Citat:

Ursprungligen postat av 
SvenskStandard

Då var man snart uppe på tre månader! Käkar 80mg om dagen, som tidigare sagt. Än ingen förbättring. Bara att kämpa på! Hur lång tid tog det för er innan ni började få effekt?

Det var inte förrän i månad 4 eller 5 som medicinen började hjälpa på mig, innan dess var det totalt katastrof sen helt plötsligt bara försvann allt. Så kämpa på bara! 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
eszlyn

Tja, jag tackade idag nej till att börja på en roaccutan kur då biverkningnarna lät skrämmande, men nu har jag läst en del i den här tråden samt på andra hemsidor om roaccutan. Jag har inte särskilt mycket finnar, några enstaka på ryggen och i ansiktet, men däremot har jag väldigt mycket pormaskar, både svarta och vita, i ansiktet, på ryggen samt på bröstet.
Undrar om roaccutan har samma effekt mot pormaskar som mot finnar, samt om uppblossningen kanske istället sker i form av pormaskar än finnar?
Tacksam för alla svar!

Hmm jag vill inte skrämma dig eller så men jag hade brutalt mycket pormaskar och ganska lite aktiva finnar. Jag såg ständigt "smutsig" ut i ansiktet av alla svarta prickar och kände mig sjukt äcklig, testade allt från peeling till andra behandlingar men inget gjorde att jag blev av med pormaskarna. Så småningom började dem också blossa upp och utvecklas till stora inflammerade finnar och roaccutan blev ett faktum. 
Uppblossningen på roaccutan var fruktansvärd, alla pormaskar och all "smuts" i huden var ju tvungen att rensas ut. Den pågick i ca 3 månader. Nu är huden helt clean. Jag har inte en enda pormask eller en enda finne i ansiktet och är slät som en babyrumpa. Så i efterhand var det lätt värt det för jag tror aldrig jag hade kunnat bli av med pormaskarna annars och utan att bli av med dem hade jag inte heller fått bukt på min acne. Detta kanske inte va några roliga news för dig, men kom ihåg att vi alla är olika och du kanske inte reagerar som jag gjorde. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Madicken1

Gravid fråga??? jag ska äta kur nummer 2 men plötsligt slog det mig, hur är det med graviditetet efter avslutad behandling? det står 2 månader efter, vissa säger 6 mån andra 1 år. Är det säkert att bli gravid efter avslutad behandling?? tänk om det ändå finns spår av medicinen?

Det verkar råda lite olika åsikter om det där precis som du skriver. Medicinen lagras ju trots allt in i fettvävnaderna i kroppen så det kan stanna kvar där ett tag, åtminstone 2 månader skulle jag tro. 
Jag skulle nog dock inte våga bli gravid så nära efter roaccutan-kuren, för låt säga att det blir något fel på barnet. Då kommer man tänka på det hela livet och undra om det inte var på grund a roaccutanet… Väntar man 1 år så är roaccutan garanterat ute ur kroppen och då finns inte den oron där.