2009-09-28, 15:39
Medlem
HjarterDams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digum
Ptja, det är trots allt bara en medicin, tar tid innan dosen i kroppen uppnår verkningsgrad helt enkelt. För mig tog det typ 4 månader innan jag personligen märkte skillnad. Folk utifrån som visste om att jag börjat med skiten märkte det tidigare... Typ 2-3 månader.

Jag har läst väldigt mycket om den och fick själv känslan att medicinen var upphypad utan dess like och har försökt att inte ha för stora förhoppningar även om min hudläkare har förklarat hur bra den är och att allt kommer bli bra bara man ger kroppen tid att ta emot medicinen. Det kan ta flera månader. Sen kan jag tänka mig att omgivningen märker resultat mycket snabbare än en själv då vi inte är nöjda försen allt är borta.

Idag är det dag fem för mig på kuren och när jag vaknade idag och tittade mig i speglen så log jag och skrattade för mig själv för första gången på flera år. Inte en ny finne och allt det jag hade när jag började för fem (!) dagar sen har mattas av något otroligt. Placebo?
Dock så försöker jag inte sväva iväg utan förväntar mig en uppblåssning när som.

Kämpa alla där ute, vi sitter i samma båt!
Citera
2009-09-28, 19:42
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Dock så försöker jag inte sväva iväg utan förväntar mig en uppblåssning när som.

Gött! Roaccutan brukar ge uppblossning men du kanske sluppit den, hej hopp!
Citera
2009-09-29, 00:30
Medlem
Ddorass avatar
Fan att jag inte började med Roa för flera år sen. Har använt den i knappt en månad och de två första veckorna fick jag lite mer finnar än vanligt men de två sista veckorna har jag inte haft en enda finne även om jag äter chocklad och annat sötsaker. Inga tidigare behandlingar har lyckats hålla finnarna borta i HELA TVÅ VECKOR och jag har testat allt ifrån dalacin,aberela,defferin,duac,tetralysal och laser men allt är bara skit. Men men sent bättre än aldrig.
Citera
2009-09-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Jag har läst väldigt mycket om den och fick själv känslan att medicinen var upphypad utan dess like och har försökt att inte ha för stora förhoppningar även om min hudläkare har förklarat hur bra den är och att allt kommer bli bra bara man ger kroppen tid att ta emot medicinen. Det kan ta flera månader. Sen kan jag tänka mig att omgivningen märker resultat mycket snabbare än en själv då vi inte är nöjda försen allt är borta.

Idag är det dag fem för mig på kuren och när jag vaknade idag och tittade mig i speglen så log jag och skrattade för mig själv för första gången på flera år. Inte en ny finne och allt det jag hade när jag började för fem (!) dagar sen har mattas av något otroligt. Placebo?

Kände lite samma, efter ett par veckor blev hyn oväntansfullt bra och trodde jag slapp uppblossning, sen kom det!
Citera
2009-09-30, 13:14
Medlem
josef_stalins avatar
Använder ni kortison vid uppblossning?
Citera
2009-09-30, 20:36
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josef_stalin
Använder ni kortison vid uppblossning?
Ja
Citera
2009-09-30, 21:50
Medlem
Mjälls avatar
Någon som har erfarenhet av att köpa Roaccutan via nätet? Fick just min hudläkartid uppskjuten med 3 veckor och det är lite tröttsamt.

Tips på billiga, bra sidor?
Citera
2009-10-01, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Någon som har erfarenhet av att köpa Roaccutan via nätet? Fick just min hudläkartid uppskjuten med 3 veckor och det är lite tröttsamt.

Jag skulle väntat, inge tvekan.
Har ej kollat runt ang. priser men jag har hört att det är mycket mycket dyrare och sen är man ju aldrig helt säker på vad och OM man får.
Citera
2009-10-01, 18:30
Medlem
ett litet tips käka inte panodil och sånt trams 1 vecka inan blodtagning ,, fick reda på att jag hade lite högt levervärde idag ,, och det kanske berodde på det :/
Citera
2009-10-01, 19:25
Medlem
melus avatar
Har nu tagit roaccutan i ca 3-4 veckor. Jag undrar om det spelar stor roll om jag tar tabletterna på morgonen eller under dagens lopp. Har nu på senare tiden glömt att ta på morgonen och tagit dem en 4-5 tiden på kvällen. Spelar detta någon roll över huvudtaget eller är det viktigast att få dem i sig bara?

Postade samma inlägg i en annan tråd men tror att denna passar bättre här.
Senast redigerad av melu 2009-10-01 kl. 19:36.
Citera
2009-10-01, 21:23
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll

Vänta. Roaccutan på nätet är mycket dyrare än vad du får betala via apotek, dessutom kan du lika gärna få sockerpiller.

Citat:
Ursprungligen postat av moser33
ett litet tips käka inte panodil och sånt trams 1 vecka inan blodtagning ,, fick reda på att jag hade lite högt levervärde idag ,, och det kanske berodde på det :/
Eller så kan det ha berott på Roaccutan? Den ger trots allt höjda levervärden, men utgår från att du kommer få ta ett prov till för att se hur det tagit sig ut?

Citat:
Ursprungligen postat av melu
Har nu tagit roaccutan i ca 3-4 veckor. Jag undrar om det spelar stor roll om jag tar tabletterna på morgonen eller under dagens lopp. Har nu på senare tiden glömt att ta på morgonen och tagit dem en 4-5 tiden på kvällen. Spelar detta någon roll över huvudtaget eller är det viktigast att få dem i sig bara?
Läs i bipacksedeln.
Citat:
Ursprungligen postat av Bipacksedeln
Om du har glömt att ta Roaccutan:
Om du glömt att ta en dos, ta den så snart som möjligt. Om det nästan är dags för din nästa dos, hoppa då över den glömda dosen och fortsätt som vanligt. Ta inte dubbel dos.
Citera
2009-10-01, 23:51
Medlem
ogwards avatar
Tjena!
Jag har läst en del nu om roa och dess biverkningar och skulle vilja testa det men tycker jag kanske borde besöka en dermatolog och se vad han/hon tycker. Eftersom min mamma är läkare skrev hon ut tetralysal 150mg vilket jag använde som det står på FASS, efter 100 kapslar märkte jag inte någon skillnad alls så nu har jag fått 300mg utskrivet och kört på det i en vecka nu ungefär...
Men jag har läst att tetralysal inte är en parmanent lösning så därför vill jag testa roa. Tycker ni jag borde besöka en dermatolog eller övertyga morsan skriva ut det? tog ett jävla tag innan jag övertygade henne om tetralysal. Ganska dum fråga o fråga på ett forum, men vad hade ni gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in