Citat:
Ursprungligen postat av Outside
Fast du måste väl vara lika driven och ambitiös för att landa toppjobb från York (Om jag minns rätt, om York that is.) Eller var det en annan utbildning, dvs inte finans?
Forumet verkar lite instabilt nu, minst sagt. Hur som helst, njae. York attraherar, även om det är en bra skola, inte de mest drivna finanspajasarna - det tar LSE, Cambridge, UCL hand om. Jag siktar dessutom på en lite annorlunda karriär, med hårda studier mot bra betyg och i nationalekonomi med lite internationella relationer och relaterade grejer för att kunna läsa postgraden på finare ställen. Jag tror och hoppas att York lämpar sig bättre för det än vad HHS gör. Detta baserar jag främst på hörsägen från nuvarande HHS-studenter, konsultation med en lärare på HHS och Yorks egna introduktionsmaterial.
Bland annat finns där en mycket större möjlighet att läsa just de modules inom nationalekonomi jag för närvarande känner mig intresserad av. Dessutom behöver jag, som poängterat, inte tävla med bankgrabbarna om vare sig betyg eller sponsrade resor. 30% av Yorks undergrads går in i bankväsendet (samma finanssektor som ni siktar på) så om jag ändrar mig har jag kanske ändå chansen att göra en finanskarriär. Nog om det, ska du till Stockholm, eller?