2015-04-22, 20:25
Medlem
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ericsson-kan-tanka-sig-spel-i-andra-lag/

Vad tror ni, framförallt SAIK supportrarna? Får vi se Jimmie i något annat lag? Vore väl en drömspelare för alla lag.
Citera
2015-04-22, 20:58
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Modo vill behålla Skröder, Skröder vill stanna. Låter underbart, bara hoppas dom kommer överens också.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-vill-behalla-per-age-skroder#Ishockey
Citera
2015-04-22, 21:01
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Färjestad har mest eget kapital, högst spelarbudget och den billigaste truppen!

Sen vet jag inte om jag skulle ta Dick som en jättebra källa. Varför skulle han hänga ut Micke?

Dick brukar skoja till det på twitter så just hans tweet ska man kanske inte ta på allvar.
Citera
2015-04-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ericsson-kan-tanka-sig-spel-i-andra-lag/

Vad tror ni, framförallt SAIK supportrarna? Får vi se Jimmie i något annat lag? Vore väl en drömspelare för alla lag.

Spel för galleriet från hans sida, hans sätt att få ett bra bud från SAIK.
Citera
2015-04-22, 21:06
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN

Expressen tolkar konstigt. Personligen tror jag han blir kvar i KHL.
Citera
2015-04-22, 21:20
Medlem
Hur bra är Thoresen?(Förutom att hans lag vann KHL). Har ingen koll på honom om jag ska vara ärlig. Folk tror vi kommer klara oss undan kval nu..vi har fortfarande ingen bra trupp och några i styrelsen måste bort.
Citera
2015-04-22, 21:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Hur bra är Thoresen?(Förutom att hans lag vann KHL). Har ingen koll på honom om jag ska vara ärlig. Folk tror vi kommer klara oss undan kval nu..vi har fortfarande ingen bra trupp och några i styrelsen måste bort.

Thoresen är väl typ topp 10 av spelare som spelar i europa. På pappret seriens bästa spelare! Vi har gjort flera värvningar av högsta klass: Thoresen, Anderson, Sallinen och Hultström. Sen är Brodin och Press två bra värvningar också.
Vårt unga lag har förmodligen blivit ett år bättre. Spelare som Sörensen, Ljungh, Rundqvist och massa backar borde ta ett steg till.

Klart vi ska undvika kval med detta lag. Är nöjd om vi kommer runt plats 5-7.

Vilka i styrelsen ska bort tycker du? Tycker förutom MAckan-gate de har gjort ett grymt jobb. Massa bra värvningar, typ 5 mille plus(samtidigt som de flesta elitserielagen går minus), bra juniorverksamhet, ett damlag som gått upp i högsta serie, mycket publik. Tycker det känns väldigt positivt i hockeyn just nu!
Senast redigerad av JoshTee 2015-04-22 kl. 21:35.
Citera
2015-04-22, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Ingen vidare bra spelare med primitiv skridskoåkning och spelstil som numera dessutom är till åren kommen. Man kan väl säga att hans lag vann KHL trots honom. Att vi sedan har galen norrman på forumet som hajpar upp skräpet ska du inte fästa någon betydelse vid. Blir kvalspel för DIF nästa säsong och troligen så ryker man.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-22 kl. 21:52.
Citera
2015-04-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Saftig lön för Micke Johansson https://twitter.com/dickaxelsson/status/590823065149382656

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Låter ju som en fantasilön. Bränner kommunens pengar i Loob ficka så mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lönen stämmer inte, FBK betalar aldrig höga löner, aldrig.

Inte enligt expertisen här iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Färjestad har mest eget kapital, högst spelarbudget och den billigaste truppen!

Sen vet jag inte om jag skulle ta Dick som en jättebra källa. Varför skulle han hänga ut Micke?

Och Anton Hedman har bättre betalt i Luleå än Johansson har. Hedman lämnade trotts allt Luleå för pengarna i Karlstad och nu vänder han tillbaka för pengarna i Luleå!

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han helgarderar.

Om Salmela fortsätter i FBK är allt bra, om han flyttar kan Leffe säga att det kostade för mycket.

Salmela väntar på att få en Niskala lön i Frölunda. Och 100% säkert att han kommer skriva på för Frölunda.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-22 kl. 22:14. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-04-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Thoresen är väl typ topp 10 av spelare som spelar i europa. På pappret seriens bästa spelare! Vi har gjort flera värvningar av högsta klass: Thoresen, Anderson, Sallinen och Hultström. Sen är Brodin och Press två bra värvningar också.
Vårt unga lag har förmodligen blivit ett år bättre. Spelare som Sörensen, Ljungh, Rundqvist och massa backar borde ta ett steg till.

Klart vi ska undvika kval med detta lag. Är nöjd om vi kommer runt plats 5-7.

Vilka i styrelsen ska bort tycker du? Tycker förutom MAckan-gate de har gjort ett grymt jobb. Massa bra värvningar, typ 5 mille plus(samtidigt som de flesta elitserielagen går minus), bra juniorverksamhet, ett damlag som gått upp i högsta serie, mycket publik. Tycker det känns väldigt positivt i hockeyn just nu!

Bort med Karel direkt och kanske KG.
Citera
2015-04-22, 22:59
Medlem
von_Ss avatar
LIF Live imorn från Ludvika. Kan väl bara betyda en sak

Känns bättre och bättre hela tiden nu.
Citera
2015-04-22, 23:03
Medlem
Displaceds avatar
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/22/karlskrona-varvar-fran-brynas/

David Westlund till KHK. Ingen man kommer sakna direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in