2015-03-17, 11:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Du har ju gjort en klart godkänd omgång? Gör snabbare uträkningar och gissar resultaten på matcherna:

AC Bosman - Antico Arsenale 0-1
Chelsea - AC Alba Longa 0-1
Go Ahead Farmers - Casteddu 4-1
Risorgimento - Ale Viola 1-1

Sista matchen kanske kan bli 2-2 också. Men den är i stort sett helt jämn så inget lag vinner nog där. Edit: Villon, du kanske glömde att Destro blir inbytt?

Nästan helt rätt uträkningar av dig:

AC Bosman-Antico Arsenale 0-2 (58,0-70,0)
Chelsea-AC Alba Longa 0-1 (62,5-68,5)
Go Ahead Farmers-Casteddu 4-1 (83,0-68,5)
Risorgimento-Ale Viola 2-2 (72,5-74,0)

Om man då plussar på den tabell du räknat fram får man väl då detta resultat:

1. Risorgimento - 11p (12-7)
2. Antico Arsenale - 11p (12-8)
3. Go Ahead Farmers - 10p (15-8)
4. AC Alba Longa - 9p (8-4)
5. Ale Viola - 9p (11-10)
6. AC Bosman - 7p (7-12)
7. Chelsea - 4p (3-10)
8. Casteddu - 4p (4-13)
Senast redigerad av Ezzelino 2015-03-17 kl. 11:21.
Citera
2015-03-17, 12:33
Medlem
Ferry31s avatar
Stark omgång. Jag är väl den som har högst genomsnittspoäng nu, men samtidigt kvittar det ju om jag saknar en jämn nivå. Har hittills vunnit tre matcher och samtliga har varit med höga siffror. Och andra sidan har jag haft tre riktiga skitomgångar också, varav en slutat med förlust, en oavgjort och den tredje med en trolig uddamålsförlust, vilket dock inte är helt bekräftat än.

Riktiga toppmöten i ligan i nästa omgång. Antico tar emot mig och Alba Longa tar emot Risorgimento. Ale Viola möter Chelsea och AC Bosman har en lurig bortamatch mot Casteddu. elem måste i stort sett ta tre poäng där för att ha fortsatt häng på toppen.
Citera
2015-03-17, 18:32
Medlem
anteri17s avatar
Fantastisk viktig seger, dessutom med två mål. Riktig tätkänning för Antico.

Förhoppningsvis kan vi få tillbaka någon back till helgen. Ty mercaton vill jag inte röra. Min trupp är min trupp.
Citera
2015-03-17, 22:17
Medlem
Villons avatar
Citat:
Du har ju gjort en klart godkänd omgång? Gör snabbare uträkningar och gissar resultaten på matcherna:

AC Bosman - Antico Arsenale 0-1
Chelsea - AC Alba Longa 0-1
Go Ahead Farmers - Casteddu 4-1
Risorgimento - Ale Viola 1-1

Sista matchen kanske kan bli 2-2 också. Men den är i stort sett helt jämn så inget lag vinner nog där. Edit: Villon, du kanske glömde att Destro blir inbytt?
Ah, Destro kom in alltså, ändrade hela saken. Men faktum kvarstår att prestationen som helhet är undermålig. Jag tar alltså lika många poäng som Brilles gäng, som torskar med tre bollar...
Senast redigerad av Villon 2015-03-17 kl. 22:24.
Citera
2015-03-17, 22:20
Medlem
Villons avatar
Jag älskar jämnheten.
Citera
2015-03-18, 15:47
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Ah, Destro kom in alltså, ändrade hela saken. Men faktum kvarstår att prestationen som helhet är undermålig. Jag tar alltså lika många poäng som Brilles gäng, som torskar med tre bollar...

Fast det är ju charmen med det här spelet. Du behöver bara vara bättre än din motståndare och du tog de poängen som behövdes, mer än så är inte nödvändigt. Fråga bara anteri, det är så han vinner sina matcher

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag älskar jämnheten.

Japp, det är tight och fint i toppen framförallt. Vid det här laget hade jag och Antico ryckt iväg lite i höstas, men nu är det inget lag som har något försprång direkt. Spännande!
Citera
2015-03-18, 16:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Fast det är ju charmen med det här spelet. Du behöver bara vara bättre än din motståndare och du tog de poängen som behövdes, mer än så är inte nödvändigt. Fråga bara anteri, det är så han vinner sina matcher

Japp, det är tight och fint i toppen framförallt. Vid det här laget hade jag och Antico ryckt iväg lite i höstas, men nu är det inget lag som har något försprång direkt. Spännande!

Haha. Jag vinner tight för att min modificatori suger allt liv från min motståndare. Jag har knappt torskat den totala modificatorin i någon match. Men det har ju också ett pris. Min forwardsuppsättning är sällan lika dödlig.

Bara Gabbiadini får börja starta i Napoli så ser det grymt ut. Mittfältet är alltid bra, och nu är Klose även het på topp. I bak är jag stark när lite fler blir friska, och att ha tre förste-keeprar att välja mellan är få förunnat.
Citera
2015-03-18, 16:05
Medlem
anteri17s avatar
Och då jag alltid har genomgående bra betyg, så når jag i stort sett alltid gränsen för ett mål. Jag behöver alltså inga mål från mina spelare för att göra mål i lagmatchen. Många andra lag är beroende av att göra ett eller två mål.
Citera
2015-03-19, 23:15
Medlem
anteri17s avatar
Match mot Go Ahead i helgen. Viktigt match som alltid mot Ferrys ofta starka lag. All-in på Lazio gäller för mig. Hela sex spelare från det formstarka huvudstadslaget tar plats i min elva.

Lopez

de Vrij Manolas Radu

Mauri Biglia Valdifiori Cigarini Parolo

Gabbiadini Klose
Citera
2015-03-20, 09:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Bortamatch mot AC Alba Longa. Ställer upp med:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Widmer
Hamsik-Fernandez-Diamanti-Medel
Higuain-Eder-Palacio

Inga sura miner från hedersmannen Luca Toni, förstereserv offensivt, bänkad trots sina två mål senast.
Tror det kan bli svårt för Hellas att göra mål borta mot Lazio.
Citera
2015-03-20, 14:37
Medlem
Ferry31s avatar
Vafan, palla att man vill spela med alla sina sex anfallare och måste välja 3

Riktig obalans i mitt lag just nu när försvaret är skit, mittfältet mediokert efter Pogbas skada och anfallet strålande. När jag betygsatte min trupp pre-season gav jag mig själv 4/5, 3/5, 4/5 och 4/5. Nu skulle jag sätta 5/5, 2/5, 3/5 och 4/5, med en stark fyra på min anfallsuppsättning. Grymt med alternativ, men ingen garanti på någon av dem vilket gör valet fruktansvärt svårt.

Lösning på första problemet. Kommer för första gången lotta ut forwardsplatserna. Jag kan verkligen inte välja och det är deprimerande om man väljer fel. Nu får slumpen avgöra istället. Väljer dock högst en spelare från de matcherna där mina spelare möter varandra. Tänk detta själva så förstår ni varför jag har sådan beslutsångest:

Alla 6 anfallarna tillgängliga:

Sansone: Möter Empoli borta. Två mål senast, men gör inte annars så otroligt många mål.
Dybala: Möter Chievo borta. Min bästa anfallare egentligen, men har inte gjort mål på de senaste tre matcherna.
Eto'o: Möter Inter hemma. Verkar ha hittat formen och möter nu sin gamla klubb. Bra betyg i senaste matchen, mål i matchen innan dess.
Defrel: Möter Roma hemma. Blev min personliga favorit efter matchen mot Juventus där han kämpade som ett djur. Gjorde mål senast och bör ha chanser att sätta ett igen nu när de möter ett lag som är helt under isen.
Big Mac: Möter Sassuolo hemma. Var i grym form för några veckor sen, men har senaste matcherna fått sunkigt betyg och målen har uteblivet. Samtidigt har han en match nu när han kan få sina chanser.
Paloschi: Möter Palermo hemma. Två mål senast är ett enormt styrkebesked och chanserna finns väl återigen med tanke på hemmaplan och Palermos form.
Senast redigerad av Ferry31 2015-03-20 kl. 15:09.
Citera
2015-03-20, 14:38
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Inga sura miner från hedersmannen Luca Toni, förstereserv offensivt, bänkad trots sina två mål senast.
Tror det kan bli svårt för Hellas att göra mål borta mot Lazio.

Det där kommer du få ångra igen. Luca Toni is on fire och gör alltid mål, oavsett match

Uppställningen i matchen mot Antico ser hittills ut så här:

Viviano

Darmian - Danilo - Rugani

Obiang - Vazquez - Brienza - Missiroli

????? - ????? - ?????
Senast redigerad av Ferry31 2015-03-20 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in