2015-03-18, 18:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu pratade inte "Flum-Nissen" om att slppa ivg ligisten p cykel eller buss. Man behver inte verdriva argumenten. Polisen bad vktarna hlla kvar pojken, inte ge honom en nsbrnna. Det var inte deras sak att utdma och utdela bestraffning.

Va? En kille p 12? r r skert snabbare n vktare i full mundering. Hur skulle dom kunna se till att han inte stack ivg? Nr han nu visade att han till varje pris ville slippa bli omhndertagen hade han vl inte sjlvmant stannat kvar? Varfr ska polisen sen behva springa efter honom igen nr han redan varit i frvar?

Man ska inte krngla till saker i ondan
Citera
2015-03-18, 18:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Va? En kille p 12? r r skert snabbare n vktare i full mundering. Hur skulle dom kunna se till att han inte stack ivg? Nr han nu visade att han till varje pris ville slippa bli omhndertagen hade han vl inte sjlvmant stannat kvar? Varfr ska polisen sen behva springa efter honom igen nr han redan varit i frvar?

Man ska inte krngla till saker i ondan
Vad har du som visar att du kan mnet bttre n psykologen i Veckans Brott?
Citera
2015-03-18, 19:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Nu r det vl snart OT eftersom den hr trden inte ska lta specifika fall allt fr lnge, men i alla fall.

Jag (och de flesta i den hr trden) litar p att Leif, polisen och vktare vet och gr vad som r mest lmpligt fr samtliga inblandade (ungen hade skert bde velat ha en hamburgare och ftt springa omkring mer inne p stationen).

Hade det varit en 5-ring eller en 90-rig tant som brjade krngla nr de skulle tas omhand s tror jag och alla andra att Bosses metod r den klart bsta.

Det r vl ordet "barn" som stller till det den hr gngen.
Citera
2015-03-18, 19:59
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Psykologer brukar vara vldigt vrldsfrnvnda precis som de flesta andra inom den akademiska vrlden (ja jag har erfarenhet av den). Genom att f siffror att visa det man vill fr man politisk korrekta resultat vilket innebr mer forskningspengar nstan oavsett akademisk disciplin.
Citera
2015-03-18, 20:27
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tnk dock p att det kunde gtt bttre om den danske psykologen varit nrvarande. Grna i kombination med Saidas dotter, d Saida sjlv r avliden. Hon kunde siat om att ungen skulle bita vakten, varp psykologen kunde blst ungen i gonen fr att frhindra bitskadan. Drefter kommer Leif Mannerstrm in med en nygrillad saftig hamburgare med alla tillbehr och ett stort fat med nyfriterad pommes frites.
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
S det vi ska ta med oss r allts:

Bls i gonen
Flj med i rrelser
St inte med armar i kors
Bjud p hamburgare
Lt person som skall omhndertas springa sin vg
Som jag garvade t dessa inlgg.. Kul sedan nr GW sger att ungarna nu sitter p ett hem i Danmark dr attityden r en annan och det inte gr fr sig att rnna ut som man vill - psykologdansken blev vl frvisad fr sina dumheter och fick jobb i Sverige istllet

Mer serist s ska jag inte uttala mig tvrskert om hans metoder, men det dr med att lta dem lgga benen p ryggen "bara man vet var man har dem" r ju kriminellt puckat.
Citera
2015-03-18, 21:35
Medlem
Joe Blows avatar
Den dr danska psykolog-flumputten borde f fem minuter i TV varenda kvll och lra oss alla hur vi skall bete oss i kniviga situationer. Frn och med nu skall jag genast sansa mig och blsa grannens pitbull i gonen nr han biter mig s jag skriker av smrta. Det borde vl fungera, eller? Eller skall jag locka honom med en saftig burgare? Nu blev det svrt. Blsa eller burgare? Kanske bda. Att vi alla blir vnner eftert tar jag fr givet samt att den lille krabaten ftt lra sig infr kommande kontakter.
Citera
2015-03-18, 21:36
Medlem
Sa Leif i ett program att han varit ute och kt med span? Eller minns jag fel. Vanliga polisen kan jag frst, Piket...snt. Men span? Det lter inte klokt. Om det str en hyrbil utanfr min bostad, dr en av personerna i bilen r Leif GW, borde det inte ringa larmklockor d? Kanske inte lge att gra min knarkdeal just nu.
Citera
2015-03-18, 21:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabba73
Sa Leif i ett program att han varit ute och kt med span? Eller minns jag fel. Vanliga polisen kan jag frst, Piket...snt. Men span? Det lter inte klokt. Om det str en hyrbil utanfr min bostad, dr en av personerna i bilen r Leif GW, borde det inte ringa larmklockor d? Kanske inte lge att gra min knarkdeal just nu.
Det var vl innan han blev tv-profil gissar jag.
Citera
2015-03-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det var vl innan han blev tv-profil gissar jag.
Ja kanske, lt oss hoppas =)
Citera
2015-03-18, 22:17
Medlem
Gillar GW,men helt serist-har han ntt slags Asperger syndrom? Tycker han har vissa drag av det
Citera
2015-03-18, 22:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Gillar GW,men helt serist-har han ntt slags Asperger syndrom? Tycker han har vissa drag av det

Aspergers syndrom r Aspergers syndrom. Finns inte olika sorters Aspergers. Det finns dremot olika "sorters" autism - Aspergers r en av dom.

Och det r allmnt vedertaget sedan lnge att Leif ligger nnstans inom autism-spektrat.
Citera
2015-03-18, 22:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur snackar du ner ngon som inte kan sprket eller inte r intresserade av att lyssna?

Det gr INTE. Sg du inte mitt INTE??
P psyk fr barn mste man vid behov brotta ned dem. Inget konstigt med det, tycker jag.
I det hr fallet kanske det hade gtt utan vld om det hade varit ett proffs dr. Det fr vi inte veta.
Men jvligt dumt att tror att man inte KAN vara psykologiskt smart. (Tror man det kommer man inte in p polishgskolan i alla fall).

Annan sak.
Lite pinsamt att GW mste hvda sig s. Jag klarade testet snabbare n du. Och liknande.
Ju mer man ser av honom ju mer mrker man hans dliga/svaga sidor. Men va fan det har vi ju alla. Men trkigt r det. Han BORDE hunnit skaffa sig gott sjlvfrtroende, tycker man.
Senast redigerad av Jof 2015-03-18 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in