2015-03-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devine2400
Du överväger alltså att skippa SSE för ett enstaka projekt för kommunen?
Jag tror personligen att du kommer ångra dig om några år.
Spelar Du dina kort rätt finns det gott om nätverkande att hämta hos SSE, förmodligen bättre än vad någon kommun kan erbjuda.

Ur ett rent ekonomiskt perspektiv så är SSE att föredra...

Alltså det är det jag själv är rädd för.. Tror jag får svårt att säga nej om jag väl blir antagen (balanserar som sagt på gränsen).

Men projektet är något jag brinner för och att bli erbjuden jobbet (alltså jag sökte inte ens utan blev inkallad) är också en grej i sig..
Citera
2015-03-18, 01:10
Medlem
Hur står sig mastern relativt kandidaten om man söker de mest attraktiva jobben som konsult och inom finans? Är det betydligt sämre att läsa kandidat på annan skola och sen mastern på handels jämfört med handels hela vägen?
Citera
2015-03-18, 07:51
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdz
Hur står sig mastern relativt kandidaten om man söker de mest attraktiva jobben som konsult och inom finans? Är det betydligt sämre att läsa kandidat på annan skola och sen mastern på handels jämfört med handels hela vägen?

Om du läser mastern på HHS så kan jag nästan garantera att ingen arbetsgivare kommer att fästa någon större uppmärksamhet på var du läst kandidaten.

Jag vet flera som gjort just detta och kommit in på samma tier 1-bank som jag jobbade på i alla fall (eller om man skall vara petig så hade de gått inriktningsskedet på HHS på den tiden då det endast fanns det fyraåriga civilekonomprogrammet, men det borde rimligtvis fungera likadant med masterprogrammen nu för tiden).
Citera
2015-03-18, 13:45
Medlem
1. Intyg som är signerade och sen scannade till mig? Behöver jag vidimera dessa?

2. Vid vidimering, räcker det om en person vidimerar eller ska 2 göra detta?
Citera
2015-03-18, 14:56
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej!

Vilket datum brukar inskrivningen vara för de som har blivit antagna? Om jag har förstått rätt, måste man närvara för att inte mista sin plats? Och vilket datum brukar höstterminen starta? Jag lyckas inte hitta det på deras hemsida
Citera
2015-03-18, 15:15
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxfordva
1. Intyg som är signerade och sen scannade till mig? Behöver jag vidimera dessa?

2. Vid vidimering, räcker det om en person vidimerar eller ska 2 göra detta?

1. Ja

2. En person räcker
Citera
2015-03-22, 14:49
Medlem
Vad gör man om man inte kommer in då?

KTH? Uppsala? Retail? KomVux? Jobba?

Vad är era reservplaner? Kan ju inte bara vara jag som balanserar på marginalen
Citera
2015-03-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxfordva
Vad gör man om man inte kommer in då?

KTH? Uppsala? Retail? KomVux? Jobba?

Vad är era reservplaner? Kan ju inte bara vara jag som balanserar på marginalen

Jag ligger också precis på gränsen. Mina reservplaner är att plugga antingen retail på Handels eller ekonomi i Uppsala i ett år samtidigt som jag läser upp mina betyg till 20,0 på Komvux och söka in till Handels igen nästa år!
Citera
2015-03-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivolja123
Jag ligger också precis på gränsen. Mina reservplaner är att plugga antingen retail på Handels eller ekonomi i Uppsala i ett år samtidigt som jag läser upp mina betyg till 20,0 på Komvux och söka in till Handels igen nästa år!

Känns inte de två alternativen rätt onödiga om du ska söka in igen? Du får inte tillgodoräkna dig något, så det blir väldigt mycket du kommer behöva tenta två gånger.

Varför inte läsa något annat som är ett bra komplement? Juridik, statsvetenskap, psykologi, matematik, you name it.
Citera
2015-03-22, 16:46
Bannlyst
Citat:

Samtidigt som du läser upp betygen på komvux? Hur ska du orka/hinna med det? Är ekonomi i Uppsala så slappt?
Citera
2015-03-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Samtidigt som du läser upp betygen på komvux? Hur ska du orka/hinna med det? Är ekonomi i Uppsala så slappt?
Första kursen är ganska slapp, dock blir alla dryga grupparbeten ens död på kuppen:/
Citera
2015-03-22, 17:45
Medlem
Citat:

Spontant känns det knas att plugga ekonomi om du ändå Sen ska plugga just det, ekonomi

Vrf inte matte el liknande? Jag tänkte typ plugga filosofi medan komvux, om jag inte jobbar dvs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in