Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
(Hoppar in litet i debatten eftersom den vaknat till liv igen även om jag är rätt trött på den och tycker att det räcker med en annan tråd som vägrar somna in.)
Fortfarande gäller samma sak. Sluta ljug eller radera ditt konto.
Fram tills dess kommer vi att se ett rent nöje med att krossa dina lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Mja, du hade inte ett säkert utpekande från alla vittnesmål om en injektion i samband med döden. Så gott som alla mindes dock någon slags injektion, alla kunde dock inte säkert placera den i samband med döden, vilket kanske krävdes för att åklagaren skulle kunna ha påtaglig nytta av dessa vittnesmål.
I själva verket så talar dessa vitnessmål om att flickan fick en spruta som var under 10 ml (domen sid 52-53) samt inte innehöll tiopental (sid 31).
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Det som vittnesmässigt var det främsta argumentet mot läkaren var läkarens eget vittnesmål i polisförhören om att hon OANVÄND destruerat den 10 ml tiopentalspruta hon haft på sjuksalen. Och om det då fanns en tiopentalmängd i blodet på babyn som inte gick att bortförklara skulle läkaren p g a detta ha legat risigt till.
Det har förklarats för Pcuri rätt många gånger nu att det inte är något brottsligt alls i att förbereda mediciner. Att ge dem i syfte att skada är brottsligt men då vitnessmålen säger att flickan inte har fått någon sådan spruta (sid 5-2-53 som sagt) så kan vi återigen konstatera att Pcuri återigen hellre ljuger än att acceptera fakta.
Likaså "glömmer" han återigen att minsta teoretiska dos för en levande flicka var en 20 ml spruta. (tex sid 65)
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Nu hittade dock tingsrätten en bortförklaring. En fejkad bortförklaring. Man låtsades som att ett eventuellt spädningsfel hos finska RMV, som bekräftade svenska RMV:s mätvärde för tiopental, kunde ha varit typ obegränsat. I själva verket var det dock max 5,26 gånger (se mina tidigare inlägg). Och det räcker inte. Då kapar man bara ner tiopentalhalten till 2000 / 5,26 = 380 mikrogram/gram. Ingen har hittills hävdat att jag räknat fel här. Tingsrätten låtsades dock att inget sådant här maximalt teoretiskt spädningsfel fanns utan låtsades som att det teoretiska spädningsfelet i Finland kunde ha varit obegränsat och att ingen högre halt än 10 mikrogram/gram liksom var vetenskapligt bevisat (man struntade också i att kurvorna slog i taket på det ospädda materialet och indikerade ett värde skyhögt över 10 mikrogram/gram).
Rent fabulerande från PCuri:s sida igen. Vad rätten har konstaterat är att åklagarens påstående inte går att bevisa och därmed kan det inte godtas.
Vad Pcuri "glömmer" den här gången är att provet för det första inte är taget i enlighet med gällande instruktioner, det är sen analyserat på ett icke kalibrerat instrument som dessutom hade flyttats.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Jag trodde själv, trots vad jag själv ansåg om bevisningen, att åklagaren p g a mediatrycket inte skulle tordas överklaga om tingsrätten friade. Och så blev det.
Eller så kan man ta Åklagarens egna ord där han konstaterar att han inte har tillräcklig bevisning för att kunna få en fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Jag skulle här vilja påpeka att svenska RMV inte ändrat sig om det mätvärde man kom fram till. Finska RMV har inte ens tillfrågats. Rättens/Socialstyrelsens oberoende expert Mörland har heller inte ändrat sig (han ansåg att babyn hade fått i sig en tiopentaldos av storleksordningen 2000 mikrogram/gram).
Och så var det dags att ljuga och Förfalska Mörlands vitnessmål igen då.
Åklagarvittnet Mörland (domen sid 6) sa att att han uppskattade felet till 25% och att felmarginalen var en ren gissning.
Finska RMV har aldrig någonsin analyserat något bevismatrial utan enbart Blodpuddingen från Svenska RMV och det kvittar fortfarande hur många gånger man analyerar ett bristfälligt matrial, man får aldrig ut en korrekt analys ur det ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
(För den som mellan tummen och pekfingret vill bilda sig en uppfattning om vad det här fallet handlar om vill jag också upplysa om att man hade mätt upp en 10 ggr högre morfinhalt än vad morfininfusionerna enligt journalerna borde ha gett. Ingen specifik gärningsman kunde dock knytas till detta och Mörland var beredd att pruta ner siffran 10 ggr en hel del.)
Nästa lilla försök från PCuri att förfalska. För att det ska finnas en gärningsman måste ett brott ha begåtts. Det har det inte gjort i den här delen heller.
För det första så var inte Mörland villig att pruta. han konstaterar att man inte kan dra några slutsatser av ett uppmätt värde efter döden. För det andra kvittar det fullständigt vad det står i en journal, det är ett stöd för en behandlande läkare. inget styrande dolument