Citat:
Ursprungligen postat av
calamato
Tack så hemskt mycket för hjälpen. Är så fruktansvärt på antidepressiva mediciner som inte fungerar, har nog provat iallafall 5 olika sorter. Har även läst att cannabisolja ska fungera mot depression men att man inte ska ta antidepressiva och oljan samtidigt?
Har själv aldrig kommit i kontakt med cannabis/hascholja, så jag kan inte uttala mig om det.
Rökte dock rätt friskt under en period när jag samtidigt gick på sertralin. Minns att de värsta biverkningarna efteråt bestod av humörsvängningar, ångest och apati.
Att jag ofta glömde att ta medicinen under rusen gjorde inte heller saken bättre då SSRI är ett preparat man ska inta dagligen och rutinmässigt. Något inte jag heller bekymrade mig över eftersom jag befann mig i ett missbruk/självmedicineringsfas av cannabis som en kombination med de antideppresiva (vilka inte heller hjälpte ett skit).
Nu är ju allt som sagt individuellt, men om du sköter din medicinering och röker måttligt borde det inte vara allt för stor fara. Du får känna efter själv helt enkelt.