Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Extremt tråkigt om det blir så men det tror jag inte. Helt sjukt om man inte lyckas behålla kaptenen och den tillika hårdast arbetande spelaren i serien när man ska satsa på att bli bäst. Bara för osten att betala och se glad ut.

Det finns en gräns för vad en spelare ska tjäna och det gäller alla. Sportchefen måste vara klok med resurserna. Sen är det en oskriven regel att om du vill nå framgång så måste du vara beredd att slakta heliga kor.
Jag vill också ha kvar Chris och en frisk Cam men hur mycket ska de tjäna? 200 000 var? 300 000 var? Hade du bytt Chris och Cam mot säg Pesonen?
Tänk om vi får in spets istället för Bröderna? Vi har även utan dem massor med hjärta och "grit". Det är ju spets vi har saknat. För + 200 000 i månaden så blir poängen dyra när du "bara" gör 30 poäng. Det här är inte alls så solklart som en del vill få det att låta. En del verkar vara beredd att ge vissa spelaren vilken lön som helst.
Man har ju hört "Jag vinner hellre guld med spelare som har hjärta än med legoknektar". Men tänk om alternativet endast är att vinna guld med legoknektar? Väljer man då hellre ett läge där man inte har chans på guldet så länge man har "hjärta"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Displaced
Kanske fortfarande lite förbannad på Luleå Minecrafts och deras jävla skitpengar. Inför lönetak nu.
Skitpengar? Supportrar med hjärta för klubben som dessutom lägger ner privata pengar är det finaste som finns. Annat är det med clowner som Stenbeck och Harkimo - eller Pörssi för den delen.
Sen är det så fel att tidningar och löst folk säger att det är "Minecraft-pengar" som lockat över Sweatt. Det är lika mycket SSAB, LKAB, Coop Norrbotten, alla övriga sponsorer, säsongskortsköpare, biljettköpare, souvenirköpare och så vidare som bidrar till Luleå Hockeys ekonomi.