2015-04-01, 18:58
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
De tog lite av budgeten som var på Sweatt och gav dem till Rødin så han stannade. Då blev det før lite før Sweatt som därfør drog.

De sanna färgerna är nog inte mer sanna än så.
Hur vet du att pengarna som gick till Rödins löneökning var budgeterade till Svätt?

Kul att se glädjen hos Luleå trots att man blev nobban av #1, bra att man kan glädja sig åt det lilla man får!
Citera
2015-04-01, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Väldigt tydligt att Sweatt bara går för pengarnas skull. Lagen är likvärdiga och spelade båda play-in. Mer speltid kommer han inte få då han fanns i Brynäs förstakedja samt första-PP. Chansen att vinna SM-guld känns inte direkt större i Luleå än i Brynäs. Brynäs lär ha givit honom ett rätt bra bud men Luleå hade lite mer pengar att slänga på bordet. Då gick Sweatt. Som någon skrev tidigare så är jag glad att Rödin stannade och inte Sweatt, som nu visat sina sanna färger. Pengar, pengar, pengar.

Ja, det är väl inte så konstigt. Vad hade du förväntat dig?

Samt, vad hade du gjort själv om du fick ett jobberbjudande som gav dig en otrolig lönehöjning för att utföra samma typ av jobb fast på annan ort? Svaret är nog rätt enkelt och du hade nog gjort samma val.
Citera
2015-04-01, 19:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
De tog lite av budgeten som var på Sweatt och gav dem till Rødin så han stannade. Då blev det før lite før Sweatt som därfør drog.

De sanna färgerna är nog inte mer sanna än så.

Självklart erbjöd Brynäs Sweatt precis lika mycket som Rödin får. Helt säkert att Luleå bjöd högre och att det var som var viktigt för Bill. Tråkigt, men sant. Hade han gått till Skellefteå hade jag haft klart mer förståelse för att han bröt. Men till Luleå? Nej, det väger inte så mycket tyngre än Brynäs.
Citera
2015-04-01, 19:12
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Hur vet du att pengarna som gick till Rödins löneökning var budgeterade till Svätt?

Kul att se glädjen hos Luleå trots att man blev nobban av #1, bra att man kan glädja sig åt det lilla man får!

Ja, det känns verkligen hemskt att en av SHLs bästa spelare ska spela för Luleå i minst två år..
Citera
2015-04-01, 19:13
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Brynäs värvar kvantitet från Luleå och Luleå värvar kvalité från Brynäs, det känns helt okej..

Denna var ju lite kul annars.

Nog med skoj, ruskigt bra värvning av Osten. Som jag skrivit under hela säsongen så är Sweatt en av SHLs absolut bästa spelare, jag har väldigt stora förväntningar på honom.

Lagbygget börjar att se bra ut nu, lite finslipning så borde man absolut vara ett av de lag som slåss om SM-Guldet nästa säsong.
Lätt att värva bra när man har tiotals minecraft-miljoner för att köpa legoknektar. Det ni har fått är just en spelare som tydligen sätter lönen före allt annat, jag önskar honom och er jävla pengastinna skitklubb all sportslig olycka under kommande säsonger.

Självklart är jag bitter som fan just nu men samtidigt är det skönt att Sweatts sanna legoknektsmetalitet trädde fram, att vi fick behålla Rödin känns betydligt mer värt på längre sikt.
Citera
2015-04-01, 19:15
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen

Det var väl inte så lite? En av serien bästa spelare typ.
Att man fick nobben av Pesonen får man ta, Skellefteå har ekonomiska muskler som Luleå inte kunde matcha.
Citera
2015-04-01, 19:15
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Ja, det är väl inte så konstigt. Vad hade du förväntat dig?

Samt, vad hade du gjort själv om du fick ett jobberbjudande som gav dig en otrolig lönehöjning för att utföra samma typ av jobb fast på annan ort? Svaret är nog rätt enkelt och du hade nog gjort samma val.

Nej, valet är inte självklart. Hade jag tjänat 250 000:- på ett företag jag arbetat för ett par år där jag trivdes väldigt bra med arbetskamraterna så hade det krävts väldigt mycket för att jag skulle byta företag. Inte bara 50 000:- mer i månaden t.ex. Pengar är verkligen inte allt när man tjänar de summor som dessa spelare gör.
Citera
2015-04-01, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Nej, valet är inte självklart. Hade jag tjänat 250 000:- på ett företag jag arbetat för ett par år där jag trivdes väldigt bra med arbetskamraterna så hade det krävts väldigt mycket för att jag skulle byta företag. Inte bara 50 000:- mer i månaden t.ex. Pengar är verkligen inte allt när man tjänar de summor som dessa spelare gör.

Jo, det är förvisso sant. Du har helt rätt i det du säger men pengarna styr enormt i den här sporten samt att man kan väl ha en förståelse för att folk vill testa på något nytt.

Men som någon annan skrev, att han går till Luleå istället för Brynäs är en aning märkligt. Fick han verkligen en sån stor löneskillnad att det inte fanns något att tveka om, eller låg andra grunder bakom beslutet?
Citera
2015-04-01, 19:24
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Brynäs värvar kvantitet från Luleå och Luleå värvar kvalité från Brynäs, det känns helt okej..

Denna var ju lite kul annars.
Skitkul. Ja, jag hade högre tankar om Sweatt och tog honom inte som en sådan här person. Han satt trots allt på 1+1 och i min värld hade man gjort allt för att lösa det. Buden hade ju inte varit färre nästa år och Brynäs visade upp ett lovande spel mot slutet som han kunde varit med och bygga vidare på. Nåja, nu vet Luleå Minecrafts vem de har att göra med.
Citera
2015-04-01, 19:26
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Jo, det är förvisso sant. Du har helt rätt i det du säger men pengarna styr enormt i den här sporten samt att man kan väl ha en förståelse för att folk vill testa på något nytt.

Men som någon annan skrev, att han går till Luleå istället för Brynäs är en aning märkligt. Fick han verkligen en sån stor löneskillnad att det inte fanns något att tveka om, eller låg andra grunder bakom beslutet?
Pengarna styr i alla branscher, bra folk kostar pengar. Tror nog att den tidigare teorin om att Rödins kraftigt fördyrade kontrakt gjorde att man inte kunde ha Sweatt kvar (han var jagad av flera klubbar). Helt självklart och löjligt att grina om det här av BIF-fans.
Och, Luleå kanske tappar Abbotts nu när man har en annan dyr spelare som urholkar löneutrymmet.
Citera
2015-04-01, 19:26
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det var väl inte så lite? En av serien bästa spelare typ.
Att man fick nobben av Pesonen får man ta, Skellefteå har ekonomiska muskler som Luleå inte kunde matcha.
Han såg ut att vara en av ligans bästa spelare när han spelade i en av ligans bästa kedjor, med två mer kompletta kedjekamrater skall tilläggas. Att Svätt var bort de sista matcherna märktes knappt, i alla fall inte offensivt.

Nej skall man ha in en spelare som skall spela tillsammans med Rödin-Scott så finns det minst lika bra spelare för billigare pengar.

Dessutom var inte Sweatt tillräckligt bissvälig att möta, skulle vara lite mer Boforsare i honom om man säger så...
Citera
2015-04-01, 19:30
Medlem
Embas avatar
Denna deal lär ju göra Sweatt ekonomiskt oberoende.

Men som någon annan skrev. Undrar om han kan anpassa sig till den anti-hockey som bedrivs där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in