2015-03-27, 19:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Tänkte ge A Girl Walks Home Alone at Night en chans som bakisrulle imorgon. Bara tanken på en iransk(!) vampyrrulle känns nästan lite för kittlande för sitt eget bästa, och kan sluta lite hur som helst (men 7.2 på IMDB talar åtminstone till förhoppningen att det inte är genuint skräp). Någon som har hunnit se den?

Inte sett den själv ännu men ligger på datorn, dock lyfte Isabella på SubDVD ett varningens finger för den förut minns jag.
Citera
2015-03-27, 19:16
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Tänkte ge A Girl Walks Home Alone at Night en chans som dagen-efter-rulle imorgon. Bara tanken på en iransk(!) vampyrrulle känns nästan lite för kittlande för sitt eget bästa, och kan sluta lite hur som helst (men 7.2 på IMDB talar åtminstone till förhoppningen att det inte är genuint skräp). Någon som har hunnit se den?

Jag har inte sett den, men tack för tipset. Bilderna från filmen på IMDB ser skitläckra ut. Det verkar vara en amerikansk produktion, men inspelad på persiska. Och den är benämnd "The first Iranian vampire Western", tydligen.

Måste ses.
Citera
2015-03-27, 19:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det verkar vara en amerikansk produktion, men inspelad på persiska.

Fransk-iransk har jag läst till mig.
Citera
2015-03-27, 19:39
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte sett den själv ännu men ligger på datorn, dock lyfte Isabella på SubDVD ett varningens finger för den förut minns jag.
Apropå SubDVD, ska dom stänga eller var den gigantiska rean ett sätt att rensa hyllorna?!
Raaki kanske vet?
Citera
2015-03-27, 19:46
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fransk-iransk har jag läst till mig.

Wikipedia kallar den "American film". Fast Wikipedia är ju Wikipedia.
Citera
2015-03-27, 19:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Inspelad i Taft , Kalifornien. Så hyfsat amerikansk jo
Citera
2015-03-27, 20:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Apropå SubDVD, ska dom stänga eller var den gigantiska rean ett sätt att rensa hyllorna?!
Raaki kanske vet?

Japp, stänger tyvärr i sommar, de säljer ut allt i butiken just nu.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inspelad i Taft , Kalifornien. Så hyfsat amerikansk jo

Jaha, fan vad tråkigt, jag hade hoppats på en hel iransk produktion med samproduktion med Frankrike.
Citera
2015-03-27, 20:29
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nån som sett The Atticus Institute.?
http://www.imdb.com/title/tt3280916/

bump.
Citera
2015-03-28, 00:03
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
bump.
Japp, det verkar vara som att vissa älskar den vissa hatar den. Mycket dokumentär-stuk som gör den väldigt långdragen men det är väl lite det som är meningen, ingen film gjord för att man skall sitta på helspänn hela filmen direkt. Hur som helst så var den sevärd för mig iaf, inte för min flickvän dock.

Jag ger den 4/10.
Citera
2015-03-28, 11:14
Medlem
Tjyvass avatar
A Girl Walks Home Alone at Night var jävligt snyggt filmad men saknade djup som matchade ambitionerna.

Då var The Voices en muntrare historia, eller för att prata Hollywood-språk; en blandning mellan May och The Young Poisoner's Handbook.
Citera
2015-03-28, 12:51
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
A Girl Walks Home Alone at Night var jävligt snyggt filmad men saknade djup som matchade ambitionerna.

Då var The Voices en muntrare historia, eller för att prata Hollywood-språk; en blandning mellan May och The Young Poisoner's Handbook.

Trist. Var den åtminstone läskig?
Citera
2015-03-28, 13:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

May är ju riktigt bra på tal om inget, såg den på bio då det begav sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in