2015-04-01, 18:20
Avslutad
Grymt med Sweatt!

Hade gärna sett han i Skellefteå men man kan väl inte få allt här i världen. Min största önskan för nästa säsong är fortfarande att Lindström kommer till oss, vet dock inte hur stor den risken är. Någon som vet? Verkar inte gå superduper bra för han där borta. Kanske KHL är mer aktuellt?
Citera
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Bra spelare är sällan billiga.
Sant! Och ni lär ju ha råd, bara gratulera.
Citera
Medlem
Displaceds avatar
Äckligaste jag varit med om på många år.
Citera
2015-04-01, 18:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Äckligaste jag varit med om på många år.

Sten i glashus?
Citera
2015-04-01, 18:27
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Sten i glashus?
Va?
Citera
2015-04-01, 18:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Va?

Ni har väl värvat rätt många Luleå-spelare?
Citera
2015-04-01, 18:29
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Sådant får man inte nämna.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Sant! Och ni lär ju ha råd, bara gratulera.

Jo, förhoppningsvis finns det någon krona över till någon som kan sätta upp spelet i PP också.
Citera
2015-04-01, 18:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Enbart sopor, undantag kanske Enterfeldt och Harju. Ingen i Sweatts kaliber, och ingen under liknande omständigheter.
Citera
2015-04-01, 18:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Rapperswil utnyttjar inte optionsåret med Micke Johansson. Så nu är Leffe där och fiskar.
Färjestad får fylla kylen med kokosbollar så signar han direkt.
Citera
2015-04-01, 18:48
Medlem
loafmasters avatar
Väldigt tydligt att Sweatt bara går för pengarnas skull. Lagen är likvärdiga och spelade båda play-in. Mer speltid kommer han inte få då han fanns i Brynäs förstakedja samt första-PP. Chansen att vinna SM-guld känns inte direkt större i Luleå än i Brynäs. Brynäs lär ha givit honom ett rätt bra bud men Luleå hade lite mer pengar att slänga på bordet. Då gick Sweatt. Som någon skrev tidigare så är jag glad att Rödin stannade och inte Sweatt, som nu visat sina sanna färger. Pengar, pengar, pengar.
Citera
2015-04-01, 18:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Väldigt tydligt att Sweatt bara går för pengarnas skull. Lagen är likvärdiga och spelade båda play-in. Mer speltid kommer han inte få då han fanns i Brynäs förstakedja samt första-PP. Chansen att vinna SM-guld känns inte direkt större i Luleå än i Brynäs. Brynäs lär ha givit honom ett rätt bra bud men Luleå hade lite mer pengar att slänga på bordet. Då gick Sweatt. Som någon skrev tidigare så är jag glad att Rödin stannade och inte Sweatt, som nu visat sina sanna färger. Pengar, pengar, pengar.

De tog lite av budgeten som var på Sweatt och gav dem till Rødin så han stannade. Då blev det før lite før Sweatt som därfør drog.

De sanna färgerna är nog inte mer sanna än så.
Citera
2015-04-01, 18:54
Medlem
Ferross avatar
Brynäs värvar kvantitet från Luleå och Luleå värvar kvalité från Brynäs, det känns helt okej..

Denna var ju lite kul annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Sweatt hade jag däremot gärna sett Osten hugga på, det är en av SHLs bästa spelare, han sitter ju tydligen på 1+1 så det kanske går att lösa?

Citat:
Lol, han sitter ju inte och väntar på ett annat SHL-erbjudande. Det är väl KHL han hoppas få spela i.

Nog med skoj, ruskigt bra värvning av Osten. Som jag skrivit under hela säsongen så är Sweatt en av SHLs absolut bästa spelare, jag har väldigt stora förväntningar på honom.

Lagbygget börjar att se bra ut nu, lite finslipning så borde man absolut vara ett av de lag som slåss om SM-Guldet nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in