Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-18, 18:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu pratade inte "Flum-Nissen" om att släppa iväg ligisten på cykel eller buss. Man behöver inte överdriva argumenten. Polisen bad väktarna hålla kvar pojken, inte ge honom en näsbränna. Det var inte deras sak att utdöma och utdela bestraffning.

Va? En kille på 12? år är säkert snabbare än väktare i full mundering. Hur skulle dom kunna se till att han inte stack iväg? När han nu visade att han till varje pris ville slippa bli omhändertagen hade han väl inte självmant stannat kvar? Varför ska polisen sen behöva springa efter honom igen när han redan varit i förvar?

Man ska inte krångla till saker i onödan
Citera
2015-03-18, 18:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Va? En kille på 12? år är säkert snabbare än väktare i full mundering. Hur skulle dom kunna se till att han inte stack iväg? När han nu visade att han till varje pris ville slippa bli omhändertagen hade han väl inte självmant stannat kvar? Varför ska polisen sen behöva springa efter honom igen när han redan varit i förvar?

Man ska inte krångla till saker i onödan
Vad har du som visar att du kan ämnet bättre än psykologen i Veckans Brott?
Citera
2015-03-18, 19:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Nu är det väl snart OT eftersom den här tråden inte ska älta specifika fall allt för länge, men i alla fall.

Jag (och de flesta i den här tråden) litar på att Leif, polisen och väktare vet och gör vad som är mest lämpligt för samtliga inblandade (ungen hade säkert både velat ha en hamburgare och fått springa omkring mer inne på stationen).

Hade det varit en 5-åring eller en 90-årig tant som började krångla när de skulle tas omhand så tror jag och alla andra att Bosses metod är den klart bästa.

Det är väl ordet "barn" som ställer till det den här gången.
Citera
2015-03-18, 19:59
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Psykologer brukar vara väldigt världsfrånvända precis som de flesta andra inom den akademiska världen (ja jag har erfarenhet av den). Genom att få siffror att visa det man vill får man politisk korrekta resultat vilket innebär mer forskningspengar nästan oavsett akademisk disciplin.
Citera
2015-03-18, 20:27
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tänk dock på att det kunde gått bättre om den danske psykologen varit närvarande. Gärna i kombination med Saidas dotter, då Saida själv är avliden. Hon kunde siat om att ungen skulle bita vakten, varpå psykologen kunde blåst ungen i ögonen för att förhindra bitskadan. Därefter kommer Leif Mannerström in med en nygrillad saftig hamburgare med alla tillbehör och ett stort fat med nyfriterad pommes frites.
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Så det vi ska ta med oss är alltså:

Blås i ögonen
Följ med i rörelser
Stå inte med armar i kors
Bjud på hamburgare
Låt person som skall omhändertas springa sin väg
Som jag garvade åt dessa inlägg.. Kul sedan när GW säger att ungarna nu sitter på ett hem i Danmark där attityden är en annan och det inte går för sig att ränna ut som man vill - psykologdansken blev väl förvisad för sina dumheter och fick jobb i Sverige istället

Mer seriöst så ska jag inte uttala mig tvärsäkert om hans metoder, men det där med att låta dem lägga benen på ryggen "bara man vet var man har dem" är ju kriminellt puckat.
Citera
2015-03-18, 21:35
Medlem
Joe Blows avatar
Den där danska psykolog-flumputten borde få fem minuter i TV varenda kväll och lära oss alla hur vi skall bete oss i kniviga situationer. Från och med nu skall jag genast sansa mig och blåsa grannens pitbull i ögonen när han biter mig så jag skriker av smärta. Det borde väl fungera, eller? Eller skall jag locka honom med en saftig burgare? Nu blev det svårt. Blåsa eller burgare? Kanske båda. Att vi alla blir vänner efteråt tar jag för givet samt att den lille krabaten fått lära sig inför kommande kontakter.
Citera
2015-03-18, 21:36
Medlem
Sa Leif i ett program att han varit ute och åkt med span? Eller minns jag fel. Vanliga polisen kan jag förstå, Piket...sånt. Men span? Det låter inte klokt. Om det står en hyrbil utanför min bostad, där en av personerna i bilen är Leif GW, borde det inte ringa larmklockor då? Kanske inte läge att göra min knarkdeal just nu.
Citera
2015-03-18, 21:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabba73
Sa Leif i ett program att han varit ute och åkt med span? Eller minns jag fel. Vanliga polisen kan jag förstå, Piket...sånt. Men span? Det låter inte klokt. Om det står en hyrbil utanför min bostad, där en av personerna i bilen är Leif GW, borde det inte ringa larmklockor då? Kanske inte läge att göra min knarkdeal just nu.
Det var väl innan han blev tv-profil gissar jag.
Citera
2015-03-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det var väl innan han blev tv-profil gissar jag.
Ja kanske, låt oss hoppas =)
Citera
2015-03-18, 22:17
Medlem
Gillar GW,men helt seriöst-har han nått slags Asperger syndrom? Tycker han har vissa drag av det
Citera
2015-03-18, 22:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Gillar GW,men helt seriöst-har han nått slags Asperger syndrom? Tycker han har vissa drag av det

Aspergers syndrom är Aspergers syndrom. Finns inte olika sorters Aspergers. Det finns däremot olika "sorters" autism - Aspergers är en av dom.

Och det är allmänt vedertaget sedan länge att Leif ligger nånstans inom autism-spektrat.
Citera
2015-03-18, 22:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur snackar du ner någon som inte kan språket eller inte är intresserade av att lyssna?

Det går INTE. Såg du inte mitt INTE??
På psyk för barn måste man vid behov brotta ned dem. Inget konstigt med det, tycker jag.
I det här fallet kanske det hade gått utan våld om det hade varit ett proffs där. Det får vi inte veta.
Men jävligt dumt att tror att man inte KAN vara psykologiskt smart. (Tror man det kommer man inte in på polishögskolan i alla fall).

Annan sak.
Lite pinsamt att GW måste hävda sig så. Jag klarade testet snabbare än du. Och liknande.
Ju mer man ser av honom ju mer märker man hans dåliga/svaga sidor. Men va fan det har vi ju alla. Men tråkigt är det. Han BORDE hunnit skaffa sig gott självförtroende, tycker man.
Senast redigerad av Jof 2015-03-18 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in