2015-03-18, 13:45
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
I små mängder kan cannabis faktiskt ge en positiv effekt mot depression, då hjärnan ökar produceringen av serotonin under ruset. Vid ett större bruk/missbruk kan det dock ge en motsatt effekt och förvärra depressionen (vanligtvis när man slutar) - då hjärnans nervsystem måste rehabilitera den normala produktionen av alla signalsubstanser som utsöndrats i oproportionella mängder under alla röktillfällen.
Detta är såklart individuellt, men säkrast att ha respekt för drogen/droger i allmänhet om man lider av psykisk ohälsa.

Hampaväxten består av tre varianter när det kommer till rökning och det är; Sativa, Indica och Hybrider (en syntetisk korsning av S och I framställd genom genmodifiering) .
Den förstnämda är den mest dominanta av det psykoaktiva ämnet THC (som tillsammans med cannabinoider/CBD är ämnet som tillför mest av växtens berusande effekt).
Indican kan ha en medelhög till låg dos av THC, beroende på sort. Indican har tillskillnad från Sativan en högre dos av CBD vilket i kontrast med THC skall vara antipsykotiskt och ger minskad risk för rökaren att utveckla ångest eller psykotiska symptom.

Indican är i min mening den mest optimala för dig att börja med, då risken för snedtändning är avsevärt lägre, samt att ruset kan upplevas som mycket lugnare och behagligare.

Tänk på saken.
Tack så hemskt mycket för hjälpen. Är så fruktansvärt på antidepressiva mediciner som inte fungerar, har nog provat iallafall 5 olika sorter. Har även läst att cannabisolja ska fungera mot depression men att man inte ska ta antidepressiva och oljan samtidigt?
Senast redigerad av calamato 2015-03-18 kl. 13:48.
Citera
2015-03-19, 10:50
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Tack så hemskt mycket för hjälpen. Är så fruktansvärt på antidepressiva mediciner som inte fungerar, har nog provat iallafall 5 olika sorter. Har även läst att cannabisolja ska fungera mot depression men att man inte ska ta antidepressiva och oljan samtidigt?

Har själv aldrig kommit i kontakt med cannabis/hascholja, så jag kan inte uttala mig om det.
Rökte dock rätt friskt under en period när jag samtidigt gick på sertralin. Minns att de värsta biverkningarna efteråt bestod av humörsvängningar, ångest och apati.
Att jag ofta glömde att ta medicinen under rusen gjorde inte heller saken bättre då SSRI är ett preparat man ska inta dagligen och rutinmässigt. Något inte jag heller bekymrade mig över eftersom jag befann mig i ett missbruk/självmedicineringsfas av cannabis som en kombination med de antideppresiva (vilka inte heller hjälpte ett skit).

Nu är ju allt som sagt individuellt, men om du sköter din medicinering och röker måttligt borde det inte vara allt för stor fara. Du får känna efter själv helt enkelt.
Citera
2015-03-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Rökte dock rätt friskt under en period när jag samtidigt gick på sertralin. Minns att de värsta biverkningarna efteråt bestod av humörsvängningar, ångest och apati.

Detta är ju standard om man har rökt under en längre period. Vissa kan ej hantera det bara.
Citera
2015-03-19, 12:21
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Detta är ju standard om man har rökt under en längre period. Vissa kan ej hantera det bara.

Särskilt inte om man är deprimerad, vilket gör det bäst för calamato att hålla sig till måttligt bruk, likt jag borde ha gjort under min depressiva period.
Citera
2015-03-19, 21:24
Medlem
MiJes avatar
Hej!

Har en fråga om cannabis och hoppas att någon kan svara snabbt.

Om man lägger i cannabis i en E-cigarett och sen drar första blosset, hur länge sitter smaken i munnen och känner man något på första blosset eller tar det en stund innan man får en känsla?

Jag har aldrig testat, aldrig känt smak eller lukt av cannabis. Så jag vet absolut inget alls om det här.
Citera
2015-03-19, 21:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
Hej!

Har en fråga om cannabis och hoppas att någon kan svara snabbt.

Om man lägger i cannabis i en E-cigarett och sen drar första blosset, hur länge sitter smaken i munnen och känner man något på första blosset eller tar det en stund innan man får en känsla?

Jag har aldrig testat, aldrig känt smak eller lukt av cannabis. Så jag vet absolut inget alls om det här.
Det finns inget enkelt svar på frågan. Gäller det en vaporizer i pennformat som man röker torra örter i (det vill säga vanlig marijuana) så känns smaken tydligt direkt. Om man däremot röker någon form av cannabisextrakt (eventuellt blandat med vanlig e-juice) i en vanlig E-cigarett kan jag tänka mig att smaken döljs till viss del. Det sistnämnda har jag ej provat själv, så det är rena spekulationer från min sida.
Citera
2015-03-19, 21:56
Medlem
MiJes avatar
Även om du inte testat e-cigaretten, hur kan man bäst förklara smaken av cannabis?

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det finns inget enkelt svar på frågan. Gäller det en vaporizer i pennformat som man röker torra örter i (det vill säga vanlig marijuana) så känns smaken tydligt direkt. Om man däremot röker någon form av cannabisextrakt (eventuellt blandat med vanlig e-juice) i en vanlig E-cigarett kan jag tänka mig att smaken döljs till viss del. Det sistnämnda har jag ej provat själv, så det är rena spekulationer från min sida.
Citera
2015-03-19, 22:01
Medlem
MiJes avatar
Och om man aldrig testat skulle man bli avskräckt av att ta ett bloss till?

Ursäkta mina konstiga frågor, det gäller ett rättsfall.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Citera
2015-03-19, 22:15
Medlem
MiJes avatar
http://www.metro.se/skane/tullverket...!mkFN9OSwwTh9/

Tullverket varnar för e-cigaretter med cannabis

"Det var i slutet av 2013 som tullpersonal på Arlanda upptäckte det mystiska paketet med två elektroniska cigaretter. Paketet var på väg in i landet till en mottagare i Malmöområdet när det togs i beslag, och nu har analyssvaret kommit. E-cigaretterna var laddade med cannabis"

Det borde vara rätt utbrett nu och inte svårt att få tag på.
Citera
2015-03-20, 00:21
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
Även om du inte testat e-cigaretten, hur kan man bäst förklara smaken av cannabis?

Det har något väldigt juligt över sig. Pröva röka en cigarett och drick coca cola mellan blossen så är man rätt nära smaken av hasch tycker jag. Avsevärt mildare förstås.
Citera
2015-03-20, 14:57
Medlem
420Ainaslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Det har något väldigt juligt över sig. Pröva röka en cigarett och drick coca cola mellan blossen så är man rätt nära smaken av hasch tycker jag. Avsevärt mildare förstås.

Jag själv tycker att det smakar mer gräs än hasch
Citera
2015-03-20, 15:00
Medlem
MiJes avatar
Gräset på gräsmattan?

Citat:
Ursprungligen postat av 420Ainaslayer
Jag själv tycker att det smakar mer gräs än hasch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera