2015-05-22, 22:59
Medlem
Carnage.s avatar
Nu har jag också sett The Human Centipede 3. Det enda jag egentligen orkar säga är att Tom Six borde låsas in någonstans. Att göra så här besinningslöst usla filmer borde vara olagligt. Han besitter absolut noll talang. Två käftsmällar och en isoleringscell skulle göra susen.

Kommer kännas så obeskrivligt skönt att vakna upp imorgon, och veta att jag inte är Tom Six. Veta att jag inte är ansvarig för The Human Centipede 3: Final Sequence. Underbart!
Citera
2015-05-23, 00:03
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Nu har jag också sett The Human Centipede 3. Det enda jag egentligen orkar säga är att Tom Six borde låsas in någonstans. Att göra så här besinningslöst usla filmer borde vara olagligt. Han besitter absolut noll talang. Två käftsmällar och en isoleringscell skulle göra susen.

Kommer kännas så obeskrivligt skönt att vakna upp imorgon, och veta att jag inte är Tom Six. Veta att jag inte är ansvarig för The Human Centipede 3: Final Sequence. Underbart!

Usch. Jag tänker inte ens se den där! 2an var ju så hutlöst jävla kass så en 3a lär ju ta priset i Uselhet. Tycker f.ö att de där filmerna inte alls är värda uppmärksamhet öht egentligen. Ändå har jag sett båda jaja.. men det är tack vare er det. Man måste ju se för att hänga med. Helvete.
Citera
2015-05-23, 00:59
Medlem
Lotsos avatar
Poltergeist (2015)

En familj blir besökta av spöken i deras hem. Först verkar andarna vänliga, och flyttar mest runt objekt i huset för skojs skull, men det hela tar en otäck vändning när spökena börjar terrorisera familjen och kidnappar den yngsta dottern.

Ska jag verkligen sitta här och skriva att jag är förbannad att där är en Poltergeist remake, när jag sedan också går och betalar för att se den? Det kändes ganska väntat att detta skulle inträffa förr eller senare. Själv är jag förvånad det faktiskt tog så här lång tid ändå.
Kanske är det för att jag såg Demonic innan idag, men jag kan inte säga detta är en skitfilm. Så långt kan jag inte gå, men det är fortfarande en film som inte är bra någonstans.

I ärlighetens namn är där inte mycket att säga här. Det är nästan scen för scen kopia utav originalet bara de har gjort en snabb version ungefär. Lite som en "best of" från originalet och gjort om.
Problemet är att filmen inte är läskig och känns bara mer konstig och absurd vid ett par scener än läskig. Något originalet faktiskt var vid sina tillfällen.
Här får vi en scen med en datagjord ekorre, ett trädskåp med en massa clowndockor och nästan varje scen innehåller något CGI.

Vad som gjorde originalet så fantastisk var delvis d fanatiska praktiska effekterna. De var unika och bra för dess tid och riktigt imponerande som trädet och skelettscenen var rent ut sagt läskig, med tanke på att det är riktiga människoskelett.
Då hjälper det inte att du fyller ut dina scener med dålig CGI och bara gör en spökfilm i mängden bland dagens skräckfilmer. När Poltergeist kom ut 1982 var det något nytt och unikt för skräckgenren. Man hade inte riktigt sett det förr och tack vare Spielberg och hans touch på det hela blev det något extra. Men sedan dess har dessa filmerna kommit ut i daglig ström i skräck genren. Denna kommer inte utmärka sig från andra skräckfilmer.

En positiv sak med filmen är Sam Rockwell. Men det är bara för att Sam Rockwell alltid är bra oavsett kvalitén på filmen. Han är ljuset i filmen och varje gång han är med underlättar tittningen något enormt. Desvärre så dansar han inte.
Där av även den anledningen kan jag inte hata filmen då Sam Rockwell åtminstone spelar huvudrollen i den. Och han spelar rollen ungefär som om han spelar sina andra roller, sig själv typ med andra ord.

I sin helhet har jag ärligt talat inte mycket mer att säga om filmen. Jag har redan skrivit en recension på 1982-versionen så där får ni hälften med. Då det är en scen för scen nedklippt "best of" version utav originalet.
Filmen är fylld med CGI som inte ens ser trovärdig ut, vilket gör att filmen tappar gnistan helt, blir en i mängden utav alla andra skräckfilmer och är inte läskig för fem öre.
Jag hatade inte filmen, men i slutändan ser jag absolut ingen poäng med filmens existens överhuvudtaget. Mer än att casha in på genren.
Men den var mer tålmodig än Poltergeist III... Ja det är lite som att jämföra Superman Returns med Superman IV.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1029360/?ref_=hm_otw_t1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=fhr8d1yxSP8
Citera
2015-05-23, 03:06
Medlem
357.Magnums avatar
Såg precis 1408 för andra gången och förstår den fortfarande inte... någon vänlig själ som vill berätta vad som egentligen händer med den stackars saten? Blir inte klok på denna. Kanske är det bara rummet som jävlas men filmen känns mer komplicerad än så.. Jag måste ha missat något?
Citera
2015-05-23, 20:19
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Poltergeist (2015)

Insidious kändes redan som en Poltergeist-remake på många sätt, så denna är beyooooond onödig.
Citera
2015-05-23, 20:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Insidious kändes redan som en Poltergeist-remake på många sätt, så denna är beyooooond onödig.

Ungefär ja. Men jag gillar Insidious (ettan, inte tvåan!). Delvis för att James Wan vet hur man använder jump-scares samt de läskiga stunderna i den filmen består inte av jump-scares. Fast då är aldrig jump-scares läskiga...

Fan vad flummigt svar, hoppas du förstår vad jag menar. Liksom scenerna när någon går utanför fönstret eller någon är bakom barnvaggan. Sådana scener anser jag är läskigt i filmer.
Citera
2015-05-23, 23:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu är jag ännu mer sugen på att se den mänskliga tusenfotingen 3. Tom sitter säkerligen och myser åt sin etta i metascore någonstans och skrattar för sig själv.
Citera
2015-05-24, 00:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ungefär ja. Men jag gillar Insidious (ettan, inte tvåan!).

Själv tyckte jag att tvåan var snäppet bättre, men båda är rätt kassa!
Citera
2015-05-24, 01:37
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv tyckte jag att tvåan var snäppet bättre, men båda är rätt kassa!

Likt förbannat kommer jag och min vän gå och se 3an när den kommer ut. Mest för vi hoppas den är i samma liga som tvåan med hur dålig den är så man kan skratta åt den. Då hjälper biopubliken något enormt, trots en massa tonåringar. Har faktiskt inte varit i en visning än så länge där tonårspubliken stört.
Så hoppas 3an är i samma liga så jag och vännen kan sitta där och skratta åt den.
Citera
2015-05-24, 19:46
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:

Har sett otroligt kassa filmer genom åren, men den här tog verkligen hem

första priset som den sämsta skiten jag någonsin har sett

Vad fan har jag just bevittnat egentligen???
Citera
2015-05-24, 20:15
Medlem
emma80s avatar
Jag köpte The Human Centipede 1 och 2 i någon slags dubbelpack billigt på dvd en gång i tiden, tror det var i en av alla Ginzas 10- eller 20-kronorsreor.

Jag hade hört och läst så mycket om första filmen, hur vidrig den var m.m., men den var en besvikelse. Inte äcklig, mer bara jaha, var detta allt?. Andra filmen var bara en enda lång axelryckning.

Den tredje lär jag aldrig offra av min tid på. Å andra sidan har jag sagt så om andra filmer tidigare, men nu tänkte jag fullfölja det löftet.

Nej, fy fan.
Citera
2015-05-24, 20:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Den tredje lär jag aldrig offra av min tid på. Å andra sidan har jag sagt så om andra filmer tidigare, men nu tänkte jag fullfölja det löftet.

Ibland önskar jag att jag såväl också kunde göra det men har någon form av tourrettes eller OCD som inte möjliggör det, måste se allt nytt på skräckhimlen som dyker upp, men ibland blir man ju överraskad och kommer över "hidden gems".

Imorgon borde jag få hem Horsehead så den ska jag se och kommer återkomma med mina synpunkter på den sen med, önskar bara att jag kunde hitta Making Of med eng subs... !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in