-02, 16:40
Medlem
BarryHeros avatar
Lyssnade igenom hela intervjun med Sebastian Eriksson pga det som skrivits i tråden tidigare. Allt jag hörde var en ödmjuk, välformulerad, målmedveten, reflekterande, och intelligent ung kille som underhöll i alla fall mig i 60 minuter.

Ser inget negativt i att det inte går i ultrarapid när han pratar, kul att han tar tid på sig att komma med ett genomtänkt och ärligt svar istället.
Citera
2015-04-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
klart att bagarn, 75 år, har förstahandsinfo direkt från Malmös uteliv.

Citera
2015-04-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har hört historier om hur oproffsig och lite väl social han har varit utanför planen. Hoppas att han aldrig kommer tillbaka till MFF. Som lagkapten är man lagets ansikte utåt 24/7.

Jag håller med bagarn. Det var helt enkelt fel skit som cirkulerade kring Hamad.

Fylla, party, misshandel, kanske diverse brott kan jag tolerera. Fotbollsspelare har aldrig varit änglar. Det är ok ha lite mörkare saker på sitt samvete.

Men jaga småflickor och skryta om det? Nop.
Citera
2015-04-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Lyssnade igenom hela intervjun med Sebastian Eriksson pga det som skrivits i tråden tidigare. Allt jag hörde var en ödmjuk, välformulerad, målmedveten, reflekterande, och intelligent ung kille som underhöll i alla fall mig i 60 minuter.

Ser inget negativt i att det inte går i ultrarapid när han pratar, kul att han tar tid på sig att komma med ett genomtänkt och ärligt svar istället.

Jag gillar hans personliga inställning och vilja. I Cagliari kom han till träningsanläggningen veckor före de andra för att köra igång. Men samtidigt visade han upp en uppenbar brist i att inte ens vilja förstå kulturen. Skillnaden mot den betydligt smartare Ekdal var stor.
Senast redigerad av Brille68 2015-04-02 kl. 17:50.
Citera
2015-04-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Problemet med att möta Åtvidaberg hemma och komma dit efter en försäsong och cupspel som sett riktigt bra ut på senaste är att allt bara kan gå åt helvete. Förväntningarna ligger på minst tremålsseger, typ. Inte bra.

/feldgrau

Med tanke på att Åtvid har svensk fotbolls sämste taktiker tränarbänken är jag ändå förhållandevis lugn. Naive Roar kommer åka till Göteborg med ambitionen att spela possesionfotboll, och ytorna som lär uppstå kommer våra forwards och yttrar att älska.
Citera
2015-04-02, 21:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Med tanke på att Åtvid har svensk fotbolls sämste taktiker tränarbänken är jag ändå förhållandevis lugn. Naive Roar kommer åka till Göteborg med ambitionen att spela possesionfotboll, och ytorna som lär uppstå kommer våra forwards och yttrar att älska.

Kul detalj jag stötte på om den gode Roar när jag spelade FM för någon dag sen var att jag såg att han hade man management 20

Känns inte helt realistiskt sett till stämningen i HIFs trupp under tiden han var där haha.
Citera
2015-04-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tur då att han är fotbollsspelare och inte politiker eller människorättsaktivist. Känner jag.
Fast nu handlade det om att ni blåvita ville framställa honom som något slags missförstått geni, när det mesta tyder på att han bara är korkad.
Citera
2015-04-02, 22:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Fast nu handlade det om att ni blåvita ville framställa honom som något slags missförstått geni, när det mesta tyder på att han bara är korkad.

Sa jag något som var ens i närheten av det? Jag sa ju själv att han antagligen inte är så jävla smart/litterär. Aldrig påstått att han är något annat än rätt udda/slow i intervjuerna.

Citera
2015-04-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Genomtänkta svar som att; Italienarna är ett konstigt, jag brukar slå sönder saker hemma, lyckades inte skapa något socialt umgänge på några år, förstår inte vad som händer i klubben, alla bara byts ut.... utan att nyansera bilden. Kanske inte skarpaste sillen i stimmet, med det sagt. Han är bra på fotboll, om han är hel, motiverad och..... vansinnigt arg?
Varför lät IFK honom ta intervjun.

Om det är så att han har en diagnos borde det kunnat vara en bättre ingång i intervjun, men jag misstänker att Lundh känt till det i så fall?
Citera
2015-04-02, 23:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Vem? Var? Hur?

/feldgrau
Citera
2015-04-02, 23:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Genomtänkta svar som att; Italienarna är ett konstigt, jag brukar slå sönder saker hemma, lyckades inte skapa något socialt umgänge på några år, förstår inte vad som händer i klubben, alla bara byts ut.... utan att nyansera bilden. Kanske inte skarpaste sillen i stimmet, med det sagt. Han är bra på fotboll, om han är hel, motiverad och..... vansinnigt arg?
Varför lät IFK honom ta intervjun.

Om det är så att han har en diagnos borde det kunnat vara en bättre ingång i intervjun, men jag misstänker att Lundh känt till det i så fall?

Intervjun är väl inget haveri, tycker du överdriver en smula. Sen vet jag inte vad IFK ska göra, säga "nej, du är för korkad Seb, du får inte bli intervjuad."

Den är vad den är, verkligen inte ett bra avsnitt, men sån är väl Seb. Han borde väl däremot kanske tacka nej till intervjuer av den anledningen att han inte gör sig speciellt bra i intervjuer och inte lyckas förmedla en bild av sig själv som något annat än just en fotbollsspelare utan något större djup.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-02 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in