2015-10-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Ska du röka pipa? I så fall så blir 0,1 en bra mängd att börja med, känner du inte av så mycket efter en kvart? Ladda om med samma mängd och fortsätt till du är nöjd. Jag har rökt i ca 2 år och 0,2 är precis lagom för mig, då får man jag mellanrus kallar jag det, tillräckligt för att bli borta men inte för borta Om du röker i pipa så är det inte speciellt noggrant med att få det fint smulat, man kan även trycka ner en liten bit utan att ha smulat och röka. Men ska du rulla en spliff så ska det vara relativt fint så det brinner bra.

Ok, tack för tips.
Det är bong som gäller här.
Men det du säger gäller i lika hög grad ändå?

Om man ska jämföra med tändstickshuvuden, hur mycket är 0.1 gram då?
Citera
2015-10-08, 14:56
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Ok, tack för tips.

Ja samma deal. Bäst är att om det nu är 1 gram på riktigt (brukar ligga på 0.8 isch) hacka/klipp/smula/grinda och dela upp i 10 lika stora högar så har du ju en enkel dosering, och om du märker att 0.1 är för lite och 0.2 är bra så delar du ju bara upp det i 5 högar nästa gång. Om det nu är ett gram på riktigt. annars 8 respektive 4 högar om det är "ett gram" Sen har jag upptäckt att ett kryddmått är 0.2, jag får 4 kryddmått grindat på "ett gram" Hoppas du fattar vad jag menar, har en tendens att klydda till det
Citera
2015-10-08, 15:50
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ok, tack för tips.

Kommer du ihåg storleken på 50öringen? Klipp av en bit som täcker den storleken så kommer du nog klara dig bra. Ta det bara lugnt mellan blossen så kan det inte bli för mycket!
Citera
2015-10-08, 23:43
Medlem
Tack för bra svar båda två!

Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Ja samma deal. Bäst är att om det nu är 1 gram på riktigt (brukar ligga på 0.8 isch) hacka/klipp/smula/grinda och dela upp i 10 lika stora högar så har du ju en enkel dosering, och om du märker att 0.1 är för lite och 0.2 är bra så delar du ju bara upp det i 5 högar nästa gång. Om det nu är ett gram på riktigt. annars 8 respektive 4 högar om det är "ett gram" Sen har jag upptäckt att ett kryddmått är 0.2, jag får 4 kryddmått grindat på "ett gram" Hoppas du fattar vad jag menar, har en tendens att klydda till det

Haha, jodå jag hängde med hela vägen
Bra med kryddmåttet!

Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Kommer du ihåg storleken på 50öringen? Klipp av en bit som täcker den storleken så kommer du nog klara dig bra. Ta det bara lugnt mellan blossen så kan det inte bli för mycket!

Den som fanns för några år sedan?
I så fall, hur tjockt? Jag menar ska det vara strimlat?

Ok, startsida 0.1?
Citera
2015-10-09, 21:49
Bannlyst
Citat:
Tack för bra svar båda två!

Haha, jodå jag hängde med hela vägen
Bra med kryddmåttet!

Den som fanns för några år sedan?
I så fall, hur tjockt? Jag menar ska det vara strimlat?

Ok, startsida 0.1?
Grinda/ mal/klipp alltid så smått så möjligt för bäst resultat
Citera
2015-10-10, 16:38
Medlem
Första gången jag någonsin rökte cannabis i går. White Widow i en bong.
Tog mig extremt lång tid att lyckas och en hel del gick åt i onödan.
Så tänkte höra om tips inför nästa gång.

Jag hade dels problem när jag hade smulat sönder weed:en för då ramlade det ju rakt ner i vattnet. Hade trott att jag skulle kunna trycka ihop det liksom, men nej det åkte rakt ner.
Så jag var tvungen att ta större bitar. Dessa var svåra att få fyr på vilket gjorde att det blev helt förkolnat på utsidan men jag tror att det inuti gick förlorat.
Så mina frågor är:

1. Funkar nät till glasbongar?

2. Hur gör jag annars på bäst sätt?

3. Kan jag haft för liten mängd i så att elden inte kom åt tillräckligt eftersom det låg för långt ner i kupan?
Citera
2015-10-10, 16:54
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2000
Första gången jag någonsin rökte cannabis i går. White Widow i en bong.
Tog mig extremt lång tid att lyckas och en hel del gick åt i onödan.
Så tänkte höra om tips inför nästa gång.

Jag hade dels problem när jag hade smulat sönder weed:en för då ramlade det ju rakt ner i vattnet. Hade trott att jag skulle kunna trycka ihop det liksom, men nej det åkte rakt ner.
Så jag var tvungen att ta större bitar. Dessa var svåra att få fyr på vilket gjorde att det blev helt förkolnat på utsidan men jag tror att det inuti gick förlorat.
Så mina frågor är:

1. Funkar nät till glasbongar?

2. Hur gör jag annars på bäst sätt?

3. Kan jag haft för liten mängd i så att elden inte kom åt tillräckligt eftersom det låg för långt ner i kupan?
Nät funkar till allt, jag hade en metallkula som täppte igen hålet ganska bra (tänk dig yta likt tenn som splattats ut) tappade den dock utanför en bastu och ersatte med en sten. Ja, hur gör man bäst? Man skiter i bongen, tar en aluminium burk och knöcklar till, hugger lite hål i och kallar det för pipa, om du kommer in i en pundarlya med en sån får du mycket streetcreds "ey chunon kan, bäst vi inte blåser honom"...

edit: bäst av allt gör du i att börja röka cannabis när du är 25 och inte 15, dock...
Senast redigerad av JuristGross 2015-10-10 kl. 16:58.
Citera
2015-10-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Nät funkar till allt, jag hade en metallkula som täppte igen hålet ganska bra (tänk dig yta likt tenn som splattats ut) tappade den dock utanför en bastu och ersatte med en sten. Ja, hur gör man bäst? Man skiter i bongen, tar en aluminium burk och knöcklar till, hugger lite hål i och kallar det för pipa, om du kommer in i en pundarlya med en sån får du mycket streetcreds "ey chunon kan, bäst vi inte blåser honom"...

edit: bäst av allt gör du i att börja röka cannabis när du är 25 och inte 15, dock...

Åldern har jag inne iaf

Men dom minsta delarna som alltså är mest hackade, dom åker väl igenom vid sidan om stenen/kulan?
Och galler borde väl vara svårt att få att passa utan att det lägger sig på tvären?

En sån här är det:
http://smoketower.com/bongar-and-vat...rice&order=ASC

En annan fråga till er experter:
måste man elda på med tänkaren hela tiden samtidigt som man suger för att det inte bara ska bli kanterna som används utan faktiskt allt man lägger i?
Citera
2015-10-10, 18:18
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Åldern har jag inne iaf

Men dom minsta delarna som alltså är mest hackade, dom åker väl igenom vid sidan om stenen/kulan?
Och galler borde väl vara svårt att få att passa utan att det lägger sig på tvären?

En sån här är det:
http://smoketower.com/bongar-and-vat...rice&order=ASC

måste man elda på med tänkaren hela tiden samtidigt som man suger för att det inte bara ska bli kanterna som används utan faktiskt allt man lägger i?
Vad menar du är problemet med nät? Och sen på din sista fråga, måste och måste du eldar ju tills skiten förbränts inte så klyddigt. Sen förstår jag inte varför du inte skaffa ett nät till din bong. Ta en te sil och klipp ut från
Citera
2015-10-10, 18:32
Bannlyst
Eller i värsta fall lite aluminiumfolie som du sticker några hål i med en tandpetare. Funkar i nödfall.
Citera
2015-10-10, 22:15
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:

Nä, hade så mycket tjära/skit på min kula att allt fastnade, så hade jag en THC-bombad kula när allt annat var slut, smakade bränt och vidrigt men gick iväg som "svart afghan" för 700/5.

I och med att du bongar spelar det inte nämnvärt med roll om du eldar på eller inte. Men ja, utan tobak behöver jag elda på om jag inte har choke-stora bitar i, då brinner det av sig självt. Köp tändstickor istället så kan du mysa med dem istället för att bränna dig på stålet..

Men du, kan du inte bli förebild för framtidens stoners (som inte är över 15 än) och inte röka det, utan äta all din cannabis istället? Kokosolja tordes fungera att göra en cb-kräm av, effekten är markant längre men tydligen något svagare rus.
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Eller i värsta fall lite aluminiumfolie som du sticker några hål i med en tandpetare. Funkar i nödfall.
En huff in i bongen och allt flyger åt tjossan...
Citera
2015-10-15, 21:47
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Hur mindfucked kan man bli egentligen? Känner att jag börjar tangera något sorts tak (vilket så klart inte kan stämma) för hur snurrig jag kan bli. Jag känner mig alltför nykter numera. Det gäller i huvudet. Vill ha grymma skrattanfall och flummiga tankar. Nu för tiden känner jag mig bara som på fyllan. Balanssinnet sviktar enormt, och man blir ofokuserad och trött, men ingen mindfuck. Vad tror ni detta beror på och vad ska jag göra åt det?

Det givna är ju att köpa bättre grejer och röka mer utav det. Är det vad som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in