2015-03-26, 16:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nån som tyckte 1an var bra men tyckte 2an var dålig?

Tyckte att ettan var en bra rysare och bättre än originalfilmen medan tvåan är bland det sämsta som kom förra året.
Citera
2015-03-26, 16:44
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Vem är det på din avatar? Känner igen den som fan
Det är HK-actionlegendaren Michiko Nishiwaki.
Citera
2015-03-26, 22:13
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Finns det nå roliga skräckfilmer?

Typ seriös skräck men ändå med en stor mängd humor? Ingen parodi alltså utan seriös skräck.

Blir bara illa till mods om det är skräck i 100%, men känner för att se nån skräck nån kväll framöver.
Housebound
http://www.imdb.com/title/tt3504048/

Inte sån dagishumor som i scary movie i alla fall.
Citera
2015-03-27, 09:32
Medlem
emma80s avatar
Skandal att It Follows tramsas bort av SF. I och för sig bra att den går upp, men den borde fått betydligt större spridning. Nyligen The Babadook och nu denna, bägge hyllade av svenska kritiker 2015 och bägge i skymundan på biodukarna. Får hoppas att SF tänker om nu, efter dessa båda.

4,0 på kritiker.se nu http://kritiker.se/film/it-follows/
Dessutom 4/5 av både tv4 och svt i morgonprogrammen.
Citera
2015-03-27, 16:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
4,0 på kritiker.se nu http://kritiker.se/film/it-follows/
Dessutom 4/5 av både tv4 och svt i morgonprogrammen.

Även en fyra av Helena Lindbladh i Dagens Nyheter, och de brukar ju inte hylla skräckfilm, förutom Fredrik Strage som gav The Babadook en femma.

Jag har ju turen att bo i Stockholm så ska se den imorgon kväll.
Citera
2015-03-27, 16:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Även en fyra av Helena Lindbladh i Dagens Nyheter, och de brukar ju inte hylla skräckfilm, förutom Fredrik Strage som gav The Babadook en femma.

Och Lindblad är ju en svårartad frankofil som bara brukar lyfta dramer från ostarna och vinets hemland. Var helt säker på att Strage skulle recensera den här men han fick tydligen The Voices på sin lott, vilken också verkar rätt spännande.
Citera
2015-03-27, 16:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och Lindblad är ju en svårartad frankofil som bara brukar lyfta dramer från ostarna och vinets hemland. Var helt säker på att Strage skulle recensera den här men han fick tydligen The Voices på sin lott, vilken också verkar rätt spännande.

Ja exakt, därför blev jag så förvånad över att hon recenserade den och gillade den så pass mycket, och The Voices är en trevlig svart komedi!
Citera
2015-03-27, 17:48
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ja exakt, därför blev jag så förvånad över att hon recenserade den och gillade den så pass mycket, och The Voices är en trevlig svart komedi!

Håller med. The Voices var en liten överraskning som var en bra svart komedi film.
Citera
2015-03-27, 17:55
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Härligt! Du får återkomma med omdöme efteråt, jag har sett några klipp från den och blev riktigt jävla nyfiken och peppad. Jag får väl snällt vänta tills den finns ute på blu-ray eller väldigt bra version att dra ner.
Citera
2015-03-27, 17:59
Medlem
Fjantors avatar
Nån som sett The Atticus Institute.?
http://www.imdb.com/title/tt3280916/
Citera
2015-03-27, 18:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Härligt! Du får återkomma med omdöme efteråt, jag har sett några klipp från den och blev riktigt jävla nyfiken och peppad. Jag får väl snällt vänta tills den finns ute på blu-ray eller väldigt bra version att dra ner.

Ja, återkommer på söndag morgon då med omdöme.
Citera
2015-03-27, 19:09
Medlem
TheShapes avatar
Tänkte ge A Girl Walks Home Alone at Night en chans som dagen-efter-rulle imorgon. Bara tanken på en iransk(!) vampyrrulle känns nästan lite för kittlande för sitt eget bästa, och kan sluta lite hur som helst (men 7.2 på IMDB talar åtminstone till förhoppningen att det inte är genuint skräp). Någon som har hunnit se den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in