Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Du hade alltså inga som helst stöd för dina påståenden, det var ingen större förvåning där med andra ord. Du är förstås välkommen att börja komma med annat än fria fantasier i framtiden.
Varför skulle jag inte ha det? Varför tror du att ägarlägenheter inte är så populära? det finns inga hinder för att bygga sådana.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Bygga, bygga, bygga... De allra flesta som köper vill köpa med ganska kort varsel, nybyggen är ett sämre alternativ. Och då finns helt plötsligt inget alternativ utöver BR om man vill bo i lägenhet.
Varför skulle nybygge vara sämre? Bor själv i ett nybygge och är mycket nöjd med det. Tror nog JM:s ägarlägenheter på Lidingö är ganska trevliga de också.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Vad sägs om att du försöker bemöta det jag skriver i stället för att börja sväva iväg? Tar det emot så mycket att erkänna att utbudet av BR är skapat av ett förbud mot ägarlägenheter, eller att "nybyggt" inte är det enda folk köper?
Det är du som fått för dig att ägarlägenheter är förbjudna. Det är dom inte. JM bygger sådana, men de var väldigt dyra.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Om "alla" börjar hyra ut så har du ju fullständigt fel i att folk föredrar att bo i egna BR.
Ja sådana personer ska inte köpa BR.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Det finns BRF som tillåter uthyrning. Tror du att de är på väg att gå under? Kan du ge exempel på BRF som gått under på grund av tillåten uthyrning?
Ingen aning, men i grund och botten så tror jag att man i första hand måste bo i huset man äger BR i.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
Varför skulle en BRF upplösas om folk började hyra ut sina BR?
Därför att man måste sköta om sitt hus kanske? Vad har en hyresgäst för incitament att göra det?
I en BRF tar man hand om förvaltningen själv och man är rädd om sitt gemensamma hus. Det kan aldrig en hyresgäst vara på samma sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
rutigtpapper
När skrev jag det? Jag vet att jag skrivit att jag tycker att det är rimligt att en förening kan ställa i princip vilka krav som helst på hyresgäster (men inte förbjuda dem helt) så det verkar väldigt underligt...
Kanske blandade ihop dig med någon annan i tråden då. Men i princip så tycker ni ju samma sak. Jag motsätter mig sådana åsikter och det gör nog mina grannar i min förening också.