Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Sett honom spela på sistone? Jag såg honom i en turkisk halvlek (för iofs rätt länge sedan), då såg han pigg ut och hade kvar, att göra sin gubbe och bra inlägg. Jag är snarare skeptisk; för jag tror han är för dyr - inte prisvärd. Dessutom tror jag han måste känna fullt förtroende för att blomma. Funkar årets nyförvärv är det tufft att ta en plats.
Nej. Men hans fläng i obskyra icke-klubbar säger väl det mesta. Sen hävdar han ju själv att det inte beror på att han saknat kvalitet - föga förvånande.
Egentligen spelar det ingen roll om han skulle ta en låg lön. Håller han inte måttet så står han bara i vägen för våra egna talanger att ta plats. Det vore fullkomligt idiotiskt att plocka in Martin. Med det sagt så får han gärna återvända i en annan roll i klubben när han har lagt skorna på hyllan. Detta givet att han är kvalificerad för jobbet och inte väljs i egenskap av att han är en gammal kamrat och spelare.
Med det sagt så kommer han säkerligen plockas in i sommar på ett 4-årskontrakt och 120 000 i månaden när Bahoui säljs. Vi har ju en tendens att kasta stålar på gamla polare, så att säga. Snart svänger Jens Andersson förbi igen och leder en ny arbetsgrupp som ska utreda varför marknadssidan fallerar så totalt i klubben. Några år och miljoner senare lämnar han uppdraget för ett bli biträdande sportchef i Al Ittihad, och "utredningen" försvinner från radarn.
Nåväl.