Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Hur många gånger har du sett Fagge tappa pucken vid blålinjen - i powerplay - den här säsongen? Jag har då sett det alldeles för många gånger. Killen har fått sina chanser men är inte där riktigt än. Han har kapaciteten att bli en SHL-spelare i framtiden - helt klart - och det gäller för Fagge att få mycket istid.
Kom ihåg att killen bara är 22 år gammal. Lite är det en hets i Sverige idag att du ska vara etablerad när du är 20 men så funkar det ju inte. Det är ju väldigt få spelare som har en spikrak väg till SHL från J20. Det är i regel de framtida NHL-spelarna som kliver direkt in i SHL.
Fagge är väl kanske ingen back som i nuläget ska spela 18-20 minuter per match (vilket han ska göra för att utvecklas optimalt) om man vill vinna SM-guld, men då ska för i helvete inte Nagander göra det! Jag är snabbare på rören baklänges och i fyllan än vad Naga är. Riv kontraktet. Hans +/- stats är så oerhört vilseledande.
Nåja, vad det verkar hade väl Fagge fått ett erbjudande men tackat nej - eller har jag tolkat det fel?