2015-03-25, 13:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Det är ju en kommisions sak att bevisa inte min. Jag har inte de möjligheterna. Jag kan dock titta på en kommisions rapport och lägga en åsikit om innehållet. Jag har ju pekat ut många saker jag tycker är orimliga. Alla de truthers som ni gnäller på har gjort långt mer än sin medborgerliga plikt och betydligt mer undersökning än vad ni gjort. Problemet är att om dessa inte hade gjort detta hade det inte funnits något alls. Våra makthavare är korrupta spelare som aldrig kommer sluta om inte nån sätter ner foten. Ni verkar uppskatta dessa individer och hysa en avsky mot de som försöker avslöjja dem.

Nej, du har sagt att kommission report är falsk och vinklad, att den mörkar viktiga delar etc men vägrat peka ut vad som är mörkat eller felaktigt i rapporten.
Citera
2015-03-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, du har sagt att kommission report är falsk och vinklad, att den mörkar viktiga delar etc men vägrat peka ut vad som är mörkat eller felaktigt i rapporten.

Ja den tillfredställer inte mig. Tyckte du att de fick tid, resurser och tog med alla data? Och om du nu kan hålla med om att där finns brister. Varför gör man inte en sådan undersökning ordentligt? Det handlar ju trots allt om en händelse som startat krig, massövervakning, eftergifter av friheter och startandet och isis och en massa annan radikalisering.

Svaret är självfallet att man hade saker att dölja och ville begränsa kommissionens möjligheter att undersöka.
Citera
2015-03-25, 14:21
Medlem
Thurizas-09s avatar
felpost
Citera
2015-03-25, 14:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja den tillfredställer inte mig. Tyckte du att de fick tid, resurser och tog med alla data? Och om du nu kan hålla med om att där finns brister. Varför gör man inte en sådan undersökning ordentligt? Det handlar ju trots allt om en händelse som startat krig, massövervakning, eftergifter av friheter och startandet och isis och en massa annan radikalisering.

Svaret är självfallet att man hade saker att dölja och ville begränsa kommissionens möjligheter att undersöka.

Det börjar bli pinsamt tydligt att du inte har något som helst konkret att bidra med i den här diskussionen. Du sysslar inte med något annat än närmast religiösa trosyttringar, utan förmåga att uttrycka några som helst skäl för varför vi ska din blinda tro på allvar.

Trist.
Citera
2015-03-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det börjar bli pinsamt tydligt att du inte har något som helst konkret att bidra med i den här diskussionen. Du sysslar inte med något annat än närmast religiösa trosyttringar, utan förmåga att uttrycka några som helst skäl för varför vi ska din blinda tro på allvar.

Trist.

Nu kommer du med åsikter igen. Vad bidrar det med i tråden? Jag tror du är grälsjuk, där kom min åsikt
Citera
2015-03-25, 15:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nu kommer du med åsikter igen.

Min åsikt är det förvisso, men den går även att belägga empiriskt genom att räkna det antal konkreta och förklarande inlägg du faktiskt skrivit. Om man nu kan kalla att räkna till noll för "räkna".

Jag har även, vilket framgår tydligt av trådhistoriken, flertalet gånger presenterat argument baserade på fakta. Dessa står, lustigt nog, alltjämt utan bemötande från er i truther-falangen. Så jag förstår inte riktigt vad du begär av mig?
Citera
2015-03-25, 15:37
Medlem
Citat:
Min åsikt är det förvisso, men den går även att belägga empiriskt genom att räkna det antal konkreta och förklarande inlägg du faktiskt skrivit. Om man nu kan kalla att räkna till noll för "räkna".

Jag har även, vilket framgår tydligt av trådhistoriken, flertalet gånger presenterat argument baserade på fakta. Dessa står, lustigt nog, alltjämt utan bemötande från er i truther-falangen. Så jag förstår inte riktigt vad du begär av mig?

Ja du vill diskutera dina fakta för du vill inte diskutera vad som talar emot den officiella. Dock handlar ju tråden om en eventuell konspiration och inte för hur den officiella förklaringen är. Den är redan fastställd och visst kan man referera till den ibland och jämföra med.

Att ni blyhattar försöker med härskartekniker kontrollera över vad diskutionen ska handla om kommer inte leda debatten vidare. Är där ingen konspiration så har ni inget att frukta och sanningen är väl det som räknas? Men jag misstänker att ni inte vill att konspirations debatten ska flöda.
Citera
2015-03-25, 15:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja du vill diskutera dina fakta

Är inte fakta det vi BORDE diskutera? Har jag missat något?

Om mina fakta är korrekta så är det fullständigt uteslutet att det flög in en missil i pentagon. Det borde således ligga i ditt intresse att bemöta dessa fakta.

Citat:
för du vill inte diskutera vad som talar emot den officiella.

Jo, det är därför jag är här, om än på motsatt sida. Jag väntar bara på att du eller någon annan ska presentera något sådant som jag sedan kan bemöta. Du tycker dessvärre bättre om att endast säga ATT den är fel istället för att berätta VARFÖR. VARFÖR-biten är den intressanta.

Citat:
Dock handlar ju tråden om en eventuell konspiration och inte för hur den officiella förklaringen är. Den är redan fastställd och visst kan man referera till den ibland och jämföra med.

Tro fan jag kan referera till kända fakta om du påstår något så häpnadsväckande som att det flög in en missil i Pentagon. Det kan väl inte vara så svårt att förstå? Vad menar du att jag annars skulle göra? Hålla ditt tomma påstående för sanning?

Citat:
Är där ingen konspiration så har ni inget att frukta och sanningen är väl det som räknas? Men jag misstänker att ni inte vill att konspirations debatten ska flöda.

Om det ska bli en debatt så är förutsättningarna sådana att det krävs två parter som presenterar sina argument. Jag väntar alltjämt på dina.
Citera
2015-03-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Presentera gärna bevis för din teori.

Vilken teori menar du?
Citera
2015-03-25, 18:56
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Vilken teori menar du?
Jag är nyfiken på att höra din teori om vad som egentligen hände vid Pentagon. Presentera gärna bevis för din teori också. Du vet, ungefär som Fiffiniffi gjorde här:

Citat:
- Hundratals vittnen såg ett flygplan flyga in i Pentagon
- Dussintals av dessa kunde t o m se att det var ett American Airlines-plan
- Vrakdelar av ett American Airlines plan hittades i och omkring Pentagon
- Svarta lådan från Flight 77 hittades i Pentagon
- Rester från 95 % av alla människor som var ombord Flight 77 när den lyfte från Washington Dulles International Airport hittades inne i Pentagon
- Det skedde mobilsamtal från passagerare ombord Flight 77 till nära och kära där det berättades vad som hände ombord planet
Citera
2015-03-25, 19:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men lilla Plutten, lek härskare då.

Som Basil Fawlty säger: "Anar jag oset av brinnande martyr?"

Citat:
Jag diskuterade initialt pentagon svängen och dess rimlighet och in hoppade du med påhopp och krav om bevis mot dina bevis ang flight 77.

För det första så har du blivit bemött angående svängen i sig. Utöver att rabbla själva påståendena som återfinns i truther-videos på youtube så har du kunnat presentera något ytterligare.

För det andra: Är det inte högst relevant att diskutera övrig bevisföring i fallet när du hävdar att det inte var Flight 77 som brakade in i Pentagon? Jag menar, om bevisföringen i övrigt utesluter allt annat än att det faktiskt var Flight 77 så spelar det väl mindre roll hur svårt det var, enligt en enskild pilot, att utföra en viss manöver?

Citat:
Vad är det du försöker kompensera genom att bete dig så här?

Pop-psykologi kommer du ingen vart med.

Citat:
Och vad får dig att tro att du bestämmer över mig?

Se där, en fråga baserad på en felaktig premiss. Det kan jag också göra om du vill. När slutade du slå din fru?
Citera
2015-03-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Jag är nyfiken på att höra din teori om vad som egentligen hände vid Pentagon. Presentera gärna bevis för din teori också. Du vet, ungefär som Fiffiniffi gjorde här:

Ok jag kan väl spekulera lite. Jag tror man flög med ett stort plan lågt in mot pentagon området i en något nordligare ingång, sedan steg man förbi. Tätt följt efter planet kom en ganska stor missil och det är den man ser på den dåliga övervakningsfilmen från macken.

Jag kan inte bevisa något utan att komma åt t.ex övervakningsbilderna. Även om en sån film skulle läcka ut så skulle den inte hålla som bevis. Man måste i princip hämta den från deras arkiv för att avlägsna allt tvivel om manipulation.

Här slinter tungan lite
http://m.youtube.com/watch?v=BZRFvavH_vk

Märkliga vittnesmål
http://m.youtube.com/watch?v=-nYFO0QY1fY
http://youtu.be/nhsCAGegiBo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in