Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
J
Bajen-folk, femma eller ej på Kennedy?
Man kan givetvis bara gå på förra årets insats och då måste man ändå ge Kennedy en femma. Han var viktig i sättet han kunde driva på laget och sig själv. Han slog oerhört smarta passningar och satte frispark på frispark. Håller det i Allsvenskan? Svårt att säga givetvis speciellt med tanke på hur kommer klara tempot. Men hans speluppfattning och stenkoll på fasta situationer kommer skapa många chanser och mål för Bajen öven i år. Det är jag övertygad om.
Svagaste länken i Bajen i år? Samma som förra året skulle jag tro - ingen bredd i backlinjen. Främst höger och vänsterback då. Batan borde vara bra nog och Birkir är bra nog på pappret (har knappt sett honom så det är svårt att säga). Men bakom dem finns ingen egentlig ersättare. Vi har flera som kan spela där men ingen som kommer upp i kvalitet som jag sett.
Jag är lite orolig över Hallenius också. Han gjorde inte speciellt stora avtryck förra säsongen. Det sägs att han dock var påtänkt för detta år. Hittills tycker jag inte han har imponerat särskilt. Tycker han fortfarande lever på gamla meriter. Det gäller att leverera nu.
Och så Hopf som egentligen är oprövad på Allsvensk nivå efter alla dessa år i Superettan. Tycker han bitvis har briljerat (tidigare år) men bitvis sett lite lam ut. Svårt att beräkna hans form efter förra året eftersom han överlag inte hade speciellt mycket att göra. Känner på mig att han antingen kommer gå mycket sämre eller mycket bättre än vad folk förväntar sig.