2015-03-18, 23:05
Medlem
Jofs avatar
Vad är det som tyder på att GW skulle ha en släng av Aspberger, som nån tycker sig se?
Han är ju ganska känslig och alert för sin omgivning. Han har pokerface däremot. Hans sätt att vara sig själv nokk har jag bara tolkat som självständighet och suveränitet. Med en släng av nochalans förståss. Men ser kontaktlöshet i det. Vill inte bry sig, men kan... M A O
Men jag kan ha missat nått.
Citera
2015-03-19, 08:22
Jag började på riktigt asgarva när psykologen lärde ut oss dödliga hur man ska handskas med våldsamma människor. Det var som om han kom direkt från någon slags nile city sketch. Hur poliserna och gw kunde hålla sig för skratt är för mig en gåta.
Citera
2015-03-21, 13:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag började på riktigt asgarva när psykologen lärde ut oss dödliga hur man ska handskas med våldsamma människor. Det var som om han kom direkt från någon slags nile city sketch. Hur poliserna och gw kunde hålla sig för skratt är för mig en gåta.

Precis...var har Veckans Brott-redaktionen hittat den här danske tomtepsykologen? Hans förslag om hur man hanterar stökiga ungdomar via...

"Nu går vi och köper en hamburgare"

...kommer att bli odödlig i polis- och väktarsammanhang.
Citera
2015-03-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Edit: Man spyr ju på såna där naiva personer som fängelseprästen.
Ja men man kanske ska spy på Kvartoft också eftersom reportaget var vinklat och inte talade om allt som pekade till Rahmans nackdel. GW var för mesig, han borde sagt typ att " Rahman var gärningsmannen men bevisningen räckte inte" eller liknande.

Fy fan säger jag

(FB) Joy Rahman-fallet (avliden 2014)
Citera
2015-03-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas1970
En ljuddämpare fyller ingen funktion på en revolver.
Idiot!

Fattar du inte att jag menade att GM skulle använt ett vapen med ljuddämpare. Alltså vilket vapen som helst med ljuddämpare
Citera
2015-03-24, 13:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Skottlossningen i Göteborg
Leif GW: ”Känslokallt är ett för snällt uttryck”

Norrskensflamman
Fem personer dödades och polisutredningen, som leddes av den legendariske Revolver-Harry Söderman, visade att spåren ledde till högt uppsatta poliser och militärer.

Forensisk sjukvård

Shaken baby syndrome

Det blir nog intressant som vanligt.
Citera
2015-03-24, 18:23
Medlem
Flashbackministerns avatar
Inte så många program kvar för säsongen nu... tio av 12 ikväll

...
Den här veckan tar vi upp skottlossningen på Hisingen i Göteborg där två personer dog och åtta personer skadades. En av hundratals skjutningar i Göteborg de senaste åren och som ännu inte klarats upp.

Två män skottskadades på Hisingen i Göteborg. Två män skottskadades på Hisingen i Göteborg.
Från branden i tidningen Norrskensflammans hus i Luleå den 3 mars 1940. Från branden i tidningen Norrskensflammans hus i Luleå den 3 mars 1940.
Den gamla skylten för Norrskensflamman. Den gamla skylten för Norrskensflamman.
Veckans brott tar upp ”forensisk sjukvård” – ambulanspersonal och sjukvårdare utbildas i hur man ska uppträda när man kommer till en misstänkt brottsplats. Veckans brott tar upp ”forensisk sjukvård” – ambulanspersonal och sjukvårdare utbildas i hur man ska uppträda när man kommer till en misstänkt brottsplats.

Skottlossningen i Göteborg
Två personer dog och åtta personer skadades när två gärningspersoner gick in på en restaurang på Vårväderstorget på Hisingen och sköt. Det är en av hundratals skjutningar i Göteborg de senaste åren varav flera ännu är ouppklarade. Det som förvånade och gjorde Klas Friberg, regionpolischef Väst, bestört var tillvägagångssättet.

Friberg vill nu att Göteborgspolisen ska få en förstärkning på 100 poliser. I studion gör Leif GW Persson ett försök att förklara vad som verkligen hände.

– Jag tycker att känslokallt är ett för snällt uttryck, det är ett känslobefriat sätt att utföra en handling där man inte tar någon som helst hänsyn till att så många blir skadade.

Norrskensflamman
I år är det 75 år sedan ett av de värsta politiska attentaten i Sverige ägde rum, bombdådet mot den kommunistiska tidningen Norrskensflamman i Luleå våren 1940. Fem personer dödades och polisutredningen, som leddes av den legendariske Revolver-Harry Söderman, visade att spåren ledde till högt uppsatta poliser och militärer.

Forensisk sjukvård
Ofta är ambulanspersonal de första att anlända till en brottsplats när exempelvis en misshandel eller ett mord har ägt rum. Det gäller för dem att fastställa om personerna lever men de måste också ta hänsyn till att de befinner sig på just en brottsplats. Därför finns det något som kallas forensisk sjukvård där ambulanspersonal och sjukvårdare får utbildning i hur man ska uppträda när man kommer till en misstänkt brottsplats.

Shaken baby syndrome
Skakvåld mot spädbarn är ett brott som kommit att bli väldigt omtalat de senaste åren. På engelska kallas detta för shaken baby syndroms. I Sverige har det hänt att föräldrar har dömts för misshandel efter att man har upptäckt whiplashliknande skador på barnet. Men hur säkra är dessa bedömningar egentligen? Kan skadorna ha uppkommit på annat sätt?
...
Citera
2015-03-24, 21:19
Moderator
Dr Kings avatar
"Sanneringsmord", GW talar återigen klarspråk om hur polisen resonerar.
Citera
2015-03-24, 21:22
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Visst är det så, samtidigt vill ju dessa grupper inte prata med polisen. Vissa vill ju inte ens erkänna att de blivit skjutna.
Hur ska då polisen kunna utreda dessa mord/skottlossningar.
Citera
2015-03-24, 21:24
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jupp, nu blir det liv i luckan. Snart vill väl de värsta gaphalsjournalisterna sätta munkavle på Leif.
Senast redigerad av nimrod666 2015-03-24 kl. 22:08. Anledning: typo
Citera
2015-03-24, 21:57
Medlem
Dupeas avatar
Mycket bra att de tog upp att vi haft koncentrationsläger i Sverige och att det värsta terrordådet i modern svensk historia riktades mot kommunister av militär och polis. Alldeles för få känner till dessa vidrigheter.
Citera
2015-03-24, 21:59
Medlem
Mikeyjamess avatar
Fy i helvete vilken mage GW har fått. Hur mår han egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in